• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vertakking maken, werkt dit?

Matic

Senior Member
Ik zal even proberen te omschrijven wat ik bedoel: Vanuit de pomp loopt een slang naar de radiator, daartussen wil ik een vertakking maken met een koolance splitter naar de north bridge van mijn moederbord. Dit houdt dus in dan de aan- en afvoer van de loop naar de north bridge op 1 slang gaat uitkomen.


pomp -------------------- rad.
......................... | |
............. aanvoer | | afvoer
......................... | |
........................ north
....................... bridge


Zal dit werken?
 
Van de north bridge gaat hij weer terug naar de koolance vertakking. Dat van die minste weerstand weet ik en ben ik ook bang voor, het wordt een kleine vertakking met dunne slangen (rest is 1/2) dus er hoeft niet veel door heen.




image.php


Op het plaatje gebruikt ik de uitgangen die gesloten zijn voor de 1/2 slangen en de twee koppelingen naast elkaar voor de aan- en afvoer naar de north bridge.
 
Zoiets werkt alleen als je twee blokken hebt met dezelfde weerstand, bijvoorbeeld bij SLI dan kan je ze parallel zetten ipv in serie zoals gebruikelijk.
Hier gaat dat niet werken het water zal voornamelijk rechtdoor stromen, wat je wel kan doen is twee F-stukken pakken zoals deze:

image.php


dan neem je op de kleine slang het NB blok en doe je de dikke slang rechtstreeks.

dus: <====F-stuk------grote slang------F-stuk=====>
........................ \________NB________/
 
Laatst bewerkt:
Dat wil ik juist voorkomen omdat ik met 2 videokaarten en een raid kaart bijna geen ruimte heb om 2 dikke slangen te plaatsen. Ook passen er geen 2 schroeffittingen naast elkaar op een north bridge blok waardoor ik altijd met slangenklemmen moet werken.
 
Omdat ik graag 2 schroeffittingen wil hebben op het EK north bridge blokje, ik heb nu bij jouw 2 kleinere schroeffitingen besteld om deze naast elkaar op het blokje te doen. Eerst deed ik 2 1/2 slangen op het blokje maar hierdoor had ik bijna geen ruimte meer voor slangenklemmen o.i.d. Ik zit er alleen nog mee waar ik dit ga plaatsen in mijn loop, en natuurlijk om een beetje te klooien... :003:
 
Je kant toch ipv slangklemmen tiewraps gebruiken dat werkt ook prima :), als je gaat kijken op xtremesystems oid. dan zie je ook dat de meeste mensen tiewraps gebruiken voor de looks.
Ik zelf heb het ook gedaan op m'n fuzion V2 blok omdat de aansluitingen te dicht op elkaar zitten voor slangklemmen.
 
Goeie kwaliteit tie raps gebruiken en aantrekken met een tangetje.

Heb een keer die dingen gekocht bij de Kwantum omdat ik dacht een tie rap is een tie rap. Niet dus.

Die van de Kwamtum gingen af en toe gewoon vanzelf los of konden geeneens vast worden gezet. Ook konden ze niet echt met kracht worden vastgezet.

Koop dus kwaliteit en gewoon hard aandraaien met een punttangetje (grappig spellingcontrole stelt voor 'sukkelgangetje'). Rollen dus i.p.v. trekken.
 
Ik heb de tiewraps bij highflow besteld maar die trek je zonder al te veel kracht te zetten al stuk, maar ik ga er niet aan beginnen want ik vertrouw het niet (zeker niet als het zaakje lekt tussen 2 x 280GTX a 400 euro en een raid controller!)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
C Mobotray maken. Cases en Modding 5
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
dave-firsttimer:) Zelf kabels maken. Cases en Modding 13
Freddy Metaalbewerker voor maken van bokszak frame Gevonden 15
k.3nny HOWTO Acrylic tubing maken voor je waterkoeling! Handleidingen en Installatie Tips 41
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
S Materiaal voor ronde vormen te maken. Cases en Modding 2
E drainpoint en fillport maken Cases en Modding 1
M Corsair 400R: Window in sidepanel maken? Cases en Modding 9
R Window maken Cases en Modding 3
maomanna Custom onderdelen maken met Polyester Handleidingen en Installatie Tips 4
T water cooling pc maken Advies Waterkoeling Setup 1
S NZXT Vulcan: Raam in maken ipv mesh Cases en Modding 6
L Eigen thuisserver maken Hardware & Software 7
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
M Beeldscherm > zwarte rand eraf, nieuwe maken? Cases en Modding 2
M Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken Overige Koeling 21
J Wie kan er een VETTE sig voor me maken? Fotografie, Film en Video 27
B aangekennis naam te maken. Biomorph Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Huidige setup stiller maken. Waterkoeling 17
L LED verlichting maken Cases en Modding 16
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
hondaygo Wie kan voor mij een Heart-Beat ledje maken? Cases en Modding 5
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
olympus computer UV maken Cases en Modding 21
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
aadje93 Fout bij reviews maken als je geen naam invult HighFlow Webshop 0
Sparky Foutmelding bij WIFI verbinding maken: 0x8007000e. Help!!!! Problemen & Oplossingen 4
Dustyrick Zelf Stroom kabel maken Hardware & Software 12
D Fanholes maken, hoe te doen? Cases en Modding 10
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
E gaten maken in kast: hoe? Cases en Modding 17
fasster welke fittingen heb ik nodig om deze bocht te maken? Waterkoeling 6
P Hoe gaten voor fans/radiator maken in de Lian Li P80? Cases en Modding 14
D lcd (flatscreen) monitor schoon maken Hardware & Software 7
aadje93 CCFL sound/geluid control maken ??? Cases en Modding 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan