• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verschil tussen goedkopere en duurder radiators

Robin

Member
Ik ben altijd zo om het duurste van het duurste te kopen. Uiteraard zit ik te denken om of de TFC 360mm radiator te nemen of de black ice GT extreme omdat deze wat dunner is. Ook zijn er wat goedkopere radiators die het ook goed doen zoals de alphacool nexxos pro III (geloof ik).

Nou vroeg ik me af zit er zo weinig verschil waarom de meeste mensen toch liever een goedkopere radiator kiezen? Of ben ik nou gewoon stom dat ik zo`n extreem dure radiator koop en de andere juist slim die een goedkopere kopen.
 
Ik ben altijd zo om het duurste van het duurste te kopen. Uiteraard zit ik te denken om of de TFC 360mm radiator te nemen of de black ice GT extreme omdat deze wat dunner is. Ook zijn er wat goedkopere radiators die het ook goed doen zoals de alphacool nexxos pro III (geloof ik).

Nou vroeg ik me af zit er zo weinig verschil waarom de meeste mensen toch liever een goedkopere radiator kiezen? Of ben ik nou gewoon stom dat ik zo`n extreem dure radiator koop en de andere juist slim die een goedkopere kopen.


Ja dat vraag ik mij ook af, heb laatst 2 XSPC RS120 Black gekocht,
koelen hartstikke goed kan geen verschil vinden bij mijn freser rad:icon_biggrin::icon_biggrin:
 
Goede vraag, ik zou er zelf nog een vraagje aan willen toevoegen, ga je het verschil merken als je bijv. een universal shroud gebruikt bij die rads ipv de feser shrouds? Prijskaartje is ook slechts de helft.
 
Het verschil ligt voornamelijk in het aantal lamellen (grootte van oppervlak om warmte af te geven) en de flow.

Duurdere radiatoren hebben een grotere oppervlak voor warmte overdracht door meer lamellen en proberen de flow toch nog hoog te houden. Productie is ingewikkeld en kostbaar en er is meer materiaal bij nodig, vandaar het grotere prijskaartje.

Voordeel van dikkere radiatoren is dat je over het algemeen fans kan gebruiken met een lagere toerental (stillere systeem).
En in loops waarbij je meer dan alleen 1 blok koelt, is een dikkere radiator ook gewenst.


De Shrouds van TFC zijn hoger, mooier, dikker, van plexi, hebben twee gaatjes voor optionele LED's, de LED's zijn meegeleverd en je krijgt er een dempingsrubbertje mee voor de fan.
Verschil zal wel er wel zijn, omdat de hoogte van de TFC Shroud groter is dan die van de universal shroud.
 
Het verschil ligt voornamelijk in het aantal lamellen (grootte van oppervlak om warmte af te geven) en de flow.

Duurdere radiatoren hebben een grotere oppervlak voor warmte overdracht door meer lamellen en proberen de flow toch nog hoog te houden. Productie is ingewikkeld en kostbaar en er is meer materiaal bij nodig, vandaar het grotere prijskaartje.

Voordeel van dikkere radiatoren is dat je over het algemeen fans kan gebruiken met een lagere toerental (stillere systeem).
En in loops waarbij je meer dan alleen 1 blok koelt, is een dikkere radiator ook gewenst.


De Shrouds van TFC zijn hoger, mooier, dikker, van plexi, hebben twee gaatjes voor optionele LED's, de LED's zijn meegeleverd en je krijgt er een dempingsrubbertje mee voor de fan.
Verschil zal wel er wel zijn, omdat de hoogte van de TFC Shroud groter is dan die van de universal shroud.

Ik vroeg me eigenlijk meer het verschil af kwa temperatuur. Stel je hebt een radiator van een duurder merk en daar haal je bijvoorbeeld 38 graden load mee en je hebt een goedkopere radiator, zal je dan ook die 38 graden ermee kunnen halen?
 
Hangt er een beetje vanaf,

Met alleen een CPU in je loop: Als je met een 3x120 TFC 38 haalt, dan haal je met een thermochill 38 of 39 en een swiftich MCR 40-41 :p verschillen zijn heel klein :) misschien zelfs minder dan ik net noemde, maar het prijsverschil is groot :)

Wat wel zo is, hoe meer hittebronnen je in de loop hangt, hoe groter het verschil zal worden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
J Verschil tussen schroeffitting en fitting+slangklem (koppeling)? Waterkoeling 2
stravinski temp verschil tussen.... Waterkoeling 10
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
D Verschil in Mo-Ra3 rads? Waterkoeling 2
D l2 en l3 cache van i7-980x en Phenom x6 1055t, verschil? Hardware & Software 5
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
fasster laing d5 mcp 655 geen verschil in standen! Waterkoeling 15
Robert Verschil 790fx en 890fx chipset Hardware & Software 2
D Verschil controllers ? Overige Koeling 3
Donnie1992 Verschil in creative headsets Hardware & Software 3
Sanders wezenlijk verschil in fittingen? HighFlow Webshop 18
Blackruby Verschil in Corsair geheugen? Hardware & Software 13
Kadett EK Reservoir: Verschil Rev1 en Rev2 Waterkoeling 2
Hayato Wat is het verschil in pomp ? Advies Waterkoeling Setup 5
J OCZ Reaper Verschil??? :S Hardware & Software 3
RRPhantom 7-7-7-24 vs 8-8-8-26, merkbaar verschil? Hardware & Software 3
Freddy Verschil koelprestaties met grote of kleine slang formaten Waterkoeling 8
ShaquilleMoreno Verschil gezocht. Hardware & Software 15
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
S Zit er kleurverschil tussen Sharkoon en Revoltec CCFLs? Cases en Modding 2
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
E Weerstand tussen cclf lamp wie kan me helpen?? Cases en Modding 5
Foxdelta-Mods Hoe te switchen tussen Vista en Linux Hardware & Software 5
M Goedkopere Y-stukken. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Blackruby Goedkopere fittings in een voordeelpak? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Goedkopere alternatief Thermochill radiatoren. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan