• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verbouwing eerste huis

smiley

Member
Hoi Alle,

(weet niet of dit wel correct staat:p)

Maand geleden de sleutel gekregen van mijn eigen huis.
Druk aan de slag gegaan ermee meteen, eerst vooral gestripped.
Het meeste laat ik door een vakman doen, al help ik wel erg veel mee als hij bezig is.

Als het meezit kunnen we vanaf morgen weer verder met het opbouwen heeft een week stil gelegen door de droogtijd van al het stuc.

Als eerst een paar foto's van zoals het was toen ik het huisje kocht.
Woonkamer links en rechts

23rmvli.jpg


2qnqq0o.jpg


Beide slaapkamers:

1zx89qa.jpg


2i23kp2.jpg


Keuken, badkamer

35idbte.jpg


2i0dbit.jpg


Het onderstaande is het resultaat van anderhalve week lang bezig te zijn geweest met slopen.
Vooral de badkamer, wc en keuken waren een ramp. zaten de nog originele tegels op toen het pand werkt gebouwd.
De specie was ook sterker dan de toenmalige gasbetonblkken :doubt:
Hierdoor bij de badkamer en de keuken een flink gat in de muur:p

Woonkamer
De woonkamer was netjes gestuc. Bij het weghalen van de plinten kwam het stucwerk mee. hierom ook maar besloten om alle muren leeg te maken van de tuc. (1 muur kon ik er in één keer helemaal wegtrekken)

2ywg75f.jpg

De bovenstaande foto klop niet helemaal. het muurtje wat daar nog staat is inmiddels ook helemaal weg geeft een stuk meer ruimte.

Badkamer/keuken
rhs8yc.jpg

21cwkl1.jpg


qslfza.jpg


De rest van het appartament zag er net zo uit als hierboven.

Na anderhalve week slopen is dit het resultaat als het in 6 kuub container ligt:p
34tcv3a.jpg


Na het strippen, moesten nog alle nieuwe leidingen worden gelegd voor het elektriciteit en verwarming etc.
Bij het slopen van het plafond, kwamen we er achter dat de oude elektriciteit kabels zonder pijpjes waren geplaats. ook waren de kabels oud en nieuw door elkaar en slecht verbonden.
Hierom ook alles der uit getrokken. helaas geen foto's van dat moment.

Na het leiding leggen, het verlaagde plafond erweer ingezet.
op onderstaande foto's is niet zo heel veel te zien. aangezien alles is gestuc.


Woonkamer
bfoymu.jpg

291jqm9.jpg


Slaapkamer
2vsklk6.jpg


Studeerkamer.
De meest belangrijke ruimte gaat dit worden voor mij.
Hier komt mijn desk te staan, tevens wil ik hier ook eventuele toekomstige casemod gaat maken.
2vnnz4p.jpg


De badkamer heeft inmiddels ook geen gat meer in de muur
13zvfwx.jpg


De wc heeft ook weer een net plafond en wanden.
WC
2h4m0s2.jpg


Wat er nog moet gebeuren.
Paar sleuven frezen voor de verwarming. CV ophangen.
Badkamer en WC tegelen.
Keuken plaatsen.
Verven van deuren en alle muren en plafond.
Vloertje leggen.

Zal het proces blijven posten.

Groetjes peter

groetjes peter.
 
Gefeliciteerd met je eerste huis! :)

Ziet er allemaal goed uit en het is mooi om te zien wat er in een week kan gebeuren. Wat ga je met de muren/wanden doen? En als je de kozijnen gaat schilderen, dan zou ik dat eerst doen voordat je iets met de muren gaat doen. De muren kan je dan makkelijker afplakken omdat die nog netjes vlak en glad zijn. Ik heb het bij het ons huis andersom gedaan en hier is alles gespachtelt (met spachtelputz) en heb aardig wat vloek momentjes gehad met schilderen naderhand omdat de spachtelputz korrelig is en je daardoor geen vlakke en gladde ondergrond hebt waardoor het afplakken bijzonder lastig was.

Ben je ook nog van plan om bekabeling voor je (eventuele) netwerk aan te leggen?
 
Hoi,

@ cyberspace.
Ik ga eerst de deuren in de grondverf zetten. Hierna worden de muren geschilderd. Nadat de muren goed droog zijn, zal ik de deur kozijnen verven (gelukkig hoeven de raamkozijnen iet ^^), Mijn vader heeft hier een grote driehoek voor. die je tegen de muur aanhoudt en dan kan je zonder af te plakken langs de muur schilderen. Dit is ook al getest bij mijn broer thuis en mijn ouders en werkt erg goed :p

Er liggen al loze leidingen voor netwerk. ga denk een combinatie maken tussen wifi en bekabeld. omdat ik ook een aantal wifi apparaten hebt:p is wel makkelijk dat die dan ook netwerk hebben ^^

greets peter
 
Hoi Alle,

Een flinke maand verder.
Helaas wat tegen slagen gehad en weer weggewerkt, verwarming heeft het flink veel problemen opgeleverd.
Zat achter af een deuk in 1 van de leidingen hierdoor werdt alles niet goed warm, ook het stucwerk laten drogen duurde langer dan geplanned.

Helaas ook vergeten meer foto's te maken en er wel een paar

Ondertussen is er wel weer een hoop gebeurt.

Plaats ook wat foto's van 2 week geleden ertussen, Waar ik begonnen ben met het plaatsen van de keuken het tegelen van de badkamer.

Keuken in aanbouw ^^
Was in eerste instantie een hooglans witte keuken, vlak voor dat ik deze bestelde had ik me bedacht en heb er hoogglans rood van gemaakt Dit aangezien het erg wit zou worden in de keuken:badgrin:

1z1b41u.jpg


De badkamer na het begin van het tegelen, kon deze helaas niet afmaken omdat de rest eerst moest drogen en dat het te donker was geworden.

10875vq.jpg


Afgelopen week heb ik flinke sprongen vooruit gemaakt.
Alle elektra is gedaan, van een 2 stoppen groep uit 1965 ofzo naar een nieuwe stoppen kast met 7 groepen:icon_winkle: , ook de hele CV kast is geïsoleerd en weer netjes gemaakt.

Verder heb ik de wc kunnen tegelen en het fonteintje weer aangesloten.

Alle kamers zijn geverfd. alleen de wc en badkamer plafond nog worden gedaan. kon nog niet omdat niet alles erin zat.

Eergisteren heb ik de badkamer afgemaakt, moest nog een klein muurtje in van glasblokken om te zorgen dat niet alles nat wordt. tevens ook weer het badkamer meubel opgehangen en aangesloten.

1y1qfm.jpg


Gisteren de rest van de keuken gemonteerd en het laatste wandje ervan betegeld.

2ypfzih.jpg


2uq11zl.jpg


Op alles zit nog beschermfolie dit blijft er op liggen tot de vloer klaar is. De plinten zijn al helemaal op maat gemaakt en worden geplaatst zodra de vloer klaar is.

Dit weekend begonnen het leggen van het laminaat. helaas iets minder ver dan gewenst, maar het is niet anders.
Het laminaat wordt overal doorgetrokken behalve in de badkamer, hier blijft de originele granito vloer liggen.

1z1u2bc.jpg


10prfqp.jpg


Wat moet er nog worden gedaan

- Badkamer en wc schilderen.
- Glasblokken wandje voorzien van afwerk strips
- laminaat afleggen
- deuren opnieuw inhangen.
- alle vaste kasten opnieuw voorzien van planken
- alle kozijnen en deuren schilderen.


Groetjes,
peter, smiley
 
Hoi Alle,

Even een sprong voorruit, Woon nu ongeveer 2,5 week in mijn eigen huis, en was vergeten de eindresultaten te posten.
Dit zijn 2 foto's die vroeg in de ochtend zijn genomen. Zal dit weekend als er genoeg ligt is even goede foto's maken en poste.

Alle lampen zijn voorzien van LED lampjes ^^

Achterkamer:
2dtybya.jpg


Voorkamer:
2pplpwi.jpg


De kwaliteit is best wel slecht, hierom het weekend betere foto's

Moeten nog wel wat kleine puntjes worden gedaan.

- in de vaste kasten moeten nog plinten komen, Alleen zijn deze niet op voorraad.
- Plankje in de wc voor wat beeldjes
- Extra bureau maken voor bij mijn deskmod. Wordt even hoog en wordt de zelfde kleur gemaakt.
- Opberg rekken voor in de vaste kast voor opberg ruimte.
- Gordijnen in de studeerkamer, hangen als het meezit het weekend, moesten worden gestoomd.
- Rolkastjes opbergen in de vaste kasten zodra dit mogelijk is. Wil deze niet in de woonkamer hebben staan
-

Groetjes,
Peter, Smiley
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
denniskx250 Koolance pc3-720sl verbouwing Gallery & Build Logs 19
Thierry Verbouwing Kerensky's HAF932 Gallery & Build Logs 78
vincent De verbouwing Algemene Discussies 31
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan