• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Verbinden 2 gpu blocken waarvan de out/in-lets niet op 1 lijn zitten?

Thark

Junior Member
Beste HighFlowers,

Ik heb sinds een poosje een 2de watergecoolde gpu in sli in mn pc zitten (2x 570GTX van EVGA). Het probleem is dat de in en outlets niet in 1 lijn zitten waardoor ik ze niet aan elkaar kon maken met zo'n standaard sli tussenstukje. Toen der tijd had ik geen tijd om een goede oplossing te verzinnen dus nu zit het met een flink stuk slang en een grote bocht aan elkaar.

(Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze wel gewoon een standaard maat aanhielden voor in en out lets, maar blijkbaar niet. :013:)

Nou ben ik er net achter gekomen dat de pomp in de gpu loop waarschijnlijk stuk is (zie geen turbulentie in het water en de rad wordt niet warm), en als ik nou toch alles uit elkaar moet halen om bij die pomp te komen kan ik mooi m'n lelijke oplossing fixen.

Ik heb alleen nog geen idee hoe, dus ik hoop dat jullie wel ideeën hebben :icon_idea:

Hier is een foto van mijn prachtige bocht:
https://www.dropbox.com/s/cmpj3xugx2mtjnx/2013-05-03 20.28.26.jpg

Als iemand meer info nodig heeft: OP will deliver!

Alvast bedankt!
 
Dat klopt inderdaad, daarom dat je 2 keer hetzelfde blok wilt. Als de kaarten beide reference zijn dan is de positie waar de blokken komen gelijk. Dan heb je enkel 2 gelijke blokken nodig om zo'n SLI kit te kunnen gebruiken. Dezer dagen kan je 570 bloks/570's aardig goedkoop op de kop tikken.
 
ik zie inderdaad geen andere oplossing buiten 2 dezelfde blocks nemen als de kaarten identiek zijn moet dat het probleem oplossen.

Heel misschien kun je er een bitspower snake tussen zetten maar die heb ik zelf nooit gebuikt dat zal een kwestie van proberen zijn.

Of een stuk van die pvs buisjes verhitten waardoor je het precies goed kunt buigen, dit zal best lastig zijn maar als het lukt het mooiste denk ik.
 
je zou in beide blokken een haakse bocht kunnen zetten, bij de bovenste aan de boven kant en in de onderste aan de onderkant... dan kan je een kleinere bocht maken.

plR4z9z.jpg
 
Thierry's oplossing past altijd, en is redelijk straight forward.
L3p's oplossing is wat duurder, en er moeten een aantal andere dingen alsnog gelijk zijn.
De schroefgaten voor de fittingen moeten bijvoorbeeld even ver naar buiten staan, anders komt de buis niet recht uit.
 
Er even vanuit gaande dat je water van onder naar boven stroomt (Yeaa fuck physics)

- Allereerst lijkt het alsof je 2 out-let's hebt in je top GPU?

- Ten tweede kun je niet gewoon zo'n top-port van je onderste GPU opendraaien en ze aansluiten d.m.v. 2 fittingen, de in/uitgangen aan de binnenkant van beide blokken lijken namelijk wel beide grofweg op dezelfde breedte te zitten? Dit kan verder alleen als je ze beide uit de set-up haalt en een paar keer probeert met een kort tube'je.
 
Bedankt voor de suggesties allemaal ;)

Ik hoop dat als ik 2 90 graden bochtjes op de rechtsonder in/outlet van de onderste gpu zet er net een slang naar de rechtsonder in/outlet van de bovenste gpu past.
Als het niet past ga ik voor Thierry's oplossing, nog dezelfde onderdelen voor nodig ook :)

@ChillPascal 1. Goed gezien, de tweede outlet op de bovenste gpu is mn aftapkraantje. Niet echt een handige plek.. maar ik kon hem nergens anders meer kwijt. Ik denk dat ik hem nu maar met een T stukje aan mn rad op de bodem maak.
2. Ik denk dat de in/outlets ongeveer een cm verschoven zitten tov elkaar, en als ik in de onderste ook een fitting draai heb ik mss nog een halve cm tussen de uiteinde van de fittingen. Gaat net niet passen denk ik:(

@enthernal Ik ga hier nu geen andere kaart voor kopen, maar de volgende keer ga ik er zeker op letten!

@soppy een buisje buigen lijkt me ook het mooiste, maar ik heb het nog nooit gedaan en ben op het moment nogal druk. Ik ga het proberen voor mn volgende build :)

@l3p In jouw desk ziet t er wel awesome uit, maar beetje te duur voor mij :p


Oh ja, mn gpu-loop pomp is inderdaad kapot, gpu's gaan nu (idle) in 4 min naar 90 graden C :085:
Kan natuurlijk alleen maar gebeuren als de shop een weekje dicht is :icon_eyes:
 
Na wat prutsen blijkt dit precies te passen: :)
https://www.dropbox.com/s/9hqjc3weci1900c/2013-05-10 12.17.48.jpg

Verder heb ik nog een vraagje, ik heb nu dus een kapotte Laing MCP350 pomp en op internet staan een aantal filmpjes (bijv yt ?v=qz_Hxk5VW9I) hoe je hem kan fixen met een nieuw pcb. Ik kan alleen nergens die bordjes te koop vinden. Weten jullie misschien waar ik die kan kopen? of heeft iemand er toevallig nog 1 liggen... :)

Groeten,
 
ik heb eens via ebay zo'n bordje gekocht en ik moet helaas zeggen dat de pomp sterker wordt maar echt 200% meer lawaai maakt, hij hield er bij mij ook mee op na een aantal weken. dit terwijl ik alles nagemeten had enz dus montage was goed.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
S mosfet met southbridge verbinden Waterkoeling 0
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
R SLI verbinden, hoe? Waterkoeling 5
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
N 9800gx2 SLI verbinden? Waterkoeling 7
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
P GPU waterblok voor MSI RTX 2080 Super gaming X trio Waterkoeling 3
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan