Beste Forumleden,
Al anderhalf jaar gebruik ik een Thermaltake Kandalf LCS kast met bijbehorende waterkoelingset om mijn pc te koelen. Dit ging altijd heel erg goed in combinatie met mijn overgeclockte e6600 platform, maar sinds kort draai ik met een i7 platform. Zoals bekend wordt de i7 "iets" warmer (75-80 graden bij 3.8 ghz op de i7 920 ipv 40-45 graden op de e6600 op 3.6 ghz).
Omdat het koelblok van socket 775 niet op socket 1366 past heb ik deze vervangen voor een EK Supreme.
Ik zou graag de temperatuur wat lager willen krijgen, maar weet niet goed waar ik moet beginnen en met welke spullen, aangezien ik op verschillende forums tegenstrijdige dingen lees met betrekking tot de specs van de rads en pomp.
Kunnen jullie mij misschien op weg helpen met adviezen waar ik het beste mee kan beginnen?
Alvast bedankt
Youri
Huidige specs:
Kast: Thermaltake Kandalf LCS Welcome to Thermaltake Netherlands
CPU koeler EK Supreme
Pomp Standaard bijgeleverd 500l/h
Rad Standaard bijgeleverd 360 mm 5 bochten op iedere kant (schijnt
belangrijk te zijn) en vaste 3/8 slangaansluitingen
Reservoir 350 cc standaard bijgeleverd
Slangen 3/8
Mobo EVGA x58 sli
Processor I7 920 2.66 ghz @3.8 ghz
Geheugen OCZ platinum 7-7-7-24 ddr3 1600
Video 2X EVGA 9800GTX+ in SLI Standaard luchtgekoeld.
Voeding Coolermaster 850 watt
Al anderhalf jaar gebruik ik een Thermaltake Kandalf LCS kast met bijbehorende waterkoelingset om mijn pc te koelen. Dit ging altijd heel erg goed in combinatie met mijn overgeclockte e6600 platform, maar sinds kort draai ik met een i7 platform. Zoals bekend wordt de i7 "iets" warmer (75-80 graden bij 3.8 ghz op de i7 920 ipv 40-45 graden op de e6600 op 3.6 ghz).
Omdat het koelblok van socket 775 niet op socket 1366 past heb ik deze vervangen voor een EK Supreme.
Ik zou graag de temperatuur wat lager willen krijgen, maar weet niet goed waar ik moet beginnen en met welke spullen, aangezien ik op verschillende forums tegenstrijdige dingen lees met betrekking tot de specs van de rads en pomp.
Kunnen jullie mij misschien op weg helpen met adviezen waar ik het beste mee kan beginnen?
Alvast bedankt
Youri
Huidige specs:
Kast: Thermaltake Kandalf LCS Welcome to Thermaltake Netherlands
CPU koeler EK Supreme
Pomp Standaard bijgeleverd 500l/h
Rad Standaard bijgeleverd 360 mm 5 bochten op iedere kant (schijnt
belangrijk te zijn) en vaste 3/8 slangaansluitingen
Reservoir 350 cc standaard bijgeleverd
Slangen 3/8
Mobo EVGA x58 sli
Processor I7 920 2.66 ghz @3.8 ghz
Geheugen OCZ platinum 7-7-7-24 ddr3 1600
Video 2X EVGA 9800GTX+ in SLI Standaard luchtgekoeld.
Voeding Coolermaster 850 watt