• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

verbeterde xbox 360 koeling

dopestuff

Moderator
Forumleiding
ik had al langere tijd zitten denken en onderzoek gedaan over het verbeteren van de koeling van mijn xbox 360 (al eerder had ik een xbox 360 cooling stand aangepast)
dus heb ik vandaag mijn xbox uit elkaar gesloopt (helaas geen pics van), en de pasta van de cpu en gpu vervangen voor mx-2

verder heb ik ook het systeem open op mijn bureau gedraait en temperaturen gemeten en op bepaalde plekken een extra heatsink geplaatst (denk aan het grafies geheugen)
daarna ben ik aan de slag gegaan met een stel roosters uit de metalen binnenkast te slijpen (dit omdat er om al die delen ook nog eens een plastic buitenkast zit en het duur puur airflow kost en geluid creëert)

de delen die ik eruit gehaald heb zijn:
bovenin aan de voorkant (voor convectie en daar zit de hdd niet meer)
onderin 2 delen (voor de luchtaanzuiging te bevorderen deze gaatjes zijn ERG klein en zo koelt mijn stand ook beter :030: )
achterin waar de 2 fans zitten (ook hier weer het verhaal er zit nog een plastic buitenkast over dus dat is gewoon dubbelop)

hier komen de pics :041:

2j33z8j.jpg

2ur757t.jpg


fan+shroud erop
33emmw8.jpg


tape over een deel van de heatsinks gedaan
2vc7ort.jpg

dit om te zorgen dat de lucht wat verder door de heatsinks getrokken word en niet meteen de makkelijke weg van buiten de heatsink kiest

de kast weer in mekaar
5ltb2d.jpg

de onderkant (nog niet de plastic cover erover)
epp45v.jpg

onderkant met cover
71my5l.jpg


ik moet zeggen ik merk echt dat er meer airflow is (voel het aan de achterkant) en de lucht is ook duidelijk koeler :)
wat mij betreft dus missie geslaagt en die gaat door dit dus weer wat jaartjes extra mee :066:
 
Leuke ideeën hier.
Heb zelf ook al de nodige fans vervangen en bijgeplaatst in het ding, niet zozeer voor de herrie, geluid van de tv staat toch harder :p Maar voor het koelvermogen. Denk dat dit een mooie toevoeging zal zijn als ik eens zin en tijd heb.
 
@sanders: thanks, ik wil de fans erin ook nog een keer vervangen voor stillere...
bij mij staat meetstal het geluid wel harder idd maar ik heb nogal gevoelige oren voor irritante geluidjes (ik hoor eigenlijk meteen tikjes enz in fans)
 
@dusty: ja ik weet dat dat er is, alleen zelf nog geen problemen gehad (mijn xbox had voordat ik de garantie sticker verwijderde zelfs nog 2/3 maanden garantie :p )
mijn type xbox heeft er ook geen/niet echt last van..
dit omdat ik een "2nd gen" xbox heb en hij een verbeterde gpu heatsink heeft (met de heatpipe) en 65nm cpu heeft (ipv 90) dus vandaar dat die geen heatpipe nodig heeft vandaar de andere cpu koeler :)
 
Ik herinner me opeens dat de vorige keer het nogal proppen was met alle kabels en splitters weg te krijgen :p
*krijgt plots angst om hem weer open te maken*

Misschien ook maar eens een sleeve beurtje erbij of iets dergelijks.

Wellicht ook leuk om ff te posten:
1zplf61.jpg


Voor Johnny:
2lnwpb4.jpg


Verschil in fans, standaard zwart en aftermarket doorzichtig:
rlhl6w.jpg



Zal morgen meer fotootjes trekken :)
 
Hoe ziet de GPU en CPU eruit?

Wat ik trouwens vaag vind.

Die Xbox360 is 3 jaar oud? maar kan de nieuwste games aan
Terwijl dit met een PC niet het geval is, waar ligt dit aan?

Dit vraag ik me al heeel lang af :p
 
Het antwoord op je vraag is: game engines.
Ligt er maar volledig aan hoe die opgebouwd worden, voor de Xbox zie je games ook niet echt heel erg verbeteren. Terwijl dit voor de PC wel het geval is.

De oorzaak hier weer van is: markt.
Bij PC is er constant vraag naar nieuwere betere hardware, er komt bijna elk half jaar een nieuwe GPU familie uit potverdorie:p
En elk jaar een nieuwe Intel lijn...
Daardoor blijft de vraag naar stressende games ook hoog (of andersom juist, ligt er maar aan hoe je het bekijkt).
 
Die Xbox360 is 3 jaar oud? maar kan de nieuwste games aan
Terwijl dit met een PC niet het geval is, waar ligt dit aan?

Dit vraag ik me al heeel lang af :p

als ik heel eerlijk ben zien de games er op de xbox ook minder mooi uit als de pc...
ook al neem je dezelfde games
dit ligt voor mij denk ik redelijk aan dat de anti anialising laag is (veel games vind ik de randen overal grof ed)
verder zijn ze ook puur gebouwd op gamen... denk van die mini itx via bordjes met 500mhz proc... daarvan zijn er ook die redelijk toegespitst zijn op dvd afspelen en doen dat ook nog goed hoewel elk ander bordje 6X meer power nodig heeft ;)
 
Vanochtend ff lekker bezig gehouden :D
Dope ik heb je eigenlijk best hard gekopieerd, je bent een genie.
Ik heb het alleen niet zo netjes gedaan als jij, maar dat ziet toch geen hond verder. :p

16c14x0.jpg


dp8n04.jpg


Ook in een Xbox past sleeVIN
mjalom.jpg


35am91j.jpg
 
Vanochtend ff lekker bezig gehouden :D
Dope ik heb je eigenlijk best hard gekopieerd, je bent een genie.
Ik heb het alleen niet zo netjes gedaan als jij, maar dat ziet toch geen hond verder. :p

wist ik al :D
idd minder netjes en niet helemaal handig
bijv dat stukje onder waar de hdd zit is in mijn ogen sonde van het weghalen
die rechter extra fan zit ik het nut niet van en had ik dus lekker weggelaten en het gat onderin groter gemaakt
heb je bij de fans het ook weggehaalt?? :)
je hebt alleen mijn tape methode niet gebruikt :p

verder wel cool (voel je er nu ook koelere lucht uitkomen?? :) )
 
Stukje onder de HDD: dan kan die ook makkelijker wat warmte kwijt, mocht dat nodig zijn. Kwaad kan het in ieder geval niet dus waarom niet? :)
En die tweede fan staat gericht op de onderste vinnen van de hoofdheatsink.
Als laatste: ik heb (nog) geen tape geplaatst nee, omdat dit dan mn verlichting behoorlijk in de weg zit. Zoals je ziet op in mijn eerdere post heb ik ook een stuk uit het zij panneel gehaald. Misschien dat ik hier doorzichtige tape overheen doe. Maar die moet ik dan eerst halen.

Heb je trouwens de plakzijde van de tape afgedekt? Anders blijft hier allemaal stof aan plakken natuurlijk. Zou ik dus wel doen.
 
hmm ok :)
nee de plakzijde niet afgedekt zodra hier een stel fijne deeltjes op zitten dan plakt het al niet meer ;)
je moet waar je het plakt wel effe ontvetten want je wilt niet dat die tape er stiekem afkomt (zoizo goeie tape nemen)
mijn kamer is namlijk zoizo niet zo stoffig (komt door mijn pc :p 9 intake fans met allemaal een stoffilter :D) dus er zat al eigenlijk niets aan stof in
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Brook X One SE Adapter for Xbox One/Series S/Series X/Nintendo Switch/PS4/PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
J Het Xbox One topic Gaming 47
Joren [IN-ACTIVE] Xbox 360 wired controller Gevonden 0
z999 [IN-ACTIVE] Xbox 360 titels Verkocht 2
J Waterkoeling setup voor Xbox 360 Advies Waterkoeling Setup 4
C the XPC, PC in een XBOX Classic. Gallery & Build Logs 5
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC-XB01 (xbox 360) gezocht Gevonden 0
kier XBOX Supreme Overige Builds 99
Traxtorm Thermalright TR-360, XBOX 360 cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
D Xbox 360.. Gaming 10
dopestuff xbox 360 cooling stand Overige Builds 28
Z XBOX 360 Gamers Gaming 35
K Unbanning xbox 360 Hardware & Software 2
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X MO-RA 360 + Dual Pump bracket Cases en Modding 4
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Aqua-Computer Farbwerk 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Enola EKWB predator 360 QDS expand Advies Waterkoeling Setup 54
XenoMorpH [GEVONDEN]Dunne 360 Radiator Gevonden 4
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Freddy EK-CoolStream WE 180, 360 (2x 180) en 540 (3x 180) radiatoren! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
Rooneys [VERKOCHT] Black Ice GT Stealth 360 black - XFlow + Black Ice GT Xtreme 360 Black Verkocht 3
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
P [VERKOCHT] EK-CoolStream RAD XT (360) Verkocht 4
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (Nederlands) HighFlow Product Reviews 7
l3p TFC Admiral 360 Vs. TFC Xchanger 360 (English) HighFlow Product Reviews 1
l3p [VERKOCHT] Diverse EKWB - XT en XTX Radiatoren (240-360-480) Verkocht 2
Freddy TFC Admiral 360 Radiator - HighFlow Limited Edition. Nu leverbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S [IN-ACTIVE] 2x EK-CoolStream RAD XT 360 Verkocht 8
sir serial [GEVONDEN] Black Ice GT Stealth 360 black - XFlow Gevonden 1
canonchiel [IN-ACTIVE] EK-CoolStream RAD XTX 360 Verkocht 0
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H 2x GTX 690 aan een Alphacool NexXxoS UT60 360 Advies Waterkoeling Setup 25
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan