• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vandaag 's rood!

ok er is behoorlijk wat gebeurd afgelopen weekend hierbij vervolg ik mijn log...

Fotautijd!

ten eerste mijn rads zijn aan de rechterkant van de kast gemount.
1231783505_resized.jpg


heb de rads aan elkaar gelinkt.
1231783524_resized.jpg


zijkant
1231783564_resized.jpg


binnenkant
1231783586_resized.jpg


ok systeem gevuld pomp aangezet.....

en toen OH NEEEE! k*t &*%(*^%$^%$%$#

handoeke gepakt

CPU lekte bij de fittingen :(
grotendeel van vloeistof eruit behalve uit GPU en Rads en aders van CPU losgemaakt.
1231783681_resized.jpg


na wat vind en klikwerk ben erachter gekomen dat die swifttech gasten het leuk vinden om apart te zijn. :097: :075: :097:
* een normale 1/4 fitting heeft 19 omwentelingen per inch en hun die heeft er 18.
* bij de apogee GTZ zorgen het logo en de iets ingefreesde schroefdraad er gezamelijk voor dat een feser schroef fitting net niet helemaal aansluit.

en dat zorgt voor lekken, ik dus flink balen :086:

maar paar uur later na wat denken debacht ik me dat die swifttech gasten hun eigen fittingen meegeleverd hadden.
ik kijken watdaar anders aan was.. en ja een dikkere O-ring dus ging daar maar wat mee stoeien.

en nu vandaag.....
die O-ring van de swifttech fittingen eraf gehaald en toen om de feser schroeffitting heengelegd.

alles aangesloten en systeem gevuld draaien met die handel!!!!
1231783702_resized.jpg


en zo draait het nu dus ruim anderhalf uur lekvrij :)

dus ben wat gaan kantelen enzo wat ontluchten.

zag is mooi wit schuim in mijn res.
1231783739_resized.jpg

lijkt een beetje op een bierkraag maar dan zonder bier :icon_jook:

nu dus een halfuurtje verder en word niet echt minder. is dit normaal of duur het lang voordat dat schuim weg is? of heb ik soms een hondsdolle reservoir gekocht?

PS voor meer foto's kan je altijd kijken op: picz
 
ziet er vet uit strict! toppie

maar kan idd tijdje duren voordat dat schuim weg is.
komt omdat het schuim erboven op ligt en je out en inlet zitten lager dan waar het schuim zit maar dat verdwijnt wel na een tijdje hoor
 
Ziet er goed uit.
De radiatoren met de Noctua fans zitten daar mooi!

Schuim is normaal, kan wel enkele weken duren voordat het helemaal weg is.

Nu hopen dat het lekvrij blijft.
Een half uur zegt nog niet veel, door druk kan het water nog steeds door sijpelen als een fitting niet goed vast zit met O-ring.
 
Is dat XSPC reservoir makkelijk te ontluchten en gaat waarmee ook alle lucht eruit?

gewoon dopje d'r afhalen en paar keer in de slangen knijpen.

loop was binnen paar minuten vrijwel luchtvrij.

maar nu lekt de outlet van het reservoir iets. ik vermoed dat de afsluiting niet altijd helemaal goed gaat met die feser schroeffittingen. op die schroef fittingen zitten namelijk dunnere O-ringen als op ander fittingen zie ik. heb nog een iets dikkere O-ring liggen kijken of het daarmee weg gaat. hielp wel bij CPU block.
 
nee valt niet om als de pootjes goed staan, die pootjes kan je draaien zodat ze breeder zijn maar als ze naar binnen gedraait staan dan staat die nogal wankel, maar anders geen probleem.
 
bij deze foto's met alle onderdelen geinstalleerd.

Voorkant: wil eigelijk kijken naar een fullcolor LCD die 2 5.25 inch bays in beslag neemt maar kan zo snel niet iets vinden zonder dat ik moet zagen.
1232558476_resized.jpg


Zijkant
1232558494_resized.jpg


Binnenkant: wil graag nog kijken naar een aantal UV active lampies want heeft wijnig effect zo.
1232558514_resized.jpg


ja een buisje daarneer geplakt dan worden de koel elementen mooi verlicht
1232558535_resized.jpg


Ben niet van plan draden weg te gaan werken want wil makkelijk dingen kunnen vervangen/veranderen.
1232558452_resized.jpg


Heb 18 uur aan een stuk lektesten gedraait en gaat prima. in totaal waarschijnlijk al wel een week in uren. zal weg goed zijn dus.

oh en mijn eerste OC.
1232557394_resized.jpg
 
De IN en OUT van je reservoir zitten verkeerd om aangesloten :p.

Nette build, hoe je de ccfl hebt geplaatst naast het ram vond ik ook wel grappig om te zien :D.

die zitten goed als ze andersom zitten krijgt me pomp lucht ipv water.

maar wil wel nog wat meer ccfl's in pleuren aantal extra 10cm UV. 4 of 6 stuks maar probleem is dat er dan 10 van die irritante kastjes in moeten komen :(

dus zoek eigelijk ccfl die anders aangesloten worden.
 
dan klopt er iets niet want je inlet van je pomp zit op de uitlet van het res dus ermoet of ergens een vernouwing zitten want je krijgt zoals jij het zegt een vacuum dat is vaak teken dat de afvoer langzamer stroomt dan de aanvoer
 
nee die muur is juist om te zorgen dat er voldoende water binnenkomt en er niet een kolk ontstaat in je res heb zelf de xspc dual bay res en daar is het ook zo bij elke res van xspc is het zo dat met het muurtje de outlet is van je res en zonder muurtje de inlet
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Vandaag tot 22:00 uur gratis verzending, Sinterklaas! :) HighFlow Computer Cooling Shop 5
H crime wat een DOOS vandaag in de brievenbus HighFlow Product Reviews 0
Freddy Gratis verzending vandaag :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
C CrizCroz is 25 jaartje oud vandaag :D :D Felicitaties 11
Freddy Vandaag (10-02-10) gratis verzendkosten, van 16:00 tot 24:00 HighFlow Computer Cooling Shop 41
R Vandaag voor 16:00 besteld en betaald, is morgen in huis! Algemene Discussies 5
Celly Het wat-heb-jij-vandaag-gesloopt-topic Hardware & Software 15
Quadcore Wat schaft de pot vandaag ? Algemene Discussies 585
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
Jason CableMod Aztec Cable Box - Rood of Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
S Waterkleur mayhem dye doorzichtig ( rood ) + vraag PASTEL Waterkoeling 9
D [VERKOCHT] 3 Reservoirs (tube) 2x wit 1x rood Verkocht 3
Sw333t Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9R (Rood) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Traxtorm Bitspower Galaxy Freezer 6DIMM Rood Verkocht 1
yamaha_R1 slangen / koelvloeistof - Rood Waterkoeling 12
dark viper zwolle Spectre Pro LED rood 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P [REFUSED] Koelvloeistof 1x blauw , 2x rood Verkocht 13
anub1s18 vraagje over Acryl Paneel - UV Rood / Transparant - 500x500mm Cases en Modding 12
Sw333t [VERKOCHT] SMD leds rood en blauw + SMD flexibele strip. Verkocht 5
Sw333t [VERKOCHT] Lichtkabel rood 1000mm met converter Verkocht 14
Foxdelta-Mods Beste 120mm Fans (rood led) voor een 360 rad Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan