• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vakantie (West)Amerika

Johnny

Moderator
Forumleiding
Zijn hier wel eens mensen op vakantie geweest in (west)Amerika?

Ik ben al zolang van plan om een keer naar Amerika te gaan.
Momenteel is het de beste situatie, heb lang vakantie en geld zit ok.


Nu heb ik al flink wat googlen, ik wilde eerst altijd graag naar New York.
Maar nu kwam ik groepsreizen West-Amerika tegen en dat sprak mij erg aan.

Check: National Parks West America - Groepsrondreis America Inclusief Vluchten, Hotels en Vervoer - America Groepsreizen - America Travel Guide

2.jpg



Heeft iemand wel eens zo'n groepreis gedaan en wat zijn je bevindingen?


Johnny
 
ikzelf ben 2x in de US geweest, 1 keer met een groepsreis en dat beviel me redelijk

maar als je echt goed en relaxed door amerika heen wil kan je beter een auto huren (kosten waren destijds 10 dollar per dag voor een Dodge Charger R/T dus dat was goed te doen :D) dan kan je tenminste zelf je dag indelen en lekker relaxed cruisen. Alle "domestic" US auto's hebben ingebouwde navigatie met heel Amerika erin dus geen kans op verkeerd rijden.
 
ah ja dan word een auto huren lastig xD

Maar de groepsreizen zijn ook erg goed te doen (vooral als er een gids uit die regio mee gaat omdat die ook de plekjes weten die je als normale toerist niet tegenkomt).

Het bedrijf waar ik destijds mee ben gegaan reed alleen met Greyhound bussen, kan zo ff niet op de naam komen zal ik ff op moeten zoeken.
 
Ik ben al 2x naar Amerika geweest.

De eerste keer was naar West-Canada, British Columbia etc. Toen alles zelf geboekt van Hotels maar vooral Bed and Breakfast. Ook hadden we een Ford Explorer gehuurd wat toch wel handig is.

De 2de keer hebben we de Oost-Kust gedaan. Dit was wel met een organisatie dus alles was ongeveer al geboekt etc. Ook met de auto. Maar de auto die we normaal kregen was te klein en dus hebben we voor dezelfde prijs een Chevy Trailblazer gekregen :D. Verschillende steden bezocht: NY, Washington, Niagara, Toronto, Montreal etc...

Wij hebben niet in groep gereisd wat volgens mij ook het beste is want iedereen heeft verschillende interesses. Je kan dan kiezen naar wat je gaat kijken en wat niet. De parken zijn wel eens leuk om te zien ofzo maar na 3 weken heb je er toch wel genoeg van, ik toch...
Ook raadt ik je aan om lang genoeg te blijven, 2 weken is echt te weinig om veel te zien en 3 weken zou ik het minimum stellen. Anders moet je met de auto van de ene plaats naar de andere koersen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan