• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

UV Antec 1200

Craven

Member
Omdat er nogal wat leuke interessante/ veranderingen voor mijn pctje in gedachten heb ben ik maar weer eens een nieuw worklogje gestart.

De hardware:
Antec 1200
DFI LanParty LT X48-T2R
Intel Q6700 @ 3.33ghz
Kingston 4x1 GB DDR2 HyperX @ 800mhz 4-4-4-12
Sapphire Toxic HD 4870 1GB
150Gb WD Velociraptor 10K rpm
3x1Tb Samsung Spinpoint in Raid 5
Asus Xonar XD
Logitech X-540 Speaker Set

Huidige cooling:
Op het moment zit er niet heel veel opzienbarende cooling in. De 6 standaard casefans (5x120mm + bigboy) zitten er nog in. Die blijven er ook in omdat ik niet wil dat de leds gaan overheersen en dat doen deze absoluut niet (als je leds van de bigboy uitzet).

Videokaart is ook nog helemaal stock en dat vind ik (voorlopig) best zo. Er zit standaard al best wel een redelijke oc op en hij koelt goed en stil :). Onder load komt hij niet boven de 75 uit. En hij blijft praktisch onhoorbaar met fan speed fixed op 20% in CCC.

Cpu is wel goed gekoeld met een leuke oc naar 3.33ghz. Jammer genoeg genereert mijn q6700 nu zoveel hitte dat zelfs een TRUE in push/pull config en een TR IFX-10 hem nog net onder de 60 houd en dat is toch mijn limiet.

Overige:
Gedeelte van de kabels blauw gesleeved en dat doe ik dus 1 keer en nooit meer! Wat een pokkewerk. Vandaar dus dat er zwart en blauw uv gesleevede kabels door elkaar zitten. Vind het er niet eens zo slecht uit zien.

Er zitten 2 10cm blauwe uv cold cathodes bovenin. Eerst zaten er in de voorkant ook nog 2 30cm blauwe uv cold cathodes maar omdat dat echt net niet ging passen met het bakje waarop mijn waterkoeling (zie ook toekomstplannen) komt zijn daar nu nog is 2 van 2 10cm cold cathodes besteld.

Foto's:
let niet op de troep
img2564f.jpg


img2577f.jpg


img2573t.jpg


img2579p.jpg


img2575d.jpg


Toekomstplannen:
Wil voornamelijk aan de gang met de koeling en dan specifiek waterkoeling. Het word mijn eerste wc setup maar heb me al behoorlijk ingelezen op van alles en nog wat erover. Maar tips, trucs en aanwijzingen zijn altijd welkom natuurlijk! Ik ga beginnen met een kleine loop. Alleen mijn cpu word er in opgenomen i.c.m. een 240 rad. En misschien pak ik er later nog de NB bij maar dat zien we dan wel weer. 1 horde tegelijk :p. Misschien dat ik hier ook nog 1 120mm rad in de bovenkant ga proberen te modden tegen mijn bigboy fan aan.

Wat er daarna komt is nog wat aanpassingen aan mijn verlichting. Ik wil nog 2x 2 10cm uv cold cathodes bevestigen aan de voorkant tegen de achterkant van mijn hdd bays aan. Misschien ga ik later nog nieuwe feser uv vloeistof kopen voor in mijn wc set. En ik ben nog steeds aan het denken om uv stiften te kopen.

En na al dit bovenstaande zit er nog een 2e loop in mijn gedachten. En dat is die van mijn graka's. Hier zat wel wat modwerk aan vast. Ik ben van plan om een 360 rad in de voorkant van mijn kast te zetten. Als ik de hdd bays verwijder dan kan ik mijn hdd's een kwartslag draaien met de aansluitingen naar achter. Ik hoef dan alleen even wat openingen te maken voor de aansluitingen en de hdd's vastzetten op de een of andere manier. Dan zal er precies een dunne 360 rad tussen passen. Misschien dat ik in deze loop later ook nog een 2e graka opneem.
 
Dan meteen mijn eerste update er achteraan. Het waterkoelingssetje wat ik een weekje geleden over heb genomen via vraag & aanbod van tweakers.net. Het is allemaal een beetje low budget maar ik vond het wel een mooi setje om mee te starten. Alles is met 3/8 schroefdraad.

De rads 2 x 120 waarvan 1 dikke. En een 240. Allemaal magicool.
img2623bye.jpg


Feser clear tube. Paar gebruikte stukjes en een nieuw stuk. En 5 gehoekte fittingen en een hele zooi rechte allemaal onbekend merk (weet 1 van jullie het misschien?).
img2625u.jpg


Ultra pure water en 2 flesjes met toevoegingen. Er staat bij beide active uv dye op maar de bovenste is doorzichtig spul. Doorzichtige uv vloeistof??? Bestaat dat???
img2626u.jpg


De foto's van het cpu en nb blok blijf ik jullie nog schuldig. Zelfde geld voor de alphacool top+reservoir. De rest van de benodigde spullen heb ik vandaag bij highflow besteld en zal ik van de week posten.
 
Heb net het hele zooitje schoongemaakt. WAT EEN ROTKLUS! Radiator vol laten lopen met demi water met wat schoonmaakazijn er doorheen en flink schudden. Daarna nog 2 keer herhaald met alleen demi water. Daar kwam eigenlijk vrij weinig uit.

Voor de rest allemaal vrij makkelijk. Heb alles uit elkaar gehaald en lekker laten badderen in demi water. Wat me opviel is dat het cpu blok echt ranzig was er kwam echt een partij zwarte meuk uit. Allemaal korreltjes. Heb alles wel verwijdert met een tandenstokertje en veel geduld. Maar echt makkelijk was het niet. Nu alles laten drogen en hopen dat TNT een beetje opschiet. Normaal gesproken leveren ze hem wel de dag na de verzending af. En hij is vanmiddag verzonden (thnx freddy).

img2633i.jpg
 
ziet er goed uit :)

even wat schoonmaak tips :D
je kan het azijn + water een minuutje of 5/10 laten staan (dan haalt het echt alles weg) en om je cpu blok schoon te maken werkt tomaten ketchup ERG goed (heb het zelf ook gedaan stond er verbaasd van werd bijna mooier als nieuw)
 
ja dat had ik al gelezen ja. ga dat zo nog even proberen als het een beetje droog is.

edit: ohw trouwens, maakt het nog wat uit hoe ik de radiator ophang? met de aansluitingen aan de boven of onderkant? Werkt er iets makkelijker/beter met het oog op ontluchten enzo?
 
Laatst bewerkt:
Goed heb het hele zooitje erin hangen. vanmiddag en vanavond lektesten gedaan en alles was mooi droog, schoon en nergens zaten meer bubbeltjes wel hoor ik er nog een aantal in de rad maar dat zal er metter tijd wel uit gaan. Foto's maak ik morgenmiddag wel heb ik nu geen zin meer in.
Waar ik me wel even aan irriteer/ over verbaas zijn de temps. Ze zijn nou niet echt heel spectaculair zeg maar. Cpu is nog net geen 10 graden gezakt. Hij zat onder load rond de 63 en nu rond de 54. Ik had al best wel top of the line air cooling (true in push pull) maar toch...
Alles lijkt het goed te doen. Pomp draait als een tierelier, water vloog echt door de slangen zodra ik hem aanzette. Tis een laing mcp355. Het cpu block is een ek supreme plexi en de pasta is diamond 7 (goed aangebracht). rad is een magicool 240, zitten wel wat beschadigingen op maar die paar dingetjes kunnen de temps niet zo negatief beinvloeden lijkt me zo.

Maar goed morgen volgen er dus foto's en dan is het allemaal wat makkelijker.
 
hij werd er idd nog wel wat schoner van heel apart.... :p
maarja das wel jammer dan. nog klein beetje oc'en en dan zit ik weer tegen warmtegrens.
ga binnenkort maar is upgraden naar een q9650 denk ik. die stoten wat minder warmte af.
vanmiddag foto's, nu moet ik werken
 
het is wel zo dat wc minder makkelijk warmer word.. (dus bij een zelfde verdere oc de warmte minder toeneemt als op air)
een TREU push pull is natuurlijk ook wel ERG goed, en 10 graden best veel
wat wel ook weer een stel graden zou kunnen schelen is je cpu lappen :)
maar voordat je bij een critieke temperatuur komt kan jij nog best wat ocen hoor..
 
ja cpu lappen en dergelijken laat ik denk ik over aan freddy. heb ik niet zown zin in. Ik ga ook even kijken of hij mijn cpu block direct kan lappen ook dan. Maar dan ga ik wel eerst even zorgen voor een nieuwe cpu en block. Maar die upgrade duurt nog wel even.

Ga nu eerst ff douche. Dan foto's maken, dan het hele zooitje posten en daarna ga ik misschien nog even mijn pc bewerken met mijn uv marker :p

Dan ga ik van de week nog wel even kijken hoeveel verder ik kan komen met mijn oc. Wil eigenlijk niet boven de 60c onder full prime95 load maar zit erover te denken om dit omhoog te gooien naar 65c omdat je toch praktisch nooit zoveel load op je cpu zet.
 
Zow dan nu de foto's.

Overzichtje:
img2663gfp.jpg


Uv cathodes uit het zicht weggewerkt:
img2666k.jpg

img2667ppz.jpg


Pomp:
img2668f.jpg


Cpu Block:
img2673u.jpg

img2674p.jpg


Waar ik voornamelijk nog mee zit zijn de temps van mijn pwm's daar zit een blokje van dfi op maar ze worden nu onder load 73c. Dat moeten ze opzich wel kunnen hebben toch? Hebben jullie anders misschien nog een idee om die wat te koelen? De heatsink zit bij mijn io poorten direct links naast mijn cpu.
 
je kunt er van die thermalright heatsinks op zetten (moet je zelf alleen effe opzoeken welke je moet hebben :p )

heatkiller is zoizo op i7 beter ja nou heb ik hem nog niet vergeleken gezien op socket 775 dus wie weet presteert hij daarop juist wel slechter :)
en als hij beter presteert zal het mischien 1 hooguit 2 graden schelen...
 
heb er nog even mee lopen klooien en ik denk dat ik hem gewoon even ga reseaten met goede pasta en er dan 2 kleine fannetjes voorzet. cpu block laat ik lekker zitten. Heb een nieuwe rad besteld (tfc xchanger 240) om mijn oude te vervangen. Ga dan ook de nb in de loop hangen.

alleen heeft freddy vandaag jammer genoeg niet mijn bestelling op de post gedaan :( dus word wachten tot woensdag.
 
Heb mn hele bestelling alweer een tijdje binnen en heb allles ingebouwd inclusief het nb block wat ik nog had liggen. Het resultaat:

img2693dlr.jpg


img2694nqi.jpg


Heb flink lopen tekenen met me nieuwe uv stift :p (zie heatsink boven mobo, verscheidene fans, southbridge en mosfet heatsinkjes) Zit nu dus de TFC xchanger 240 op de achterkant (binnenkant paste echt net niet :() vloeistof is feser heat carrier met blauwe uv vloeistof gemixt.

Het enige waar ik me nog zorgen over maak zijn de temps eerlijk gezegd. Onder load word mn rad echt behoorlijk warm to the touch, cpu rond de 58c (q6700 op 3.33) en mijn nb loopt rond de 44c. De temps van de cpu moeten toch wel iets lager kunnen? Ik weet dat ik een behoorlijk heethoofdje heb als cpu maar toch.
Ik heb nu de 2 noctua fans op de rad zitten (link). Ze staan wel bekend als de fans met een hoge druk maar het lijkt wel alsof de lucht gewoon terug komt ipv dat het door de rad gaat.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
cederieck Antec 1200/Watergekoeld Gallery & Build Logs 3
tarbax antec 1200 - rampage 3 EX - GTX480 Gallery & Build Logs 3
3 Antec 1200 Power swittch Cases en Modding 1
F Side panel window voor antec 1200 Cases en Modding 8
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Antec Veris Premier Verkocht 7
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
S Antec HCP-1000 Platinum HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
WillyMatGlas Antec DF-10 Gallery & Build Logs 3
Stephan---pro Antec P478 B/WGB Gallery & Build Logs 3
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
XenoMorpH [IN-ACTIVE] ANTEC twelvehundred Verkocht 0
B bas91jansen antec twelve hundred v3 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Antec H2o 620 schroef formaat Waterkoeling 1
B [Watercooling] €1000 socket 1155 , 2xgtx580 antec darkfleet df-85 Advies Waterkoeling Setup 12
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
Stephan---pro Antec Kuhler h20 920 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
P Antec Performance One P280 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
S Antec 620 Cases en Modding 4
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Cygnitr0n - Stef - Antec Darkfleet H²O & Lil' MMPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 46
D Antec twelve hundred v3 window mod Cases en Modding 2
D Introductie: DennisM6, Dennis van der Linde, Antec Twelve Hundred Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Joren [GEANNULEERD] Nieuw! Antec truepower750w Blue Modulair. Verkocht 15
C watercooling set Antec Three Hunderd + i7 920 Waterkoeling 9
wâldpyk antec 100mod ''one hundred dollar mod'' Gallery & Build Logs 37
B [GEANNULEERD] Antec Mini P180 Verkocht 7
R Antec Tri-Cool 2000RPM vs Scythe GT 1850RPM? Overige Koeling 12
A Antec performance One P183 modden Cases en Modding 5
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
Wally1987 Wally`s Antec LP183 Gallery & Build Logs 17
R [VERKOCHT] Antec P193 Rev. 2.00 Verkocht 11
P Antec 900 + waterkoeling? Waterkoeling 33
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
Roel1966 Noctuafans vs Noiseblocker casefans in Antec P193 Overige Koeling 3
P Antec 902 en Watercooling Advies Waterkoeling Setup 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan