• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

je kan ook mdf opbouw en dan met spanstof en glasvezel/hars werken...
Greetz B0B0

dat is wel gewicht dan he ik vindt hem nu al teveel hout gebruiken als hij toch schuim gaat toepassen zou ik een heleboel hout dumpen en alleen een soort skelet gebruiken daarom heen schuim met een polyster afwerkings laag na de tijd als al het frees werk is gedaan.
Dan is hij onverwoestbaar en zo licht mogelijk.
 
bedoel ook eigenlijk skelet uit hout en dan daaroverspanstof zodat je met poly kan werken
want op de meeste schuim kan je niet polyesteren...
en polyester kan al redelijk sterk zijn na 2 lagen afhankelijk van het gebruikte materiaal en is makkelijk te bewerken
Greetz B0B0
 
Ik heb door deze mod mijn quest om alle star trek afleveringen te kijken weer eens opgepakt
Tot nu toe heb ik bekeken:
1 star trek the original series
2 star trek the next generation
3 star trek deep space 9 season 1,2,3
4 alle films :D

Gister dus season 3 afgekeken en ja ik heb met mijn volle verstand de original series bekeken.
 
zo ie zo raad ik je aan om de delen van je case die draaien om bij je hardware te kunnen komen van polyester te maken ivm stevigheid en het is ook makkelijk te repareren na de tijd

Wat je veel in de auto stoelen ziet is schuim op elkaar gelijmd misschien kun je dat ook met blauw plaat doen ?

Dow Bouwoplossingen in Nederland

paar lagen op elkaar lijmen en in vorm zagen ?

edit: Er zijn ook speciale pur schuimen in de bouw te verkrijgen laat je even voorlichten bij een goede proffesionele bouwmarkt leverencier geen kawei gamma maar echt een raab karcher, nvb vermeulen
Vooral brandwerende pur schuimen zijn massiever qua opbouw.
EN ZOMAAR IN HET WILDE WEG PURREN IS OOK ZWAKKER EN VEEL MEER GAS VORMING IN HET SCHUIM
Je moet dus een soort mal maken waar je inpurt zodat het pur onderdruk expandeerd

Goede tip voor de draaiende delen. dit zal idd erg sterk moeten zijn ivm het verwachtte gewicht van de pylon. die zal denk ik richting een kilo worden (hout, res en inhoud res)

Ik was eerst van plan om een klein model te maken van pir schuim (hardfoam) of balsa foam. dat wordt gebruikt om 3d modellen te maken. maar ik ken mezelf een beetje, ik zou het niet af maken omdat ik dan weer veel te enthousiast zou worden. Roofmate had ik ook bij de bouwmarkt gevonden maar vond het erg duur. ik moet niet alleen de kap maar ook de onderkant en staart maken. dit zou gauw 150 euro aan spul zijn. tevens had ik toen vragen over warmteontwikkeling van de psu en mobo waar ze geen antwoord op konden geven (volgende keer dus idd naar een echte bouwmarkt:icon_confused:)

Gister gewoon zomaar een testje gedaan om te kijken of het eventueel mogelijk is om pur op die manier af te werken, dit zou niet de uiteindelijke verwerkings methode zijn geweest. Begrijp ik het goed dat als je de pur onderdruk laat expanderen er dus minder bubbels zijn?
thansk!
ASPHIAX
 
dat is wel gewicht dan he ik vindt hem nu al teveel hout gebruiken als hij toch schuim gaat toepassen zou ik een heleboel hout dumpen en alleen een soort skelet gebruiken daarom heen schuim met een polyster afwerkings laag na de tijd als al het frees werk is gedaan.
Dan is hij onverwoestbaar en zo licht mogelijk.

Werd vanochtend wakker met hetzelfde idee (tenminste soort van ) om het hele gewicht te verminderen moet ik idd een hoop hout kwijt raken zonder de structurele stijfheid aan te tasten. ik zag mezelf al met een heftruck een pc verhuizen.
IK zat hieraan te denken. de support ribben van 8 mm mdf verbonden aan de houten rand op de baseplate voor de stevigheid en minimale kans op het torderen van het frame en dus scheuren voorkomen. de platen van cardboard, lekker licht en alleen bedoelt om de laag schuim of spanstof (???) te gelijden. dan een laag polyester aan de binnen en buitenkant om het echt sterk te maken.
 
Laatst bewerkt:
bedoel ook eigenlijk skelet uit hout en dan daaroverspanstof zodat je met poly kan werken
want op de meeste schuim kan je niet polyesteren...
en polyester kan al redelijk sterk zijn na 2 lagen afhankelijk van het gebruikte materiaal en is makkelijk te bewerken
Greetz B0B0

precies het idee waar ik ook half op was gekomen. alleen wat zou je aanraden voor het freeswerk. zoals ik het zie een dikke glasvezel mat waarin ik kan fresen of in het schuim fresen en afplamuren om de cellen te dichten en dan polyester erover?

thansk
ASPHIAX
 
Ik heb door deze mod mijn quest om alle star trek afleveringen te kijken weer eens opgepakt
Tot nu toe heb ik bekeken:
1 star trek the original series
2 star trek the next generation
3 star trek deep space 9 season 1,2,3
4 alle films :D

Gister dus season 3 afgekeken en ja ik heb met mijn volle verstand de original series bekeken.

LOL, volle verstand daarna zeker weg? ik vind de original serie leuk als hij op scifi channel voorbijkomt maar knaken uit geven om hem echt van voor tot achter te bekijken ...
Heb ook flink wat afleveringen van voyager als research weer gezien. toch wel wat duidelijke afwijkingen gezien in de designs die ik wil aanhouden tov het origineel. zo zijn bijvoorbeeld de blauwe "Dilithium Cooling Intake Manifolds" (geef het maar een naampje) in het original de faser banks.:040:
 
Ja pur hoort onder druk te expanderen en zoekt dan zijn weg en wordt meer massief.
Inderdaad dat xps isolatie behoorlijk duur is 10 cm plaat is gauw 10 euro de m2
Ook zou ik het skelet uitvoeren zoals je omschrijft gewoon eea aan support ribben de stevigheid komt later toch door de polyester dat spul is supersterk.
Maar wat je voor het freeswerk moet aanhouden weet ik nog niet daar zit ik ook over na te denken.
Maar ik denk dat een goede basis allereerst het belangrijkst is
 
LOL, volle verstand daarna zeker weg? ik vind de original serie leuk als hij op scifi channel voorbijkomt maar knaken uit geven om hem echt van voor tot achter te bekijken ...
Heb ook flink wat afleveringen van voyager als research weer gezien. toch wel wat duidelijke afwijkingen gezien in de designs die ik wil aanhouden tov het origineel. zo zijn bijvoorbeeld de blauwe "Dilithium Cooling Intake Manifolds" (geef het maar een naampje) in het original de faser banks.:040:

ehh binsearch en zoeken op ToS dan kom je ze allemaal tegen :p
 
Vandaag pappa dag en die kleine lligt toch nog uren te maffen dus wilde aan de "Fusilage" beginnen om een beter zicht te krijgen op het gehele ontwerp. PSU berekening laat zien dat ik iig een 500W psu nodig heb. De kleinste die ik kan vinden is 15X16X8,6 cm.

Zou het mogelijk zijn om 2 voedingen van 250W (Pico PSU) te gebruiken? 1 voor het mobo en CPU en de ander voor de Graka dubbele 6 pins voeding (wil er een 6870 in stoppen)

Thansk

ASPHIAX
 
Vandaag pappa dag en die kleine lligt toch nog uren te maffen dus wilde aan de "Fusilage" beginnen om een beter zicht te krijgen op het gehele ontwerp. PSU berekening laat zien dat ik iig een 500W psu nodig heb. De kleinste die ik kan vinden is 15X16X8,6 cm.

Zou het mogelijk zijn om 2 voedingen van 250W (Pico PSU) te gebruiken? 1 voor het mobo en CPU en de ander voor de Graka dubbele 6 pins voeding (wil er een 6870 in stoppen)

Thansk

ASPHIAX


Moet mogelijk zijn maak je daar een runabout van dan :p in een docking bay
 
Zou het mogelijk zijn om 2 voedingen van 250W (Pico PSU) te gebruiken? 1 voor het mobo en CPU en de ander voor de Graka dubbele 6 pins voeding (wil er een 6870 in stoppen)

Die dingen zijn vaak echt ontwikkeld voor Athom en dat soort low power CPU's.
Ik schat dus dat je met de verhouding van de stromen tussen de verschillende
spanningen in de knoop komt en je even zo goed ergens die 500W uit (meestal)
zo'n 12V moet zien te halen ...

Ik zou ook niet van zo'n "wind mee" calculatie uit gaan als je strak op het randje
wil gaan zitten.
In een hoop gevallen heb je wat meer stroom nodig op de 12V lijn(en) als je met
"echte" hardware aan de slag gaat.
 
Ik denk dat ik dan toch gewoon voor de standaard maat ga. 15x8,6x16. dan kan ik er nog andere zwaardere voedingen in zetten.
ik zat zelf ook te denken aan eventueel problemen met het throttlen van de power, kan ook synch issues bedenken.
maar ja , bedacht, bekeken en verworpen dus ... weer een stapje verder.

dat van die runabout zou wel briljant zijn !

laterz
ASPHIAX
 
Het is maar een idee he ;). Die GPU voedingen zullen ook wel in een lagere wattage verkrijgbaar zijn.
Die PicoPSU's zijn vaak niet zo krachtig namelijk qua ampere op de 12V lijnen.
 
Ok, heb weer wat kunnen knutselen.
hier wordt duidelijk waarom ik een kleinere psu zou willen hebben.
316ogls.jpg

e5gx3t.jpg

2a4nuw3.jpg

nu met de staart wat geboden naar binnen
ok2zyw.jpg

she's got a fat bottom !
15h24oz.jpg

dus wat trimmen
33ws2rp.jpg

en nog meer trimmen
o6wsxx.jpg

the "Other side of the wormhole Quark!"
w166af.jpg


Sorry verkeerde serie :021:

Laterz
ASPHIAX
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan