• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Usenet] Welke usenet heb jij?

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hallo allemaal,


Ben van plan om over te stappen van usenet server. Ik zit nu bij XSnews, aangezien ik er totaal niet tevreden over ben ga ik daar weg.

Downloaden gaat gewoon veeeels te traag.


Nu wil ik weten van jullie bij welke usenet jullie zitten.


Welke usenet server zit jij?
Bij welke ISP zit jij? En vernoem ook even welke snelheid (Zowel upload als download)
iDeal betaling mogelijk? en wat kost het p/mnd
Ervaring van jouw usenet server(Dagen retentie, behaal je jouw snelheid, bereikbaarheid/email)

Hopen kunnen jullie hier mij mee helpen en eventueel andere mensen :)

Johnny
 
Ik heb:
Ziggo alles in 1 extra
+ Tv digitaal totaal extra
50/5 Mbit (haal 5.72 MB/s)

Eweka
kost 7,50 p/maand
- Tot 581 dagen retentie voor binaries groepen
- Betaal per overschrijving, iDEAL, SMS of Click&Buy
- Support per telefoon, mail of chat
- Maximaal 8 connecties toegestaan
- Download snelheid tot 50 Mbit/s
- Toegang tot online control panel
- Kosteloos SSL beschikbaar
- Geen opzegtermijn

Met een paar maanden gaat ziggo naar 120Mbit
Dat is dan geen probleem, je krijg bij eweka ook 8 lijnen voor ssl verbinding.
Ik download nu met de 8 gewone en 8 ssl verbindingen tegelijk, dus 16 streams.
Dan kan je dus strax met 100 Mbit downloaden. Mischien wel meer
Retentie, ik heb eigenlijk nog nooit iets ouder dan 420 dagen gedownload.
 
Bedankt voor je bericht:)

Heb nu echter wel een vraag, hoe kan je tegelijkertijd downloaden met 8 non-ssl en 8-ssl verbindingen?

Ben benieuwd of ik dat nu ook kan namelijk
 
Gewoon invullen :)

eweka.jpg
 
Werkt inderdaad ja op die manier.
Download nu met 10 gewone en 10 ssl = 20 totaal.

En alsnog om 3 uur 's nachts download ik max met 3mb/s, wat minimaal het dubbele moet zijn :mad:
 
Ik gebruik het zelfde als dat jij hebt (johnny)

Maar ik heb geen last van een trage DL snelheid... eigenlijk altijd rond de 7000Kb/s

Ik had even een uitstapje naar hitnews gemaakt maar die waren heel traag... 2000Kb/s gemiddeld.

Op chelloo.com had ik gelezen dat Eweka met upc ook niet zo snel is om dat ze maar één 10Gbit lijn naar upc hebben... die dus bijna altijd vol zit...
 
Misschien dat het GigaNews wordt!
Ik stuurde net een email en binnen 3 minuten had ik mail terug :eek:.

Enkel hebben zei geen iDeal dus dan zou ik PayPal moeten gebruiken, echter vertrouw ik dit op een 1 of andere manier niet ook al gebruiken miljoenen mensen dit.
 
Hier Ziggo Alles-in-1 Extra


Heb een tijd PowerNews gehad, maar kreeg daar heel veel timeouts op posts van ouder dan 200 dagen (max wat ik download is 300 dagen oud).

Download programma was SABnzbd+, maar vond dit toch niet zo fijn programma. Nu (op aanraden van Rol-Co en Coolfris) Alt.Binz geinstalleerd en vind dit wel fijner werken.

Eweka nu (7,50 per maand):

eweka.jpg


Dit is de actuele snelheid, 's avonds wil hij ook nog wel door tikken tot zo'n 4500KB/s.
Post die ik nog foutloos binnen haal zitten meestal rond 300 dagen. Ouder heb ik niet getest, kan dat wel eens even doen (ben nu deze aan het binnenhalen).

Tevens.. welke virusscanner heb jij? Ik had eerst Panda Global Protection en kwam niet boven 2200KB/s uit. Dacht niet dat AV zo'n negatief effect kon hebben overigens dus heb een tijd genoegen genomen ermee.

Nadat ik Panda eraf geknikkerd had en vervangen door MS Security Essentials ging de DL en de UL speed aardig omhoog. Geen Panda dus meer voor mij.

Download test met een NZB van 426,1 dagen oud (de oudste die ik via nzbindex.nl kon vinden):

Filesize: 4,91 Gb
Download started: 07:58
Download binnen: 08:26
Speed: varierend tussen ongeveer 3800kb en 4400kb

Quickpar aantal bestanden:
Totaal / Compleet / Beschadigd / Missend: 93 / 75 / 18 / 0
Repair gelukt: JA

Conclusie:
- Oudere bestanden downloaden met Eweka is ook mogelijk, maar niet met zonder dat er een repair mogelijk is. Enige nadeel is dat dit ook kan komen door de uploader in kwestie.
- Ik ben in ieder geval erg happy met Eweka.

Het decoden gebeurd standaard terwijl je download, bij mij heb ik echter ingesteld dat hij eerst de MB-tjes binnen moet trekken en daarna pas moet gaan decoden. Wanneer ik dat niet doe, dan heb ik nogal erg veel last van DL speed drops (soms tot onder de 1000KB/s).
Zal wel te maken hebben met mijn singlecore P4 power :p.

En nu de testdownload maar weer de prullenbak in knikkeren, het was E.R. Seizoen 12 DVD 4.
 
Laatst bewerkt:
wwwicked ik maak gebruik van NOD32.

Momenteel download ik met gemiddeld met 1.04MB/s.
Downloaden doe ik met newsleecher v3.9.
Als hij een .rar binnen heeft gaat hij deze initialiseren.


Ik weet niet waar dit aan ligt, ben jij netwerkbeheerder? :p
 
Ik gebruik al ruim een jaar Hitnews 120 mbit i.z.m. UPC Fiber Power 120. Zit gemiddeld op zo'n 100-110 mbit qua download snelheid. Upload kan ik niet zeggen want behalve wat mails en files naar een FTP server upload ik niet zo gek veel.
 
Ik woon in Pernis, onder Rotterdam. Ik heb eerst Orange ADSL gehad maar omdat wij hier vrij ver van een centrale zitten waren de snelheden bedroevend. Kabel was al via UPC dus hebben toen alles in een pakket genomen. Moet er wel even bij vermelden dat mijn Baas het internet (minus usenet natuurlijk) betaald vandaar de 120 mbit verbinding.
 
kwa kabel heeft hier UPC nog steeds t heft in handen wat niet best is
wie weet gaat dat nog es veranderen want mensen hebben geen keus zo
zou nooit met upc in zee gaan want tv doorgeven kunnen ze hier al niet laat staan internet vandaar vrolijk bij KPN en bevalt me uitstekend
usenet ook gewoon erbij plus nog een abootje lekker goedkoop bij XLned
en werkt ook prima , merk nooit dat t eens wat minder is ofzo op wat voor tijd dan ook ze zijn stabiel maargoed dat zal per plaats en regio verschillen wel
:033:
 
wwwicked ik maak gebruik van NOD32.

Momenteel download ik met gemiddeld met 1.04MB/s.
Downloaden doe ik met newsleecher v3.9.
Als hij een .rar binnen heeft gaat hij deze initialiseren.


Ik weet niet waar dit aan ligt, ben jij netwerkbeheerder? :p
Wat voor abo heb je (internet en usenet).

Newsleecher ken ik persoonlijk niet. Ik neem aan dat je binnen dit programma ook de prioriteiten in kunt stellen (ben t nu aan het downloaden, zal eens in het programma kijken).
Edit: Zet in de opties bij Download het vinkje eens uit bij "Error check downloaded articles" en kijk eens of dat al wat verbetering geeft?

En nee, ben geen netwerkbeheerder :p.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny [Keuze] Usenet provider Hardware & Software 7
Robert Nieuwsgroepen / Usenet Algemene Discussies 86
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan