• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Upgraden van EK-Supreme naar EK-Supreme HF: Is dat het geld waard?

pc loopt niet vast maar de ap en het is niet erg hoor dat hij volgens die ap niet stabiel is, hij is stabiel genoeg voor de dingen die ik ermee doe;). ik zal mijn v-core wel ff omhoog knallen en kijken wat hij dan zegt.

ik heb de v-core ff omhoog geknald maar zonder verandering, de ap loopt vast.
 
net ook ff linx gebruikt.. die weet het nog heter te krijgen dan intelburntest...

jou intel burntest stressed je cpu waarschijnelijk maar voor de helft.

Coredamage stressed nog meer jongens :).


eh nee linx is beter.

ik heb de vcore op 1.425 gezet


die is wel stabiel
wel nice temps trouwens voor 4.2 ghz overclock.
als je zeker wil weten dat echt 100% stabiel is stel hem in op 150 passes laat hem 8 uur draaien na 8 uur is ie wel 100% stable.

edit: ik zie net dat je niet eens full mem test gedaan heb click op all doe dan opnieuw 20 passes.

20 passes met zo weinig geheugen gaat veelste snel.
 
intel burntest werkt bagger ik moet hem zelf op 16 threads zetten off werkt niet 100%.
linx werkt zo bie zo beter infeite zelfde maar met betere interface.

edit: heb je al getest met 20 passes full mem ? ;>
 
eh nee linx is beter.

Ik zweer erbij dat CoreDamage meer stressed dan Linx... Ervoor gebruikte ik ook altijd Linx hoor, maar daar was ie stabiel en had ik destijds 70°C met kamertemp van 18°C (5 uur) en erna getest met CoreDamage maar 1 uur en had al direct 72°C na 15min (met zelfde kamertemp).
Vervolgens na dat ene uur kreeg ik een fout...
 
nu dus op full gedrukt met het volgende resultaat.


chuck-norris-approves.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat op de EK website staat:

As of November 1st 2011 we have started shipping our top performing Supreme HF series waterblock with new improved jet plate. Our internal testing yielded up to 1°C better performance compared to our previous best performing jet plate. Additionally flow rates has also improved by up to 2%.

Vergeleken met de voorheen best presterende jetplate koelt deze 1C beter en boekt deze een flow toename tot 2%
 
Zie bericht 32 van fasster die haalde met plate 4 al 4 a 5 graden winst en dat is juist mijn bedoeling

Vergeet niet dat een plate niet per definitie beter is dan een ander.
Waar het om gaat is dat je de beste oppervlakte en richting aan het water geeft die optimaal is voor jouw set-up.
Dat is dus telkens verschillend, en wil je deze kleine verschillen optimaliseren zal je toch met een geijkte temperatuur meter aan de slag moeten gaan.
Dan ben je zo 16 uur zoet met de beste jet-plate te vinden.
 
Er zit nu plate nr1 in.Als ik het middenstukje weg haal zou het eigenlijk hetzelfde zijn als 6.

Er zit nu de EK-KIT H3O - Supreme HF 360 -EN- in met een waterblock voor de gtx 580.Cpu I7 2600 k@4,2 gzh.Temps idle 31 cpu en 31 Gpu maar met prime 95 gaat de temp naar de 50 gragen toe.
 
Klopt je kunt jet-plate #1 ook redelijk makkelijk zelf ombouwen naar #6
EK jet plate #6 DIY

Maar die 50graden is al een prima temperatuur voor een prime test @ 4,2Ghz.
Tevens klopt het wat Sanders al aangaf dit kan verschillen maar de verschillen zullen hoe dan ook klein zijn.

De ene loop is de andere niet een verschillende pomp druk kan effect hebben het gebruikte water kan effect hebben enz enz.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P upgraden van mijn setup ( 480 rad in 800D ? ) Advies Waterkoeling Setup 4
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
Freddy Goedkope Arcade Stick upgraden :) Overige Builds 1
M alienware aurora alx upgraden Hardware & Software 1
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
Wouter Forum upgraden. Offline voor kort tijd. HighFlow Forum 1
M WC (XSPC Delta Kit) upgraden, maar met welke componenten? Waterkoeling 33
L Ben ik al aan upgraden toe? Hardware & Software 68
fasster Waterkoelingset verbeteren, wat upgraden? Pomp of CPU blok? Waterkoeling 10
jerome2710 Hardware upgraden Hardware & Software 38
L Pc upgraden Hardware & Software 20
Joren upgraden slangen? Waterkoeling 6
B Thermaltake VH600LBWS upgraden voor i7 en GPU Waterkoeling 16
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan