• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Update huidige WC.

aapjeh

die-hard nikser
Hoi medeforumgenoten,

Ik heb momenteel het volgende als waterkoelings-spul:

pomp: Innovatek HPPS 12v
cpu: D-tek fuzion.
rad: Black ice eXtreme 240.
gpu: EK fullcover.

En voor de rest me chipsets nog gekoeld met water, en dit alles aangesloten met 8/11.5 slang.

Nu wil ik dus een upgrade gaan doen... Ik wil het in 2 of 3 delen aan gaan schaffen, ook omdat ik 2 x op wintersport ga, en ook aan andere dingen geld ga besteden :icon_wink:.

Ik zat zelf te denken aan deze, of die qua pompjes.

Daar waar de eerste 74 euro kost, en de andere 66 euro. Ik zou graag willen weten wat de Koolance voor verbetering zorgt, behalve de hogere opvoerhoogte, en dus de druk erachter. Is het de extra euro's waard om die te nemen? of is de MCP-355 ook goed genoeg? Naja wat is goed genoeg?
ik bedoel meer van of het verschil echt merkbaar is. Ik heb al wel een paar reviews gelezen, maar die gebruiken niet de top die ik wil.

Mijn keuze voor de radiator staat al vast, namelijk de Black Ice GT Xtreme 560 (deze dus :033: )

Ook gewoon omdat het kan, en omdat mijn motto luidt; Bigger is Better!


Nu ga ik niet met standaard top draaien. en wil dus een XSPC top kopen voor de pompjes ( ja je leest het goed, Wil er 2 aanschaffen, later daarover meer ).

Zelf zat ik te denken aan 1 van deze 2 : Klik klik

Nu heb ik daar een paar vraagjes over.
Bij de eerste zeggen ze dat je 1 of 2 pompjes kan monteren, Betekend dit dan ook gelijk dat je ook met 1 pomp kan draaien? het is bedoeld voor 1 loop, omdat het 1 gedeelte is.
Bij de ander is dit niet zo, en zijn dit 2 verschillende gedeeltes. Maar hier word weer onduidelijk gedaan over of je met 1 pomp kan draaien.

De rede waarom ik vraag of hij met 1 pomp gedraaid kan worden, is inderdaad omdat ik elke maand geen 500 €€€ te besteden heb. Hierdoor wil ik eerst het reservoir & de pomp bestellen, daarna de radiator + fans, en eventueel de 2e pomp ( als het budget het toelaat ).

Dus als iemand die weet hoe het in elkaar zit (freddy :055:) even zou willen reageren. dan zou ik dat heel erg waarderen :058:.


aapjuhz :love
 
Oh la la, dat wordt wel een hele dikke upgrade :D
Hoe ga je de monsterlijke radiator monteren? :D

Naast dat de Koolance pomp duurder vanwege de betere prestaties, is de Koolance ook duurder, omdat we die moeten importeren uit USA.
De Swiftech is daarom relatief voordeliger, omdat daarvoor een distributeur in Europa zit.
In het prijsverschil zit dus ook nog een beetje verzend/import kosten.

Maar als je het budget ervoor over hebt en je wilt de beste van beste, is de Koolance pomp jouw keuze.

De MCP355 kan jouw setup overigens ook wel trekken.

Beide reservoir tops kunnen met 1 of 2 pompen draaien.
Als je een pomp gebruikt, moet je die andere gewoon afsluiten (zit standaard afdichting bij).
 
Oke! naja dat is mooi om te horen. Ik ga dan wel voor de MPC355. En later dan de 2e.

Ik ben van plan om mijn 2e GTX ook nog watergekoeld te maken. Dus zit nog even te twijfelen. wat ik nou moet doen. 2 loops ziet er wel bruut uit, met 2 verschillende kleuren koelvloeistoffen ofzo:007:.

Maar dan moet ik keuzes maken tussen welke radiator monteer ik op wat.
Nog even peinzen dus:eusa_shifty:.

Bedankt in ieder geval Freddy ;)!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
HighFlow Corona virus update HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
Freddy Dinsdag 10 - Zondag 15 mei webshop gesloten i.v.m. update! HighFlow Computer Cooling Shop 13
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Forum update -> Failed HighFlow Forum 3
bundymania [Bundymania Review]Update 3.3.14 - Der große Tripleradiator Vergleichstest ! 26 Rads HighFlow Product Reviews 2
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
Hightower bios update lukt niet Problemen & Oplossingen 0
T Bios update? Hardware & Software 6
thiesggb LAN GEAR DA BOX update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Na flinke update, Webshop weer open! Bugs melden aub HighFlow Webshop 26
Freddy Zaterdag/Zondag 17-09-11 Shop offline voor update HighFlow Computer Cooling Shop 17
Freddy Zaterdag 27-08-11 Shop offline voor update HighFlow Computer Cooling Shop 19
E Firmware OCZ Vertex 3 update lukt niet Problemen & Oplossingen 19
E Alphacool Eheim Station II solo UPDATE (excl. pump) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
D Help! Laptop dood na (mislukte) BIOS update! Hardware & Software 14
Deleted_User_Z watercooling update Waterkoeling 8
Donatti Xfire Update?.. Gaming 0
dragon_unleashed driver update g15 keyboard etc Hardware & Software 1
Edtje LET OP! ASUS Rampage Extreme II Bios update 1306= No Keyboard Hardware & Software 27
Thierry SUPER geluk gehad! Update: toch niet Hardware & Software 10
dopestuff mcubed firmware update... Hardware & Software 3
Freddy Forum update: Foto's en Video's! HighFlow Computer Cooling Shop 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
P Is dit een goede pomp of me huidige houden? Advies Waterkoeling Setup 4
J Huidige setup stiller maken. Waterkoeling 17
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan