• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Uitgekeken op huidige build,wat nu?

martijnoss

New member
Uitgekeken op huidige build,wat nu?chiller

Hallo mensen.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met mijn eerste watercooling build, en ik moet zeggen dat hij redelijk gelukt is voor mijn eerste keer
Zelfs het acryl zag er goed uit.

Inmiddels is deze build een maand of twee af en wil toch wat aanpassingen maken waar ik niet of niet genoeg rekening mee heb gehouden.
Allereerst zal ik de hardware specificeren.

i7 6700K
Msi M7
32gb corsair xmp
2x m2 950 pro 512gb
1x 850pro 512gb
2x2tb
corsair 800 wat voeding
Msi Titan X

koeling:
Ek coolstream PE 360
Ek D5 PWM
Ek-res x4 250
Ek supremacy nickel
Ek Titan x plexi
Ek plexi top

Alles in 10/12mm acryl met hdc fittings vak.

Met de verwachting van de GTX 1080 heb ik mijn titan alvast verkocht, deze wil ik echter sli gaan draaien maar ik zou graag wat advieshebben over hoe ik het nu het beste aan kan pakken.
Kan mijn systeem wel 2 gpu`s en 1 cpu koelen.

Ik ben erachter gekomen dat een nzxt h440 niet de ideale kast is kwa ruimte voor wat ik van plan was/ben.
Ik heb een aluminium plaat gemaakt en daar de 2x2tb schijven op gemonteerd dus die staat nu rechtop en moet zeggen dat dat er wel mooi uitziet.
Ook heb ik er een vrij groot reservoir inzitten wat veel ruimte inneemt en daardoor de uitloop naar de pomp vrijwel vlak staat.
De pomp moet het hebben van de druk en het vloeistofniveau in het reservoir.
Ook was er geen ruimte om een fillport boven op het reservoir te maken in verband radiator.
(deze zit nu onder maar hoger dan het reservoir met een stukje tube erin dus die vul ik op die manier, daarin doe ik voor het vullen een dun flexibel slangetje zodat de lucht eruit kan tijdens het vullen. beetje omslachtig maar het werkt.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, heb daar wel een paar ideeën over maar met meer meningen kun je meer bereiken.

De kast weg doen, wat ik zonde vind en liever niet doe maar misschien moet het wel ivm ruimte voor 2e radiator.
Ik kan ook een chiller beneden in mijn bureau zetten maar ik weet nog niet of je dan nog wel een pomp in de pc nodig heb. Dit is een grote uitgave dus dat zou ik alleen doen als dan de temperaturen echt laag zullen zijn en het iets speciaals is.

Ook is het misschien de mogelijkheid om de pomp te verplaatsen/verlagen of een totaal andere erin, maar dan nog heb ik weinig ruimte voor sli.

Ik zal er een paar foto`s bijzetten voor het beeld maar let er niet te veel op er zit een nood tube omdat de titan eruit is.

Graag jullie advies en mening.

Ik heb dit ook op tweakers staan maar ik weet dat hier de mensen zitten die niet maar wat roepen en zelf achter een luchtgekoelde Pentium 4 zitten alleen het is daar wel wat drukker dus misschien ook goede ideeën.

Net een topic van X-Tripiot gelezen, zeer interessant.
EDIT:het word een chiller aangezien ik dan mijn huidige kast kan behouden.
Ik ga me eens goed in chillers verdiepen.

Maar......
Kan het met de 10/12mm acryl intern.(van chiller naar pc uiteraard flexibel)
Op hoeveel graden is het veilig zodat er geen condens komt heb iets over een dauwpunt gelezen.
Kan de pomp in de pc behuizing blijven en kan de pomp dat aan kwa opvoer.
En hoe bereken ik de benodigde capaciteit van de chiller.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1460843752344.jpg
    FB_IMG_1460843752344.jpg
    55 KB · Weergaven: 2
  • 20160521_221304.jpg
    20160521_221304.jpg
    234,7 KB · Weergaven: 5
  • 20160521_221309.jpg
    20160521_221309.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 1
  • 20160521_221316.jpg
    20160521_221316.jpg
    119 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Aangezien je voor een chiller gaat, hou je veel ruimte over in je kast. Radiator gaat eruit, je reservoir en pomp gaan eruit.
Wat je kunt doen is een G1/4 slot-bracket aanschaffen.
Je eindigt binnen met acryl en dan kun je met een quick-connect fitting je chiller verbinden met je pc.

De chiller zal waarschijnlijk bediend worden met een controller die zelf het dauwpunt kan meten en kan aangeven wat de beste en veiligste temperatuur is waarop je chiller zal draaien.
 
Bedankt voor je reactie.

Het reservoir gaat die er ook uit ja, maar hoe zit het dan met lucht in het systeem of heeft een chiller zelf een reservoir.
Ik heb inmiddels contact met x-tripiot, ben benieuwd of die ook de veilige temperatuur aangeeft.
Wat ik wel jammer vind is dat met glycol mijn kleur en uv weg is, maar dat is van latere zorg en misschien zijn daar weer toevoegingen voor.
 
Klopt het is inderdaad wel een beetje extreem, maar ook apart.
Daar komt bij dat de interesse gewekt is met overclocken, tenminste in de toekomst eer maar eens een tijdje inlezen.

Nu was ik al niet blij met de temperaturen cpu 70-75 graden met prime95 laat staan als ik dadelijk 2x gtx1080 sli draai, dus naar mijn mening moest ik toch al iets drastisch veranderen.



Een chiller is wel een beetje een extreme oplossing hier voor, wss kan je met het 360 rad gewoon je nieuwe setup koelen hoor...
Ik heb ook setup met 1cpu en 2x gpu lange tijd op een 360 rad gehad en dat ging prima.
Je kan ook een rad extern plaatsen, neem je een Watercool Mora dan kan je met je fan op een hele lage rpm de boel meer dan genoeg koelen.
Watercool MO-RA3 420 (18x140) PRO - Black
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
P Is dit een goede pomp of me huidige houden? Advies Waterkoeling Setup 4
J Huidige setup stiller maken. Waterkoeling 17
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2
A Update huidige WC. Waterkoeling 4
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan