• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Uitbreiding Waterkoeling

DiddleV

New member
Uitbreiding Waterkoeling:
Op dit moment heb ik een Loopje draaien voor mijn CPU en wil deze langzamerhand gaan uitbreiden door mijn moederbord & geheugen ook in de loop te plaatsen.

de loop bestaat op dit moment uit de volgende onderdelen:
Reservoir + Pomp: XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir One + Laing DDC-1Plus MCP355 12V
Radiator: XSPC RX360 Black
CPU-Koerlblok: EK-Supreme HF - Full Nickel

de betreffende computer:
MOBO: Asus Rampage2Extreme
CPU: I7 920
MEM: Hyper-X H2o
VGA: GTX580
SOUND: onboard
HDD1: WD Velociraptor 2*150Gb
HDD2: Samsung 1TB
PSU: be quiet! 750W ATX V2.2 PSU Dark Power
CASE: Corsair Obsidian 800D
OS: Win7
MON: Samsung SM 226BW
KB: Logitech G11
MOUSE: Logitech G9
MOUSEPAD: Steelpad
HS: Logitech ??
SPRS: Creative GIGAWORKS THX 7.1
INET: Ziggo 60Mbit down/6Mbit up
Koeling: Waterkoeling



Moederbord
voor mijn moederbord heb ik gekozen voor: MIPS ASUS Rampage 2 Extreme COOLER Set Nickel POM Black MCH4431
op zich hebben deze gewoon de zelfde aansluitingen als mijn CPU-blokje, dus dat spreekt voor zich.

Geheugen
Nu heb ik voor mijn geheugen gekozen voor de Hyper-X H2O versie van Kingston en ik heb er dan ook 6 modules in zitten.
Dat betekend dat ik 1 slang moet gaan splitsen naar 6, wil ik deze parallel aansluiten, en daarnaast moet ik ook de slangmaat veranderen van 1/2 naar 1/4.
heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen??
als raadt heb ik gekregen het volgende product: 13MM (1/2 - 1/4) F Slang verbinder Zwart F500-250
deze zorgt ervoor dat ik in ieder geval de slangmaat verander van 1/2 naar 1/4 en daarbij splitst hij deze ook direct naar 2 slangen.
vanuit deze slangen zou ik eventueel het geheugen in paren van 3 kunnen aansluiten, maar dan heb ik allemaal t-stukjes en een 90graden bocht nodig en het lijkt mij dat het dan ook een zooitje wordt.
Ook kan ik op de site helemaal geen t-stukjes of iets vinden in de maat 1/4.
ik zou graag eens willen weten of hier eventueel een betere oplossing voor is?


stiller maken:
Systeem geeft wat veel lawaai doordat mijn pompje een hoop lawaai maakt.
dit kan ik oplossen door een nieuwe pomp te plaatsen en als raadt heb ik gekregen 1 van de volgende producten:
Swiftech MCP35X Pump
Koolance PMP-500 Pump G1/4
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
nu zit ik natuurlijk met mijn reservoir en de enige optie zou dan volgens mij de eerste optie zijn, klopt dat?
Of misschien een andere optie; beter een nieuw reservoir pakken? (natuurlijk niet gewenst, maar het moet goed zijn.)

Toekomst
de volgende stap wordt natuurlijk mijn GPU en daar zou ik dan ook graag al wat rekening mee houden.
Op zich moet dat volgens mij al wel lukken met deze onderdelen, wellicht dat ik er voor de pomp een 120MM Radiator bij moet plaatsen. (de huidige zit na het reservoir, er boven!)
dit zal waarschijnlijk wel een volgende stap zijn, maar ik wil .i.v.m. de pomp er reservoir hier wel rekening mee houden.


de meeste dringende vraag is op dit moment ook; hoe kan ik het beste het geheugen binnen mijn loop plaatsen?

voor de rest is het natuurlijk altijd fijn als er voor de rest nog op/aanmerkingen zijn om mijn loop te verbeteren.

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje, waarom start je niet met de graka ?
Geeft Igg de meeste winst, qua koeling en qua geluid.

De 35x pomp is idd een mooie, gaat alleen qua geluid weinig schelen als je hem openzet, wel als je er een fancontroller tussenzet dus.
 
dank voor je reply!
dan is wellicht voor het geluid de beste optie om eerst een fancontroller aan te schaffen..

een echte reden waarom ik niet met de GraKa begin heb ik niet..
het is voor mij een beetje voor de fun en heb gewoon zin om heel veel te gaan halen uit mijn mb..
de vga is ook nog niet echt een bottleneck en de bedoeling is dat het vrij snel volgt..
daarnaast heb ik me geheuge ook al omdat het toevallig zo uit kwam..
 
Dit gaat een stuk makkelijker dan per e-mail :)

Met de F-stukjes van Swiftech is het makkelijkste oplossing voor jouw geheugen.
Je zal daardoor ook minimaal flow verliezen, omdat het parrallel wordt aangesloten.
Als je de slangen netjes aansluit, zal het qua zooi wel mee vallen, doe je het gesorteerd, ziet het er zelf best mooi uit.
 
Dag Freddy,

inderdaad, nu het eenmaal gestart is werkt het goed.. :)

Maar ik zit een beetje met het splitsen naar 6 slangetjes, als het f-stukje splitst naar 2.
ik moet dan ook een aantal t-stukjes en een 90graden bocht hebben toch? in de maat 1/4, maar die kan ik niet vinden onder de producten op de site!
of bedoel je dat ik hem moet splitsen naar 2 en dan gewoon per 2 in een serie van 3?
het plaatje is me nog niet duidelijk.

moet toegeven dat ik persoonlijk ook niet alle waarde hecht aan het uiterlijk.
moet natuurlijk geen rotzooi worden, maar het hoeft ook geen schoonheidsprijs te krijgen..
 
zit zojuist te bedenken dat het waarschijnlijk niet al te verstandig is deze te gaan splitsen naar 6x 1/4.
het lijkt mij dat het beste is om het 2x 1/4 te laten, dus ik ga ze in een serie plaatsen..

spulletjes z.g.a. besteld, heb er zin an.. :)
 
Dag Freddy,

de spulletjes zijn binnen, super!
nu is alleen het plaatje wat ik duidelijk dacht te hebben ineens weer wat wazig.
wellicht zie ik heel de logica over het hoofd, maar ik zie niet hoe ik mijn geheugen kan aansluiten met de uitgekozen f-stukjes.
dit f-stukje heeft 2*2/4 en 1*1/4 aansluitingen.
dat is op zich precies anders dan ik in gedachten had... :p
bedoelde je met parallel aansluiten dat ik gewoon mijn loop moet voortzetten, van mijn processor naar mijn chipset koeling, met daartussen al mijn geheugens 1 voor 1 achter elkaar om vervolgens elders in de loop weer in te haken? of wellicht pas na de chipsetkoeling? hoop dat ik te begrijpen ben.. :S

Tot zover bedankt!

misschien zelfs al de splitsing maken voor mijn processor en inhaken voor mijn reservoir?
 
bedoelde je met parallel aansluiten dat ik gewoon mijn loop moet voortzetten, van mijn processor naar mijn chipset koeling, met daartussen al mijn geheugens 1 voor 1 achter elkaar om vervolgens elders in de loop weer in te haken? of wellicht pas na de chipsetkoeling

Dit begrijp je goed :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies uitbreiding Waterkoeling gevraagd. Waterkoeling 4
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
XenoMorpH Zoek functie uitbreiding HighFlow Webshop 2
Z 900D uitbreiding, verbeter punten. Waterkoeling 13
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
O Asus Hero VI, 4770K, H220 en Sapphire R9 290 CrossfireX - benodigdheden uitbreiding Advies Waterkoeling Setup 5
D Is mijn radiator voldoende bij uitbreiding? Waterkoeling 6
Colossus Uitbreiding Xigmatek Serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 aadje z'n waterkoelingkje (uitbreiding) Gallery & Build Logs 6
Q [GPU+RAM WC] Uitbreiding Loop Waterkoeling 7
N Uitbreiding loop, genoeg koelvermogen? Advies Waterkoeling Setup 7
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan