• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

twee pompen op 1 loop

alexx39

New member
ik heb 2 pompen d5 met top die wil ik aansluiten of samenvoegen tot een sterkere flow, hoe kan ik ze beste aansluiten in serie of parallel, zonder dat ik een apart duo top hoef aan te schaffen?
ik zou graag willen horen hoe dit aan te sluiten met slangen geen acrylbuis.dank
 
Alexx39, volgens Ouwehand et al. (2010) wordt parallelschakeling van pompen toegepast als een groot debiet nodig is, want de volumestromen worden dan opgeteld. Serieschakeling wordt toegepast als een hoge druk nodig is, denk hierbij aan een groot waterkoelingsysteem (veel appendages, leidingwerk dus meer drukval). De opbrengst blijft bij serieschakeling gelijk.

Houd hier wel rekening mee dat bij beide situaties een pomp wordt toegepast met hetzelfde volumedebiet.
 
Laatst bewerkt:
En de hogere druk is precies wat je vaak nodig hebt in een wc setup, vooral als je meerder blokken in je loop hebt krijgt de D5 het iets lastiger.
Als je een 2de in serie erbij zet gaat het water weer rond als een malle....

Zelf heb ik ook 2x een D5 pomp in serie in mijn loop
 
thanks voor de reacties, ik heb nu singlebayres-2xd5 pomp in serie dan 3x rad 360- dan memory (32gb) -cpu (8core amd )-grafische kaart (msi gtx 660) - mobo-

en dit allemaal in een mountainmods kast (die met 9 fan's vooraan) de temp blijft ongeveer 25graden voor de hele loop
 
Sorry voor een oudere thread op te halen maar ik zit ook met een gelijke vraag.
Ik heb in mijn systeem 4 radiatoren zitten: 1x360, 2x240 en 1x120. Deze radiatoren moeten een 4930K@4.7 Ghz koelen en 2x295x2 kaarten met xspc waterblock (dus twee waterblocken voor dual gpu kaarten)

Ik vrees dat 1 D5 pomp niet echt voldoende is? Ik heb de reservoir is laten zakken tot ik de flow kon zien en dat leek me toch wat ... traag.

Bij startup zit de idle van de cpu op 3 graden boven kamertemperatuur. Bij load is het gemiddeld toch 68°. De kaarten lopen in 4K hd tot in de 70 graden. De kaarten komen uit fabriek al AIO watergekoelt, dus deze temperatuur is nog steeds 'vrij normaal'. Throttle temperatuur van de kaarten is 75°
 
Lijkt erop dat de radiatoren voor wat restrictie zorgen. Ik denk dat de D5 toch te weinig power heeft. Een extra D5 zou een optie zijn, maar misschien is een andere pomp met meer opvoerhoogte (vooral druk) een betere optie. Zoals PMP-500,deze heeft bijna het dubbele aan opvoerhoogte dan de D5.
 
Hier uit de praktijk gebleken bij L3p D3sk.

1x D5 op speed setting 2 - Net te weinig power om op gang te komen
1x D5 op speed setting 5 - Komt moeizaam op gang maar werkt. (herrie)

2x D5 op speed setting 2 - Start rustig op en draait lekker. (lekker stil)
2x D5 op speed setting 5 - Vergeet geen stopje ergens.... anders zit ie tegen het plafond :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
boefmans twee pompen in een dual bay reservoir Waterkoeling 14
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
R Airflow in Cooler Master CM 690II Advanced met twee 240mm rads Advies Waterkoeling Setup 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
J [IN-ACTIVE] twee indentieke bigtower pc kasten Gevonden 3
F Hoe porten forwarden met TWEE routers? Hardware & Software 37
Xtrafresh Gaan twee 120mm rads mijn setup koel weten te houden? Advies Waterkoeling Setup 10
MASTERBLASTER twee verschillende koelvloeistoffen mengen? Waterkoeling 7
K Waterkoeling twee Xeon-processors (771-socket) Waterkoeling 3
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
Source D5 pompen Waterkoeling 9
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
M 2 pompen?? Waterkoeling 3
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
X MCP35X2 pompen aansluiten op TMS-200 controller Waterkoeling 6
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
A WK - pompen Waterkoeling 5
C 1 of 2 pompen? Waterkoeling 16
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
D Dual bay res For DCC pompen (XSPC) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D voorstel pompen HighFlow Webshop 7
Busterben Enzotech Luna cpublock & sanso pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
maomanna 2 pompen in 1 loop, werkt dit? Waterkoeling 11
Freddy De ultieme montagetool voor DDC en D5 pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 44
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan