• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

tubing

MetalHolic

New member
ik heb een vraagje over de tubing.
als ik een *Acrylic tube* heb en ik ga het op een draaibank bewerken en ik zet er schroefdraad in voor een G1/4 aansluiting
zou het dan nog goed werken als ik een rubber ring ertussen stop tegen lekken??

het zou namelijk wel gaaf zijn als ik 2 video kaarten daarmee onder andere zou kunnen verbinde inplaats van eerst fittingen er in te zetten.....


Groeten MetalHolic

*
http://www.highflow.nl/slangen/3-8-slangen-10mm-id/acrylic-tube-12-10mm-clear-50cm.html
*
 
dat gaat niet, je kan die tube toch niet tussen 2 kaarten draaien? of je moet Identieke linkse en rechtse draad in je blokken maken en rond je tube haha, en daarbij kan je aleen afdichten met bv een plastic lijm/seconden lijm, oh, en je kan dan geen acetal/stalen tops hebben aleen acryl.

acryl en koper kan je niet lijmen, en vloeibare pakking oid zal ik niet aan beginnen, en het stressfactor op acryl tubing waar aan gesneden is (draad dus) is vele maten hoger omdat je er materiaal heb afgenomen :) en zal dus 10x zo snel scheuren/breken :)

Gewoon 2x BP C47 fittingen gebruiken dus :)
 
voordat je de 2 kaarten er in zet pak je die buis met aan alle bij de kante schroefdraad.
en dan draai je het eerst op de een en daarna op de ander dan draai je ze netjes aan en dat ze allebij recht zijn en ddan zet je ze in het moederbord zou toch kunne?
en de pc word toch niet verplaats dus ik zou niet weten hoe het zou kunnen breken
 
Metalholic, de Acrylic buis die jij in je openingspost plaatst, te weten: Acrylic tube 12/10mm Clear - 50cm. Heeft een buitendiameter van 12 mm. Als je G1/4" schroefdraad in deze buis wilt tappen, zou je 11,8 mm moeten voorboren. Dit houdt in dat je bij alleen al het voorboren 0,1 mm wanddikte overhoudt.

Bron:
http://www.jeveka.com/c/document_li...685-db89-43e1-af55-9cdbb5888382&groupId=18358
BSP-draadtabel

Mocht je je plan toch willen uitvoeren, dan raad ik je aan om een grotere buitendiameter te kiezen. Ik heb het een en ander voor je uitgewerkt, zie onderstaande tekening. Misschien is het een idee om aan de buitenkant van de buis schroefdraad te snijden.

2m63chu.jpg


Wat zie je?
  • Zowel links als rechts G1/4 schroefdraad;
  • Zowel links als rechts ruimte voor O-ring;
  • Intern ø10 mm gat.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
D Heatkiller en AlphaCool EPDM tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
J Primochill PETG tubing 3/8inch 1/2inch (10mm/13mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
anub1s18 Primochill Rigid Tubing finishing bit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EKWB Hard Tubing kitjes :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader volledige hardline tubing loop Waterkoeling 2
T Hard tubing buigen Waterkoeling 16
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Monsoon EV2 Rigid tubing fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Primochill PETG Tubing 1/2OD 3/8ID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
D PETG tubing Advies Waterkoeling Setup 5
D PrimoChill PETG tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Bitspower Colored Acrylic / Rigid tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 PETG Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Primochill Versatile Rigid Tubing Bender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
D Vraag flowrestrictie flexible tubing icm acrylic Waterkoeling 2
E Tygon A-60-G Norprene Tubing Waterkoeling 4
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
H Primochill rigid tubing met bijbehorende fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T welke tubing? Waterkoeling 11
ChillPascal Welke UV Clear Tubing (3/8ID-1/2OD) Waterkoeling 0
k.3nny HOWTO Acrylic tubing maken voor je waterkoeling! Handleidingen en Installatie Tips 41
pilotter Duralene tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7
The_Saviour# [IN-ACTIVE] 1/2 id clear tubing Gevonden 3
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
M PrimoFlex Pro LRT Black Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
soppy UV Tubing Cases en Modding 6
soppy [INACTIVE] DangerDen DD-TFC Tubing 3/8ID 5/8OD - UV Red Gevonden 0
bundymania Review: Comparison between 3/8" + 5/8" Tubing - Tygon-Masterkleer-Primochill-Koolance HighFlow Product Reviews 5
The_Saviour# (UV) Oranje tubing 1/2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
coolfris Tygon® B-44-4X Food, Milk and Dairy Tubing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
B Tygon tubing R3400 19,1/12,7mm - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Advies tubing op mobo Waterkoeling 36
D [SLANGEN]PrimoFlex Pro LRT Clear Tubing -1/2in. ID X 3/4in. OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
K Koolance 1/2" or 3/8" - Quad 1/4" ID Tubing Y-Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan