• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tristellar Whetstone

alain-s

Junior Member
Hoi iedereen!
Tijd om weer iets nieuws te bouwen. Ik hoop dat jullie er even veel zin in hebben als ik. :)
Dit project word ondersteunt door:







Het is weer eens tijd voor iets leuks. Paar maand geleden kwam er een heel leuk pakketje van Deepcool binnen.

Inhoud van het pakje was
2x UF 120R fans
2x Mealstrom 120 water koelers
1x DA650 PSU
Als kers op de taart 1x Tristellar case





















Vervolgens maar ineens in gevlogen en all stukken die overbodig zijn verwijderd uit de case.







Het gene dat nog overblijft is een kale case.



Zo das was het, in de volgende update zal je de hardware te zien krijgen en al een paar aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Ja zeker apart, die case.

Succes met de build!!
Dank je Hightower :)
Wat een bijzondere case! Erg benieuwd wat je er van gaat maken :) Succes!
Thx DeStuiterbal, ik ook een beetje mijn gedachte blijven veranderen. :p

Update :)

Omdat ik nog wat moeilijkheden had met sponsors te vinden voor het project. Heeft Deepcool mij een extra handje toe gestoken en alle hardware voorzien voor deze build. Echt super dat ze zo iets willen doen!



Natuurlijk even alle hardware testen. :)





Ineens de radiators al een plaats geven.





Aangezien er niet overal bevestigings punten zijn voor deze dikke rads heb ik er zelf gemaakt uit 10mm dik plexiglas.







Eerst nog een kleine aanpassing aan moederbord tray.

















Zoals je al kan zien word het vrij krap tussen moederbord en de radiator.



Heb zelf nog een leuk detail besteld voor bij deze mod. 4rode lightbars om te installeren op de Dominator Platinum ram.











Zo dat was het weer. :)
 
Update!

Deze week nog een pakje in ontvangst mogen nemen. Inhoud bestaat uit verschillende connectors met pins + 40m draad.



Afgelopen dagen mij kunnen bezig houden met het maken van nieuwe panelen voor de case. Ik heb een deel uit 4mm alu laten maken zodat de basis toch goed stevig. Deze stukken zijn gemaakt door Pascal (Paslis) altijd handig om iemand te kennen met de juist tools. :)





De rest van de stukken word uit 4mm plexi gemaakt. Ik gebruik hier de bodem plaat als mal om het plexi te buigen.





Sluit netjes aan :)



Bodem en top paneel bij gewerkt zodat deze elkaar mooi aansluiten.





Andere stukken ook af gewerkt







Nog een setje thuis gemaakte scharniertjes voor de 2 deuren.





Alles even monteren.











Nog een leuk filmpje


Zo dat was het weer op naar de volgende!
 
Persoonlijk hou ik ook meer van strak design maar het is Alain nog elke keer gelukt om mij weer te verbazen met zijn prachtige mods en super eindresultaat! Ik ben dan ook erg benieuwd waar dit weer naar toe gaat!
 
Zeg hem ook voorbij komen op Tweakers, mooie build maar het design moet je ook maar net aanstaan. Persoonlijk vind het net iets té. Maar gelukkig verschillen de smaken. Benieuwd naar more!
Ik ben het helemaal eens met je Rolandos582, De case spreekt mij persoonlijk ook ni veel aan. Maar als ze je vragen of je er een mod met wilt maken dan kun je toch niet anders dan ja zegen. :)
Persoonlijk hou ik ook meer van strak design maar het is Alain nog elke keer gelukt om mij weer te verbazen met zijn prachtige mods en super eindresultaat! Ik ben dan ook erg benieuwd waar dit weer naar toe gaat!
Dank je CMos, ik zal uiteraard hier ook mijn best voor doen. ^^
 
Ik ben het helemaal eens met je Rolandos582, De case spreekt mij persoonlijk ook ni veel aan. Maar als ze je vragen of je er een mod met wilt maken dan kun je toch niet anders dan ja zegen. :)
Tsja dat is uiteraard ook waar. Het is waarschijnlijk ook omdat het een raar/uniek design is. Dat ze met modders proberen meer aandacht op deze case te vestigen met showbuilds etc. Want ik kan men niet voorstellen dat de doorgaande consument zoiets op zijn bureau heeft staan.

Hoe zit het eigenlijk met koeling? Houd zo'n ding een beetje stand? Lijkt me toch allemaal erg lastig met die aansluitingen etc.
 
Toch super wat jij er keer op keer van maakt hoor!!
Thanks Gio :)
Tsja dat is uiteraard ook waar. Het is waarschijnlijk ook omdat het een raar/uniek design is. Dat ze met modders proberen meer aandacht op deze case te vestigen met showbuilds etc. Want ik kan men niet voorstellen dat de doorgaande consument zoiets op zijn bureau heeft staan.

Hoe zit het eigenlijk met koeling? Houd zo'n ding een beetje stand? Lijkt me toch allemaal erg lastig met die aansluitingen etc.
Ik denk dat het gewoon van persoon tot persoon af hangt. Wat je smaak is en wil je het bij een traditionele kast houden of niet. Voor Koeling kan je het al zien dat ik er maar 2 x 120 rad in krijg. Mss als ik de AMD nano had kon ik mss wel in het bovenste gedeelde ook een rad installeren. Voor de aansluitingen past momenteel alles in de case. :)
 
Terug
Bovenaan