• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing.

Robin begrijp me niet verkeerd.

Probeer je alleen te waarschuwen over de mentaliteit hoe je je vragen stelt.
Meeste van ons kunnen hun mening geven wat ze van de onderdelen die ze gebruiken en testen die ze hebben gelezen.
De testen rijken we je zelfs aan.
We proberen je echt de informatie te geven die je wil.

Maar probeer ook dingen aan te nemen van de gene die ervaring hebben.
Zo is bv coolfris een van de beste met kennis op water cooling op dit forum.
Maar uit eindelijk moet je echt zelf een keus maken in wat je wil.
Je kan de vraag zo veel keer stelling in de verschillende topics.
Maar niemand kan nooit de beslissing voor jou maken.
Dat zou je echt zelf moeten doen.

Snap ook dat je het beste wil hebben voor het gene wat je er aan wil besteden.
De meeste hebben ook voor die beslissing staan.
En je echt denkt ,nu heb ik het beste voor wat ik kan besteden.
Nogmaals die keus zou je zelf moeten maken
Maar heb ook geduld met je vragen.
Grotere letter type helpt niet om een sneller antwoord te krijgen.

Probeer wat verder te kijken op het forum zelf.
Er staat echt gigantisch veel info op dit forum
Water koeling kopen is aardig duur.
Neem je tijd daar voor.
Vind goed van je dat je de laatste post aan heb gepast kwa grote letter type.
Btw mij bericht was echt als waarschuwing voor je.
Voor dat je echt geen antw meer krijgt.

Heb echt het beste met je voor.
En hoop dat jij straks met je waterkoeling net zo blij ben als ik.
Maar probeer niet te veel te hard te forceren met discussies.

Ps mischien kwam ik iets te hard uit de hoek voor je, sorry daar voor dan.

ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Probleem is dat ik niet weet waar ik moet zoeken.. Jij zit hier waarschijnlijk een hele tijd langer op het forum.. Dus als er belangrijke infomatie word geplaatst weet jij dat sneller te vinden..
Ik ben hier zelf al een redelijke tijd niet meer geweest.. In die tijd is er veel veranderd.. Dus ik weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken.. Voor mijn ` gevoel` lijkt mij die ST30 radiator de beste keuze.. Ik weet verder niet of er nog iets beters te krijgen is.

En voor de fans.. Je kan er tich erop schroeven, maar ze moeten wel de juiste uiterlijk hebben, veel air flow en een laag geluidsproductie.. Ik ga ook wel op aanraden mee.. Maar dan moet ik er zelf er ook voor willen kiezen.. Wat veel antwoorden hebben me toch producten laten zien (zoals die s-flow 15mm fans) waarvan ik eerder niet eens van wist.. Dus je moet niet gaan zeggen dat ik met de antwoorden niks doe, want ik heb er zeker wel wat aan..

Ik denk dat je met je gevoel over de ST30 wel aardig op het goede spoor zit. :)

martinm zei:
The Alphacool ST30 is an exemplary performer at slow speed fan operations below 1000RPM and still manages above average and like 45mm thickness performance at mid speeds in the 1400 RPM range. At 2200RPM the rad still does ok, but falling a bit below average where the thicker counterparts retain performance better. While I’m not too surprised by this considering the XT45 just edged out the UT60 as super slow speeds, I didn’t quite expect it to take the lead at 600RPM. The copper core construction and fin density is making the ST30 my new 600RPM king in thermal performance.

Alphacool NexXxoS ST30 360 Radiator « martinsliquidlab.org

De link hierboven zijn alle grafiekjes te vinden. Die site van martinm is overigens zeker aan te bevelen om af en toe te checken als je weer een beetje up to dat wilt komen met het waterkoelgebeuren van vandaag de dag. ;)

Wat ik zelf erg goed vind van deze radiator is de schroefjesbescherming:

alphacoolst30-06.jpg

Dat van martinsliquidlab.org wist ik niet.. Ik was gewoon wat aan het zoeken bij aquatuning en toen kwam ik dat rad tegen..

Ik wist wel dat de Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 een wat oudere radiator was.. en had wel een testje gevonden dat ie redelijk uit de test komt..

Van de

MagiCool SLIM DUAL 280 MC
MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator

Ik weet dat die 280 het beter zal doen dan die 240 i.v.m groter oppervlakte van het rad.. En daar had ik ook een test van gelezen en die vind ik persoonlijk niet al te best..

Van de Black Ice GT Stealth 240 Black weet ik niks kwa prestatie.. Maar ik ` vermoed` dat het een van de laatste zal zijn want het is ` volgens mij` een instapper dacht ik.

Van die screw protector heb ik ook gelezen.. Ik heb op de site van alphacool wezen kijken en daar kom je het filmpje van tom logan tegen die erg nette reviews doet.. Ik vind het echt een van de beste reviewers die erg duidelijke infomatie geeft over een produkt..

Als ik er echt niks beter is dan die ST30 radiator dan houd ik me aanbevolen om die te nemen.. Ik las ook dat het een low rpm radiator zal zijn.. Maar wat voor rpm fans heb ik dan nodig? 600RPM 800 RPM? 1000RPM? Is er misschien al een review uit van deze radiator die ik waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien?

Ik zie een link naar martinsliquidlab, ik ga dat even lezen.

Wat word er aangeraden om met dat rad te koelen? Ik wil me cpu wel wat ocen? Zou er nog iets erbij gekoeld ` kunnen` worden? Of is de cpu alleen al eigenlijk de max? Niet dat ik van plan ben om er nog iets erop te zetten, maar wil graag weten of er nog mogelijkheden zijn i.c.m dat ST30 rad.

Ik heb het gelezen. Ik snap het niet helemaal 100% maar zover van wat ik ervan begrijp is dat die grafieken dus aangeven hoeveel heat disspension (dus warmte) de radiator kan afvoeren in bepaalde onstandigheden.. Dus volgens die grafiek zou die radiator 96 watts kunnen afvoeren op een 600RPM fan stand. En dat zou betekenen dat op 1000rpm fans er 150 watt aan hitte geloosd kan worden..
Klopt het zo wat ik zeg?

Dus het komt er op neer dat het op 600rpm net genoeg zou zijn voor de processor alleen te koelen.
Persoonlijk zou ik zelf voor saver kiezen en dus voor 1000rpm fans kiezen, want ik denk dat dat best nog stil genoeg is..

Laatst bewerkt:
En dat zou betekenen dat op 1000rpm fans er 150 watt aan hitte geloosd kan worden..
Klopt het zo wat ik zeg?

http://martinsliquidlab.files.wordpress.com/2012/04/alphacoolst30-th2.png

Hieronder een vergroting van die grafiek met door mijzelf gefabriceerde lijntjes naar de 150W en de 1000rpm die je redenatie bevestigen:

15hj212.jpg

Dus het komt er op neer dat het op 600rpm net genoeg zou zijn voor de processor alleen te koelen.
Persoonlijk zou ik zelf voor saver kiezen en dus voor 1000rpm fans kiezen, want ik denk dat dat best nog stil genoeg is..

Aan die grafiek kan je ook goed zien dat de ST30 icm met 150W @ 1000rpm een goede keuze is. In die zone doet deze radiator goed mee met de dikkere radiatoren zoals bv de XSPC RX.

Mooie informatie!

@maajelvv en iedereen,

Ik heb dat filmpje gekeken, maar ik vind dat er meer negatieve kanten eraan zit om een 360 radiator erin kwijt te kunnen..

Zoals gezegd:

-Handvat moet eraf.. ja je kan hem achteraf wel weer lijmen, maar als iemand dan jou kast oppakt om welke reden dan ook...(en het blijft altijd nog een beun methode) En je beseft dat er 1200 / 1500 euro aan waarde in je kast zit..+ water.

-SSD dock is niet meer te gebruiken. Ik heb hem liever werkend als hij toch in de kast zit dan dat je de boel maar gaan slopen zodat je er nog niks aan hebt..

- Grootste probleem is dat ik dan ook nog eens 2/3 5,25 inch slots kwijt ben.. Aangezien ik ook nog een dvd speler en eventueel een reservoir / pomp / fan controller / controller kwijt wil vind ik het nogal erg zonder om daarvoor plaats te maken voor een stuk extra 120mm radiator...

- Die derde fan gaan nooit goed ze warmte kwijt raken, dus zal altijd maar voor de helft werken. Plus dat je plastic top ook erg heet gaat worden.. En om wel goed de warmte weg te krijgen moet je je top nog lelijker maken dan hij al is.. Misschien voor iemand die elk jaar een nieuwe behuizing koopt en de oude toch weg donderd.. Maar ik ben gewoon wat netter met me spullen.

Nee ik ga niet heel mijn kast verbeunen voor een 360.. Overigens moet die ST30 ook wel voldoende kunnen zijn om alleen een processor te koelen met eventueel iets erbij..

Wel bedankt voor de informatie, kan het maar niet al te vaak gezegd hebben.

Nou de vraag welke fans kan ik nemen..

-Zou PWM fans verstandig zijn? Of gewoon fixed 1000RPM nemen aangezien de radiator daarop het maximaalste zal werken.

- 1000 RPM moet het zoiezo kunnen draaien.

- Veel airflow hebben met daarmee een zeer laag geluidsproduktie.

- Ik denk dat ik beter 140mm fans kan pakken tegenover 120mm i.v.m geluidsproductie.

- Ik zit te denken aan ` ronde` fans en niet die ` vierkante` standaard model fans.. Omdat ik denk dat die minder tegen het moederbord kunnen komen..

Lijstje wat ik denk:

Prolimatech Red Vortex 14 LED, 140mm 140mm, 18,1dB, Rood, 146m³/h, 86cf/m

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik voor een hogere RPM fan kiezen(het liefst zo groot mogelijk, mocht 140mm mogelijk zijn, dan die) en deze combineren met een fan controller.
Hierdoor kan je de fans via de fan controller zo instellen dat ze goed koelen en weinig geluid maken.

Ik heb even een hoop gelezen en een hoop na gedacht wat ik ga doen kwa reservoirs.. Ik denk in eerste instantie om een reservoir te nemen waar ik de pompen direct erop kan monteren, alleen ik ben een beetje bang dat het niet `het`is wat ik aan het zoeken ben..
Want er word bij die van koolance dual x2 reservoir gezegd hier op het forum dat hij nogal erg gaat resoneren in de kast.. Dat is ook wel te begrijpen wat al die waterpompje zullen nogal willen trillen..

Ook heb ik op martinsliquidlab die filmpjes gezien op youtube waar hij die geluidstesten doet met al die pompjes..

Mij valt op dat de normale D5 wel nogal erg stil kan zijn, maar dan moet je hem erg laag gaan afstellen, en dan zakken ook de prestaties naar beneden.. Alleen enige nadeel is dat de pomp volgens mij veel groter is dan een mcp- 350 /355 en de pomp verbruikt meer stroom.. Ik denk daarom dat voor mijn build het beter is om een mcp-350 / 355 PMP-400 te gebruiken..

Dan heb ik het voordeel van, een betere opvoer hoogte, kleinere oppervlakte pomp, minder stroomverbruik..
Alleen het geluid en de resonantie dan nog is het enigste nadeel.. Ik zat daarom te denken om 1 x Koolance Single 5.25 Bay Reservoir TNK-501 te gebruiken (neem aan dat ik daar 2 loops mee kan voeden) En dan wil ik de pompen eigenlijk in een harddisk silencer stoppen (die in rubbers hangt) en dus trillingen tegen gaat.. Ik vraag me af hoeveel warmte die pompen genereren? Kunnen die zonder buiten lucht in opgesloten conditie blijven werken? En die pompen wil ik dan ook in 1 x 5.25 inch bay stoppen, die mcp-350 / 355 zijn daar plat genoeg voor..

Ik vraag me af hoeveel warmte die pompen genereren? Kunnen die zonder buiten lucht in opgesloten conditie blijven werken?

Dat kan. Watercool heeft bv geluidsdempende kastjes voor de DDC pompjes: watercool silentstar

SS_DDC_PROBOX_2.JPG

SS_DDC_PROBOX_1.JPG

Er komt op die manier waarschijnlijk wel iets meer warmte in het water terecht, maar ik betwijfel of dat verschil de moeite waard is om in paniek te raken. ;)
Hier heb ik die silentstar een jaar in gebruik. Bevalt me prima. :)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 22 Rads ! HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup - 16 Models tested ! ENGLISH HighFlow Product Reviews 3
H 1x triple radiator of 2x single Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
S Mountain Mods ALU Triple 120 (Black Anodized) 5.25 baycover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
gunnie_nl ek-fc triple bridge op een rex3? Waterkoeling 4
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
T [Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z Advies Waterkoeling Setup 115
Lindenberger Indicatie levertijd van AMS 360 Triple met Reservoiren D5 Pump HighFlow Computer Cooling Shop 1
dave-firsttimer:) Coolgate triple 120 copper plating HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
S Triple AMD Radeon HD 7970 Waterkoeling Waterkoeling 4
V Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
G Triple fire Problemen & Oplossingen 16
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
chicken MountainMods triple 5.25 cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Bitspower Matt Black Triple Rotary Snake-Style Dual IG1/4" Extender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
soppy [INACTIVE] triple ch mem Gevonden 8
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
Edtje [TKA-RAD] TFC Xchanger 360 Triple Black Verkocht 4
brazen [INACTIVE] GeIL 6GB DDR3 Ultra+ 1600 C7 Triple kit (GUP36GB1600C7TC) Verkocht 6
F Triple/3 Loops, beste indeling radiatoren + componenten? Waterkoeling 36
Colossus XSPC Triple DDC pump top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
V New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
S RX360 Triple Rad goed voor i7 en gtx260? Waterkoeling 3
Freddy TFC Xchanger Triple / 360 WHITE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
D foto's triple of meer loops. Waterkoeling 20
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 radiator gasket Waterkoeling 1
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan