• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Triple/3 Loops, beste indeling radiatoren + componenten?

-fluff-

Junior Member
Als ik een triple loop deed met een thermochill 120.4 en 2 120.3, wat zou de beste volgorde zijn?

Ik dacht aan zoiets:
120.4 : CPU+NB+SB
120.3 : HD5870
120.3 : Hd5870

En welke pomp/top/res zouden jullie aan raden voor de 120.4?

PS: Zouden de temps veel verschillen tussen zo een setup of 1tje alleen met 2 120.3 rads?

-fluff-
 
Dat is wel heel erg extreem :D
1 triple is al voldoende voor twee videokaarten.
En 1 triple is ook voldoende voor CPU+NB+SB.

Maar wil je toch voor het extreme gaan, zou ik dit doen:
120.4: CPU
120.3: HD5870 + SB
120.3: HD5870 + NB

De CPU kan het meest overgeclocked worden en kan daarom alle koelcapaciteit gebruiken.
 
Ahh, k, en welke grote res(hoogwaarschijnlijk geen plek in me kast dus moet buiten) en pomp zou je aanraden, zou de Laing DDC-1Plus MCP355 12V ook genoeg moeten zijn voor de 120.4?

en jah is misschien beetje extreem.

Maarja, na deze foto van aceBaran te hebben gezien:
dsc00584t.jpg


Loop ik de hele tijd met het idee rond -_-, vooral die fans :p

-fluff-
 
Een enkele 240/360 rad is al voldoende om een HD5970 koel te houden, en jij wilt 2x 360 rads voor 2 HD5870's :) En voor een single block loop is een MCP 350 al meer dan voldoende. Zulke flow killers zijn die Apogee XT en Thermochill rads niet.

Wil je de 360 dan intern onderin inbouwen?
 
Een enkele 240/360 rad is al voldoende om een HD5970 koel te houden, en jij wilt 2x 360 rads voor 2 HD5870's :) En voor een single block loop is een MCP 350 al meer dan voldoende. Zulke flow killers zijn die Apogee XT en Thermochill rads niet.

Wil je de 360 dan intern onderin inbouwen?

1 360 onderin, 1 waar de 5.25" bays gaan en dan die 480 achterop. Dacht nu ik toch al bezig was kon ik net zo goed die 480 erbij zetten -_-

-fluff-
 
Ga je ze in 3 loops zetten (3 pompen en dus ook 3 aparte gesloten systemen), of allemaal in dezelfde loop? Dat maakt nogal wat verschil voor je boodschappenlijstje en je budget namelijk ;)

En lekkere overkill die 10x 120mm radspace. Daar zijn we hier bij HighFlow niet vies van, zolang je maar beseft dat je inderdaad aan het overkillen bent. Een enkele 360 zou het zlefs ook mee lukken met die fans :D
 
Ga je ze in 3 loops zetten (3 pompen en dus ook 3 aparte gesloten systemen), of allemaal in dezelfde loop? Dat maakt nogal wat verschil voor je boodschappenlijstje en je budget namelijk ;)

En lekkere overkill die 10x 120mm radspace. Daar zijn we hier bij HighFlow niet vies van, zolang je maar beseft dat je inderdaad aan het overkillen bent. Een enkele 360 zou het zlefs ook mee lukken met die fans :D

Het zouden 3 vershillende gesloten systemen moeten zijn. kwa budget maakt et me nie veel uit ( verschil is maar rond de 300,- ofzo met een 3e rad erbij, zonder fans)

Wat ik me afvraag is of het kwa temperatuur wat gaat schelen.

Ik weet niet eens op et moment wat 2x 360 rads met mijn componenten gaan doen...
op lucht haal ik idle 40C en Load 74C op 4.0GHz met HT on en 1,36V (paar uur LinX) En dit met 7 Scythe Slipstreams en 2 Kaze 3000 push/pull op een Scythe Mugen.

Ik zou denken dat een 480 met TFC Triebwerk TK-122's in push/pull betere performance's zou halen. dan een 360 met daarbij de NB en SB in de loop. En et ziet er ook nog kickass uit. (moet wel de pc tafel verlengen, hele kast zou er dan niet op passen -_- )

PS: de VGA kaarten gaan ook overgeclockt worden, alles moet 24/7 werke)

EDIT: Kast is een lian li p80, 2 rads binnen en 1 on the ouside..

-fluff-
 
dus je wilt op de 480er 8 triebs zetten... dat zal lekker blazen... zo wordt het wel een dikke bedoeling achter de kast...

That's the plan, yup.


EDIT: vraag me toch wel af of het veel nut heeft, iemand enig idee hoeveel graden het scheelt tegenover een 360 (CPU/NB/SB). Zal het onder de 5 graden verschil zijn of zal het verschil miniem zijn?

-fluff-
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch blij hoor met zo'n setup , houd mijn 4870x2 OC op 28graden @ load

en mijn CPU Q9450@3.8ghz = 40graden load

Damn, mooie temps.

Er is niet veel te vinden op internet over 3 loops -_-, ben de afgelopen paar dagen aant googlen geweest, maar kan nergens stats van temps etc.. vinden. Paar sites die ik gevonden heb raden het af, dat et geen nut kwa temps heeft etc..etc,

Anyway, echt mooie temps, welke fans gebruik je?

-fluff-
 
probleem met 3 loops is vaak niet zozeer dat de rads overkill zijn, want ik vind dat dat niet zo kwaad kan, dan kan je namelijk rustig de fans wat zachter laten draaien. Wat ik wel jammer vind is dat je bij zo'n systeem de pompen niet goed benut. In principe heeft 1 MCP355 al nauwelijks moeite met een videokaart, een cpu en een 360 rad. Het is dus zonde om niet die kracht te benutten, al helemaal als je hem dan ook op volle kracht gaat laten draaien.
Als je dus triple loop doet, zou ik zelf een fan controller kopen als de Sunbeam Rheobus Extreme, zodat je ook je pomp wat kan undervolten. Dan is hij in ieder geval nog stiller :).
 
probleem met 3 loops is vaak niet zozeer dat de rads overkill zijn, want ik vind dat dat niet zo kwaad kan, dan kan je namelijk rustig de fans wat zachter laten draaien. Wat ik wel jammer vind is dat je bij zo'n systeem de pompen niet goed benut. In principe heeft 1 MCP355 al nauwelijks moeite met een videokaart, een cpu en een 360 rad. Het is dus zonde om niet die kracht te benutten, al helemaal als je hem dan ook op volle kracht gaat laten draaien.
Als je dus triple loop doet, zou ik zelf een fan controller kopen als de Sunbeam Rheobus Extreme, zodat je ook je pomp wat kan undervolten. Dan is hij in ieder geval nog stiller :).

Geluid is geen probleem, ben kaze 3000 fans gewend. Denk niet dat een pomp luider kan zijn.

Anyhoooooooow, ben aan het twijfelen. Kwa temps zal et waarschijnlijk niet veel uitmaken. kwa looks is het een eyecatcher met 8 triebers. Echt dilemma pfffff, nooit gedacht dat wc'en zo moeilijk kon zijn -_-.

-fluff-
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D foto's triple of meer loops. Waterkoeling 20
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
S Mountain Mods ALU Triple 120 (Black Anodized) 5.25 baycover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
gunnie_nl ek-fc triple bridge op een rex3? Waterkoeling 4
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
T [Waterkoeling] €1500 euro, Triple Titan Z Advies Waterkoeling Setup 115
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 26 Rads (English Version) HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup with 22 Rads ! HighFlow Product Reviews 0
Lindenberger Indicatie levertijd van AMS 360 Triple met Reservoiren D5 Pump HighFlow Computer Cooling Shop 1
dave-firsttimer:) Coolgate triple 120 copper plating HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
S Triple AMD Radeon HD 7970 Waterkoeling Waterkoeling 4
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
Robin Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing. Waterkoeling 31
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
bundymania [Bundymania User Review] Triple Radiator (360) Roundup - 16 Models tested ! ENGLISH HighFlow Product Reviews 3
G Triple fire Problemen & Oplossingen 16
Xtrafresh Magicool 180mm rads, single (180mm), dual (360mm) en triple (520mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
chicken MountainMods triple 5.25 cover HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Bitspower Matt Black Triple Rotary Snake-Style Dual IG1/4" Extender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
soppy [INACTIVE] triple ch mem Gevonden 8
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
Edtje [TKA-RAD] TFC Xchanger 360 Triple Black Verkocht 4
brazen [INACTIVE] GeIL 6GB DDR3 Ultra+ 1600 C7 Triple kit (GUP36GB1600C7TC) Verkocht 6
Colossus XSPC Triple DDC pump top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
vincent New TRIPLE Laing/Swiftech DDC Top from XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
S RX360 Triple Rad goed voor i7 en gtx260? Waterkoeling 3
H 1x triple radiator of 2x single Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy TFC Xchanger Triple / 360 WHITE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
B Vraag over waterkoeling loops Waterkoeling 10
mukkel Enige op- en/of aanmerkingen indeling loops? Waterkoeling 8
H 1 of 2 loops? Waterkoeling 9
D 2 water loops Advies Waterkoeling Setup 21
C dual Innovatek HPPS Pomp en 8 loops Waterkoeling 7
G Loon; Two loops in a cube case Gallery & Build Logs 35
M 2 loops- maar welke componenten in welke loop? Waterkoeling 8
J Wat vragen over de term "Loops" Waterkoeling 16
A Cpu+nb+ram+gpu => loops apart of niet? Waterkoeling 25
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
D nieuwe loops Waterkoeling 10
W Testen jullie de loops niet? Waterkoeling 9
Freddy [2023] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy [2022] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Freddy [2021] Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan