• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Transparante voeding

martijnvz

New member
Ola,

Voor een nieuw projectje ben ik op zoek naar een transparante voeding. Mijn eerste zoekpogingen op internet leverden eigenlijk weinig op, al heb ik wel een paar kandidaten gevonden. Probleem is dat ze allemaal uit het buitenland moeten komen (bijvoorbeeld via Newegg) of nog erger: uit China/Taiwan.

De mooiste tot nu toe vind ik de Apevia Iceberg TX-IB680W-BL 680W ATX12V:

17-148-028-55.jpg

Het nadeel van deze is dat hij eigenlijk wat te krachtig is en behoorlijk prijzig (55 euro). Wel zijn de kabels al blauw gesleeved, wat uiteindelijk ook de bedoeling is. Blauw wordt de 'hoofdkleur' zeg maar.....


Dan is er deze rakker (van Young Year (?), wat overigens verbonden lijkt te zijn met Apevia) :

youngyear.jpg

Hier kan ik geen prijzen van vinden en volgens de review van Hardware Secrets zitten er nogal cheap-ass onderdelen in. Nu verwacht ik ook geen supervoeding, maar ik heb toch mijn twijfels.

En deze, gevonden via de Chinese site casemouse.com, is ook wel cool:

power-supply.jpg

Alleen is er nergens informatie te vinden over het bestellen of de prijs.


Al met al is de zoektocht nog niet heel succesvol. Mijn vraag (aan de mensen die hier wellicht ervaring mee hebben) is dan ook wat de aanbevelingen zouden zijn. Misschien dat er mensen zijn die nog andere merken weten, die makkelijker te verkrijgen zijn in NL? En in hoeverre zou het mogelijk zijn om zelf iets dergelijks te bouwen? Ik ben daar eerlijk gezegd niet heel ervaren in, en ben bang dat de kosten ook een stuk hoger zullen zijn.

Ik hoor graag jullie feedback!
 
Die voedingen zijn allemaal uit het jaar 2005 tot 2008 Dat is echt oldscool.

Die voedingen zijn indd allemaal chinees, en niks waard :( zeker hardware van nu en marges van nu zijn totaal anders!

Btw, alle drie die voedingen zijn identiek :D
 
Dank allen. Zelf bouwen heb ik ook aan zitten denken. Maar is elke voeding geschikt om de buitenkant van af te halen en een plexiglas 'huisje' om heen te bouwen? Het liefst zou ik dan namelijk de bodem laten zitten. En met welk materiaal zou je het dan vast moeten maken?
 
Dank voor de reacties! Ik ga het inderdaad zelf proberen :). Ik hou jullie op de hoogte. Wat betreft het verven van een voeding: ik neem aan eerst opschuren, eventueel ontvetten, primer en dan spuiten? Maakt het volgens jullie uit wat voor verf?

Oh, en heeft er iemand nog een mooi adres om wat plexiglas tegen een mooie prijs te kopen?

Thanks alvast!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Transparante goud/geel coolant vraag Waterkoeling 5
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
vincent 1U voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
M Moeite sleeven voeding Cases en Modding 1
Sanders [VERKOCHT] Corsair AX1200 voeding Verkocht 3
88Gamer88 Voeding kapot gegaan, terwijl PC uit stond. Hardware & Software 5
D beste voeding voor gtx 770 sli Handleidingen en Installatie Tips 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
stefan787 100% modulaire voeding Gevonden 2
k.3nny [Gezocht]100% modulaire voeding[CHEAPOOOOOO] Gevonden 5
Sw333t [Gezocht] Silverstone Fortress FT03-MINI Zilver (liefst inclusief passende voeding) Gevonden 0
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
Sw333t Voeding verlengkabel, voor montage van de voeding aan de voorzijde. Cases en Modding 18
cederieck [REFUSED!] waterkoeling onderdelen hdd voeding fan's Verkocht 6
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
Y Ledjes aansluiten op voeding (moederbord?) Cases en Modding 3
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M voeding Electronica 0
Sw333t [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 6
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
l3p [VERKOCHT] ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding Verkocht 11
T vervangende voeding voor leaktest. Waterkoeling 6
Rico [IN-ACTIVE] Voeding,HDD,Fans etc Gevonden 12
L Fan voeding Overige Koeling 3
T1mmy Nieuwe kabels om voeding te sleeven? Cases en Modding 6
arwin74 [GEVONDEN] Voeding Gevonden 4
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
M Voeding werkt half Hardware & Software 6
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
P Voeding anders bedraden en Molex connectors zelf maken ..... Cases en Modding 5
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
B HD6990 of voeding kapot? Waterkoeling 14
coolfris [voeding] suiker Gezondheid en Sport 1
Z Hulp Keuze Voeding Hardware & Software 3
soppy [IN-ACTIVE] 1500W voeding Gevonden 7
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
D Platte voeding Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan