• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

traag opstartende en zeurend moederbord??help?

Neronick

New member
Hallo HFers.

Ik ben dus net klaar met het PCtje maar ik ben er niet helemaal tevreden over hoe hij het nou doet.

Zal eens eerst even vertellen wat er allemaal in zit.


Moederbord: Gigabyte x79-UD7 Rev. 1.0 !
GPU: EVGA GTX 580
CPU: i7 3930K
SSD: 128G crucial M4
RAM: Corsair 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit
PSU: Cougar GX 1050w

Probleem 1:
Hij start behoorlijk traag op.
Mij is verteld dat met een SSD hij toch wel zo rond de 15 a 20 sec komt te zitten.
Mn oude PC met 200 euro aan hardware verslaat hem hard met wachtwoord invoeren en al.

Als hij het binnen een minuut haalt ben ik blij ( als hij opstart iig, zie probleem 2)
Wat valt hier aan te doen?
Ik heb nog niks overclocked of wat dan ook gewoon in elkaar gezet drivers erop en thats it.

Veel meer verstand heb ik er ook niet van dus moeilijke termen achterwege laten.

Probleem 2:

Als hij dus niet normaal opstart, gaat de PC wel gewoon aan maar heb ik geen beeld en geeft dat mooie ding onder de 24 pin ( weet ik veel hoe het heet) 6A aan na een paar keer bios reset werkt hij wel weer maar ik kan mn zijpaneel er dus niet op doen omdat ik dat iedere dag moet herhalen.


Dat zijn dus de problemen tot nu toe.
1: hij is zo traag als dikke stront door een koffiefilter.
2: Mobo is vrij vervelend bezig.

Iemand hetzelfde mobo + de gratis problemen die je erbij krijgt?
Of een oplossing?

:cry:

Nick
 
Somige mensen hebben het over de tijd van cold boot en somige over de tijd na dat je bios is opgestart.

Ik heb een MSI bordje voor mijn 2500K, bij deze kon ik wat checks uit zetten die voor mij niet helemaal nodig waren. Verder staats mijn ssd in AHCI, modus wat hem sneller maakt.

Zet in je windows je wachtwoord uit en zet no gui boot aan in MSconfig, dit scheelt een paar seconden.
Kijk ook even voor nieuwe firmware voor je SSD en voor je BIOS, pas wel op dat dit niet fout gaat.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan