DjangoSoe
Member
Alweer een tijd geleden dat ik aan het modden ben geweest en daarom is het nu toch echt weer tijd om een project te starten. Ondertussen woon ik samen met mijn vriendin en is het een mooi moment om iets voor ons samen te knutselen.
Al jaren kijk ik naar waterkoeling op het internet. Vooral in build-logs en galerijen kom je de mooiste en creatiefste dingen tegen. Ik heb het alleen nooit een goed plan gevonden om in mijn vertrouwde computer buizen met water te bevestigen.
Ik ben nu al enige tijd bevriend met Tim Warning van Dutch Lion Customising. Met zijn ervaring in het bouwen van waterkoeling loops en casemods waarbij ik zelf meerdere malen heb mogen helpen met de 3d/2d tekeningen ben ik overtuigt.
Het is tijd voor een eigen systeem met waterkoeling.
Op dit moment draaien mijn vriendin en ik allebei op een 1155 systeem.
Haar systeem een 2600k zonder gpu in een NZXT Vulcan kast waarvan de gpu een jaar geleden overleden is.
Mijn systeem bestaat uit een i7 3770 met daarbij een Asus Strix 970 en 20gb ram in een Antec Nine hundred.
Het was al meerdere malen ter spraken gekomen om de 2 systemen samen te voegen in 1 kast.
Nu het zover is gaan we meteen een hardware upgrade doen voor beide systemen.
Ik heb hiervoor een van de systemen van de Thermaltake T2Desk over kunnen nemen. De basis gaat dus een Thermaltake Tower 900 worden. Ook wordt de gehele loop opgebouwd uit Thermaltake onderdelen.
Een gedeelte van de Hardware heb ik net als de kast over kunnen nemen van Tim.
Terwijl de kast nog op de Asus beurs stond dit weekend kwam bij mij de eerste doos al binnen.
[img=]http://imgur.com/u2Xogg8.jpg[/img]
Zelf had ik nog 2 m2 sata 128gb ssd's liggen. Deze kon ik nu ook een keer mooi installeren en beide gebruiken.
Omdat ik natuurlijk niet kon wachten op de kast en de rest heb ik maar meteen mijn eigen systeem uit elkaar gehaald en het nieuwe systeem in een tijdelijke oplossing aangesloten.
En we hebben beeld:
Zaterdag, een van de dagen waar ik naar uit keek, de grote doos waar ik op zat te wachten.
Eenmaal uitgepakt hebben we het systeem nog voor een laatste keer aangezet.
Dan maar beginnen met het demonteren van alle zijpanelen.
Vervolgens de loop schoon gepompt met water. Ik heb ongeveer 3x volledig schoon water door de loop laten pompen. Ondertussen komt er niks meer van het groen doorheen en lijkt alles goed schoon te zijn.
Het zou natuurlijk vervelend zijn als mijn loop groen getint wordt bij het vullen aan het einde.
vervolgens de hardware uit het systeem gehaald en veilig weg gelegd. Dit mega mooie moederbord ga ik helaas niet gebruiken, de watergekoelde 1070 komt wel in mijn systeem :Y
Nu kunnen we echt zeggen dat de kast gestript is en klaar voor een nieuw leven.
Toen het idee rond ging had ik al een snelle tekening gemaakt voor de maatvoeren om te zien of er mogelijkheden waren voor 2 atx borden.
Nu ik de kast fysiek hier heb kan ik met de echte maten aan de gang. Gelukkig bleken deze bijna allemaal te kloppen en hoef ik mijn tekening niet veel aan te passen.
De plaatsing van het 2de moederbord (onderste) weet ik nog niet helemaal zeker.
Het lijkt erop dat de moederborden op de manier uit de foto onder elkaar passen.
Hierdoor zouden de I/O poorten van het 2de systeem naar beneden hangen waar je bij kan via de 2 onderste afdekplaatjes aan de linker kant van de kast.
De volgende stappen...
Nog niet alle hardware is zeker voor het systeem van mijn vriendin dat verdient natuurlijk wel wat aandacht O+ .
Voor de rest is het nu belangrijk om te bepalen hoe het 2de moederbord gemonteerd gaat worden.
Wanneer ik dit weet ga ik aan de slag met de moederbord tray voor het 2 de moederbord.
Ook staat mijn bureau nog op de planning om aan te passen, ik wil mijn schermen vrij hebben van het bureaublad, hier moet ik alleen nog even naar kijken of dit ook praktisch mogelijk is.
Laatst bewerkt: