• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Toetsenbord/taal: amerikaans of nederlands

peetje

New member
hallo mensen

na lange tijd ben ik er weer eens
mn schoondochter heeft een laptop gekocht en die verspringt steeds van ned. op amerikaans zodat b.v. een vraagteken of apestaart teken veranderd.

hoe kan ze dit vast zetten op de goeie zodat @ een @ blijft

alvast bedankt voor reactie

gr. petra
 
Erg behulpzaam Kalmte5 :(


Probeer het eens hier te zoeken

tb.jpg
 
edit, l3p was me al voor. coolfris =
oud.gif
aan het worden.

Hier de denk ik langste weg om daar te komen. Weet even geen kortere :schaam Waarschijnlijk kan je er al in drie klikken komen, maar hier de lange weg:

configuratiescherm ---> klok, taal en regio ---> toetsenborden toetsenboorden of andere invoermethoden wijzigen ---> krijg je een pop-up : land en taal ---> land en taal , en daar op de knop "toetsenboorden wijzigen klikken ---> pop-up : tekstservices en invoertalen ---> hier kan je bij tabblad algemeen kiezen voor VS of NL en bij het tabblad geavanceerde toetsinstellingen kan je kiezen om het schakelen tussen invoertalen te ontkoppelen van de Alt links + Shift hotkey door voor naar Nederlands (Nederland) -Nederlands (geen) te kiezen.

Misschien dat het dan over is. Kan zijn dat ze die Alt + Shift hotkey toevallig ergens bij gebruikt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan