• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161
Zucht....

Vrijdag 04-02-2011 een pakketje weggebracht naar het postkantoor (ruim voor 17.00 uur).

Zaterdag de status opgevraagd:

05.02.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum

's Avonds nog een keer gechecked:

05.02.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

Was dus al pissig, maar de volgende werkdag is in mijn ogen maandag (dus vandaag). Zag alleen de status nog steeds niet veranderen, dus even gebeld.

Het is dus dat het distributiecentrum in Zwolle verzuimd heeft om het pakketje te versturen naar het distributiecentrum in Amsterdam. Gevraagd waarom de status nu nog niet aangepast is naar "Chauffeur is onderweg". Komt het er dus op neer dat ik verkeerd lees en dat het dus dinsdag geleverd gaat worden.

Excuses Kier, volgende keer kom ik het brengen naar je.

omdat tnt sinds kort volgens de wetgevers niet meer verplicht is om 6 dagen per week te bezorgen, bezorgen ze dus ook maar zelden op maandag tegenwordig (alleen aangetekend en rouwpost geloof ik)

Arwin
 
Ik heb zelf betere ervaringen met GLS dan met PostNL.

GLS levert vele malen sneller, hun T&T systeem werkt veel beter, en mocht je het pakket missen kun je je pakket de volgende dag afhalen bij een afhaalpunt en krijg je een sms als het pakket op het afhaalpunt ligt. :)
 
Ik heb zelf betere ervaringen met GLS dan met PostNL.

GLS levert vele malen sneller, hun T&T systeem werkt veel beter, en mocht je het pakket missen kun je je pakket de volgende dag afhalen bij een afhaalpunt en krijg je een sms als het pakket op het afhaalpunt ligt. :)

als er een gls afhaalpunt in de buurt zit wel makkelijk, voor mijn is dat minimaal 45 minuten rijden enkle reis. tnt heeft tegenwordig het voordeel dat je het ook in winkels kan laten bezorgen zodat je het daar kan ophalen.

Arwin
 
Supersnel GLS.

Mooi traject toch? Met GLS :

Datum Tijd Depot Land Handeling Status/Info
20-02-2012 18:11 Rotterdam (2500) Nederland Vertrek Export
20-02-2012 18:11 Rotterdam (2500) Nederland Vertrek Export
21-02-2012 03:31 0071 Belgie Buitenland Aankomst
21-02-2012 06:35 6700 Belgie Buitenland Aankomst
21-02-2012 06:36 6700 Belgie Buitenland In bestelling
21-02-2012 08:32 6700 Belgie Aflevering Ontvanger heeft getekend met: .....:032:
 
Ik vind Post NL iets prettiger, omdat ik weet dat ze altijd tussen 12:00 en 13:30/14:00 komen bij ons in de buurt. GLS is de ene keer pas om 9 uur bij ons ('s avonds ja!) en soms al om 9-10 uur 's ochtends. Het is moelijk in te schatten waneer ze er zijn, ook zou ik echt niet weten waar ik me pakketten kan ophalen nu de fietsenmaker gestopt is (die had vroeger GLS ophaal punt in ons dorp).

Platteland ftw zullen we maar zeggen :sarc: Al geef ik toe dat ik met echte levering met geen van de bedrijven (behalve 1 keer TNT) problemen gehad heb.
 
ik zet bij me adres meestal ook:

"bij niet thuis afleveren bij de buren"

werkt erg goed eigenlijk :)

Arwin

dat werkt idd wel, maar probleem is: Onze buren aan de westkant zijn bezig met net in het nieuwe huis intrekken (Verbouwen, en dan pas komen ze er te wonen) Dus die zijn doordeweeks eigenlijk niet altijd aanwezig. En de anderre kant op zijn we 600-700meter verder, dus dan moet ik qaud pakken ofzo om grotere dozen mee naar huis te nemen die niet op de fiets kunnen
 
dat werkt idd wel, maar probleem is: Onze buren aan de westkant zijn bezig met net in het nieuwe huis intrekken (Verbouwen, en dan pas komen ze er te wonen) Dus die zijn doordeweeks eigenlijk niet altijd aanwezig. En de anderre kant op zijn we 600-700meter verder, dus dan moet ik qaud pakken ofzo om grotere dozen mee naar huis te nemen die niet op de fiets kunnen

Het leven op een massieve vrijstaande boerderij is ook zwaar hé :p
 
Ik verwacht een eerste bestelling op highflow, volgens het tracking nummer is het vrijdag namiddag verzonden en zou het ondertussen al op weg zijn naar mijn thuis ... dus kan zeker niet klagen gezien het eerst nog eens naar belgië moest komen.
 
Ik kies altijd voor tnt/post nl als ik een bestelling plaats bij highflow. Waarom ? Ik heb zeer slechte ervaringen met GLS. 2 keer een dag vertraging en 1 keer is er nooit iemand komen opdagen op de afgesproken dag terwijl de bezorger wel onderweg zou zijn (status : Bestel). Met tnt heb ik nooit problemen gehad.

Over highflow zelf ben ik zeer tevreden!
 
Zelf heb ik ook een duidelijke voorkeur, en op dit moment heb ik het (hier) helemaal gehad met GLS;

Bij mijn ouders een km of 200 verder op geen enkel probleem op het platteland. Er is daar altijd een 2e aanbod en anders kun je het vlakbij ophalen. Daar werkt het prima.

Echter hier in Delft... ik weet niet waar ze mee bezig zijn maar het is een drama.
Al een paar keer gehad dat ze niet eens hebben aangebeld en dan vind je doodleuk zo'n niet thuis bericht in je brievenbus. Nu woon ik op 6 hoog dus het is ook onmogelijk hun aan zien te komen rijden vanuit mijn raam. Soms heb je zo'n bericht en dan ligt her ergens op een andere verdieping terwijl jij denkt het gemist te hebben. En soms krijg je dat papiertje helemaal niet. En gister? was ik de hele dag thuis omdat ik het pakketje echt niet wilde missen; doodleuk om 19uur een bericht dat ze de bezorgroute afgebroken hebben... wtf? Dan weet je dus al niet het exacte tijdstip, tot daar aan toe, maar dus ook niet de exacte dag? Kom nu GLS, ik kan niet elke dag vrij nemen...

Echter heb je dat papiertje wel dan kun je zelf een afhaalpunt selecteren, dit vind ik een prima optie!, die helaas keihard faalt.
Je vult het via internet in waarna je een mail krijgt met daarin;
"Vanaf maandag 13 februari 2012 17:00 uur tot maandag 20 februari 2012 zijn de volgende pakketten hier af te halen:"
Erg leuk, maar je moet hier dan een halve week tot een week wachten voordat het pakketje daar ook werkelijk eens is.
Nouja je krijgt iig netjes nog een sms van te voren zodat je niet voor niks gaat.

Nu vermoed ik dat ze alles nog niet lekker op orde hebben waardoor zij niet op kwaliteit concurreren, dat doen zij immers nu totaal niet, maar wel op prijs. En die bezorgjongens zijn altijd gestressed hier onder de prestatiedruk dat zij alleen per bezorgd pakketje betaald krijgen. Dit werkt gewoon niet goed.

Woon hier nu net 5 maanden en in die tijd heb ik wel 10x issues gehad met GLS en 1x met TNT.
Waar is het misgegaan? Bij het privatiseren destijds, daarvoor had ik vrijwel nooit problemen, waren de bezorgend niet zo gestressed en werd er gewoon een nette prijs betaald voor gewoon goed werk. En ook toen kon je uitwijken naar een andere bezorgservice voor snelheid of extra service welke vooral in het bedrijfsleven werd gebruikt.

Mijn voorstel (richting de managers) is om eerst weer eens deze jongens en meisjes netjes per uur te betalen zodat zij niet als een gestreste kip zonder kop rondrijden want dat betaalt zich uiteindelijk gewoon terug.
 
Laatst bewerkt:
Met GLS nooit problemen gehad, PostNL ook niet. Wel is de PostNL bezorgster altijd te lui om 1 huis verder te lopen, en knalt dus vrolijk de post voor het huis hiernaast in de bus. Tuthola. Mijn enige slechte ervaring is met UPS, waar een bij Apple bestelde iPhone is gejat door de bezorgers. (Kreeg een vergoeding + nieuwe foon van Apple, helaas duurt het twee weken voor UPS z'n zaakjes rond heeft!)

Highflow pakketjes zijn altijd prima aangekomen :038:
 
Jammer ik had juist zo goede ervaringen met PostNL.
Daar werkte een Marokkaanse jongen, en die was er ook altijd rond 1 uur.
Ik hoefde nooit door de keukenraam te spioneren of mijn headset afdoen voor de deurbel.
Die gast deed zijn werk perfect :(

Laatst dat ik iets bij Highflow had besteld kwam het pas 10 uur 's avonds binnen :'(

Hopelijk doet PostNL het morgen beter!

Status zending:
Zending is ontvangen door PostNL.

:edit: post binnen gehad rond 5 uur.
next bestelling ff gls proberen.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij in Amsterdam, echt PostNL. GLS komt met halfgare opel corsa's de straat in rijden waar de gehele laadruimte van volgepropt is met pakketjes (=beschadigde verpakkingen). Daarbij komen ze voor mij te laat.
Ik betaal wel iets extra bij HighFlow voor PostNL. Dan weet ik dat het onbeschadigd en OP TIJD aankomt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan