ja idd, ik heb me ok op cnczone.com en .nl aangemeld voor info etc
kreeg meteen al te horen over de igus geleidingen vervangen voor kogelomloop geleidingen.
dit om de stabiliteit te bevorderen.
maar als je werktuigbouwkunde doet dan is het helemaal een lachertje om zoiets te maken.
de laser als je die ziet hoe deze is opgebouwd man wat een speelgoed.
achteraf makkelijk praten maar als ik dit had geweten zoals ik net had gezegd was ik misschien voor 1200 euro klaar inclusief de laser en controller/stappenmotor.
1 voordeel is wel met deze laser dat de controller wel erg handig werkt de bijgeleverde software
het is gewoon kinderspel geworden coreldraw/illustrator/solidworks/etc maakt niet uit je kan het gebruiken zelfs uit paint kan ik opdrachten inlezen en gaan
naja geen vector via paint natuurlijk.
beteft de laserpointer die ga ik er af halen want dit is echt zo nutteloos. er zit een verstel bare tafel in voor de focus van de lens.
mooie hiervan is natuurlijk stel je zet hem goed en de tafel staat op 8cm hoogte goed.
zodra je zakt of hoger gaat klopt er weer niks van.
oplossing is een extra lens monteren waar de laser via de achterzijde erdoorheen kan schijnen en via de voorzijde spiegelt.
dan schijn je er op aan de spiegelende kant met die laser/groen/rood/blauw en dan word deze via de uiteindelijke kop zelf weergeven en heb je dit gezeur ook neit dat als je de hoogte aanpast het niet meer klopt.
spiegels afstellen met de laser is een ramp naja zo heb ik het ervaren tenminste want hoe beter je hem afstelt des te scherpere en mooiere resultaten krijg je.
voor ik de laser werkend kreeg heb ik heel wat ergernis moeten doorstaan je hebt met EMI te maken en dit is toch wel de grootste boosdoener van werkstukjes die mislukken.
chafner filter ertussen gezet en deze deed weinig tot niks, via een trafo laten open hopende dat deze pulsen weg filterde.
helaas geen resultaat.
dat ik de laser kreeg deed hij helemaal niks opdracth stopte steeds en zodra vermogen hoger ging helemaal
bleek dus dat de schakelende voeding zoveel straling stuurde naar de controller kaart dat deze gewoon stopte.
toen hiervoor een schildje gemaakt van alu en weg was het probleem
mooie is dat de leverancier van de laser wel even durfde te beweren dat het aan 4 computers lag . ( flaky usb chipset)
mja makkelijk om er vanaf te komen zo natuurlijk.
nou ja heel verhaal hehe. ben er nu iig tevreden mee maar moet snel profielen zien te vinden om de laser zijn weg gebied te vergroten
max kan die 864 × 1118 worden en ben dit ook wel van plan om te gaan gebruiken/maken