• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[TKA-OVERIGE] Laser Graveren - Laser snijden

bedankt :)

heb overigens even het snij formaat aangepast want dit blijkt dus kleiner te zijn :S
moet even in overleg dus :S

kan wel materiaal van 30x40cm erin leggen

Ow en ik kan als het meezit binnenkort ook staal (dun computer kap etc) aluminium (dik) hout / kunststof graveren/snijden etc
ga een cnc frees machine maken en het werk bereik is daar van ongeveer 1000x800 mm

dus uit de computer kap bijv een logo frezen etc
hou jullie op de hoogte
 
heb je er ook 1 gemaakt dan ?
zo bijzonder moeilijk is het ook weer niet, even als een lasersnijder het stelt echt niets voor.
mooi stevig frame maken en de stappen motoren set gaan met de banaan.

als ik had geweten dat die lasersnijder zo simpel was had ik hem zelf gemaakt was ik meer dan de helft goedkoper uit geweest :(
gereedschappen heb ik genoeg das het punt niet en ben bijna elke dag in de schuur te vinden.

hier ook ooit aan begonnen zonder enige kennis en rijden dat ie weer doet :)
Foto-PJL7FMAC.jpg
 
even de foto's maar plaatsen van het gene dat ik voor arwin gemaakt heb en hij heeft ook een filmpje gemaakt ervan :)
mijn dank daarvoor.


DSC_0694.jpg


DSC_0693.jpg


DSC_0691.jpg


bescherm folie zit er nog op natuurlijk :eusa_hand:

ben overigens ook bezig met iets ontwerpen en uitwerken wat mensen hier misschien wel wat vinden, en het is usb powered :)

mooi voor op lan party's en dergelijken
 
Ik zoek nog een usb powered laser cutter, maar dat zal wel niet lukken met de 5W die die poorten leveren :p Klopt het trouwens dat je laserpointer (de zichtbare rode) verkeerd afgesteld is, of had je gewoon de focusafstand (van de IR laser) halverwege het materiaal liggen?

Zelf heb ik geen cnc machine gemaakt, maar ik heb er regelmatig over gelezen en daarnaast ben ik mijn opleiding werktuigbouwkunde aan het afronden, dus ik heb er wel een beetje zicht op. Een stevig frame is inderdaad een must, evenals spelingsvrije rechtgeleiding en het voorkomen van vastlopers door scheeftrekken (komt veel voor bij zelfbouw). Lees je in ieder geval goed in, aangezien vele mensen je voorgegaan zijn.
 
ja idd, ik heb me ok op cnczone.com en .nl aangemeld voor info etc
kreeg meteen al te horen over de igus geleidingen vervangen voor kogelomloop geleidingen.
dit om de stabiliteit te bevorderen.

maar als je werktuigbouwkunde doet dan is het helemaal een lachertje om zoiets te maken.
de laser als je die ziet hoe deze is opgebouwd man wat een speelgoed.

achteraf makkelijk praten maar als ik dit had geweten zoals ik net had gezegd was ik misschien voor 1200 euro klaar inclusief de laser en controller/stappenmotor.
1 voordeel is wel met deze laser dat de controller wel erg handig werkt de bijgeleverde software
het is gewoon kinderspel geworden coreldraw/illustrator/solidworks/etc maakt niet uit je kan het gebruiken zelfs uit paint kan ik opdrachten inlezen en gaan

naja geen vector via paint natuurlijk.

beteft de laserpointer die ga ik er af halen want dit is echt zo nutteloos. er zit een verstel bare tafel in voor de focus van de lens.
mooie hiervan is natuurlijk stel je zet hem goed en de tafel staat op 8cm hoogte goed.
zodra je zakt of hoger gaat klopt er weer niks van.

oplossing is een extra lens monteren waar de laser via de achterzijde erdoorheen kan schijnen en via de voorzijde spiegelt.
dan schijn je er op aan de spiegelende kant met die laser/groen/rood/blauw en dan word deze via de uiteindelijke kop zelf weergeven en heb je dit gezeur ook neit dat als je de hoogte aanpast het niet meer klopt.

spiegels afstellen met de laser is een ramp naja zo heb ik het ervaren tenminste want hoe beter je hem afstelt des te scherpere en mooiere resultaten krijg je.
voor ik de laser werkend kreeg heb ik heel wat ergernis moeten doorstaan je hebt met EMI te maken en dit is toch wel de grootste boosdoener van werkstukjes die mislukken.
chafner filter ertussen gezet en deze deed weinig tot niks, via een trafo laten open hopende dat deze pulsen weg filterde.
helaas geen resultaat.
dat ik de laser kreeg deed hij helemaal niks opdracth stopte steeds en zodra vermogen hoger ging helemaal
bleek dus dat de schakelende voeding zoveel straling stuurde naar de controller kaart dat deze gewoon stopte.
toen hiervoor een schildje gemaakt van alu en weg was het probleem
mooie is dat de leverancier van de laser wel even durfde te beweren dat het aan 4 computers lag . ( flaky usb chipset)

mja makkelijk om er vanaf te komen zo natuurlijk.

nou ja heel verhaal hehe. ben er nu iig tevreden mee maar moet snel profielen zien te vinden om de laser zijn weg gebied te vergroten
max kan die 864 × 1118 worden en ben dit ook wel van plan om te gaan gebruiken/maken
 
nou de cnc freesmachine staat er,
moet alleen linux installeren en misschien een andere controller aansluiten ipv de db25.
Foto-6XU4WBSR.jpg


Foto-A8TGZ7QA.jpg


Foto-N4O3J4ZN.jpg

en een nieuwe verfspuit gekocht

en een compressortje voor de laser te koelen en dergelijken
Foto-KPVMAAPS.jpg


ook een plek gevonden waar ik kan spuiten begint dus eindelijk een beetje van ze plek te komen
 
ik moet bekennen dat de cnc frees nog steeds staat waar die staat en niet 1 keer aangesloten is.
heb zoveel werk dat ik bijna geen tijd heb.
maar de laser en de cnc kunnen niet schuin frezen/branden

als je dit bedoelde

lsr.JPG


en hoogte verschil kan ik wel maken bijv in het midden van een pelxi plaatje een cirkel weg branden en dat het eromheen wel hoog is
beetje dat je vanaf Zij aanzicht dit ziet bijv kan ook.

branden.JPG


hoop dat ik niet te onduidelijk overkom
 
Nee, bedoel vanaf de bovenzijde. Niets is dus schuin ;). Het plaatje is dus ook puur de zichtzijde ;).

Plexiglas is een plaatje van 3mm dik en alleen het zwarte zou dan 1mm af gefreesd moeten worden. Misschien dat het zo duidelijker is:

wegfrezen2.jpg
 
hey ik wil een offerte van verschillende dingen.
Ik wil een lasergraveerd bordje voor in de tuin en een voor bij de voordeur met huisnr
Ik wil een sidewindow voor in mn cascade kast. Met X-Tripiot eruit gesneden in doorzichtig plexi en dan zwart uitgesneden plexi letters er terug ingeplakt. Pm me even aub voor de details :)
 
@wwwicked sorry maar ik ben helemaal vergeten je te beantwoorden :S

bij deze mensen , zouden jullie misschien mij een pm of email kunnen sturen ik heb bijna een tijd om elke dag fora's door te kijken.

@pixelbox, nog dezelfde kleine afmetingen dit ook om rede van geen tijd hebben gevonden om de machine uit te kunnen bouwen.
moet er toch haastig aan beginnen aangezien ik van de week al gebeld werd voor series van 100 stuks en vandaag een email kreeg dus gaat aardig wat langs me neus maar goed heb in principe al veel werk.

@X-Tripiot,

je hebt pm
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sanders [TKA] EK Velocity² Full Nickel 1700 RGB Verkocht 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
foxbuster [TKA-BITPOWER] Diverse bitspowerfittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
Hightower Tka Teufel cage gaming headset Verkocht 1
arwin74 [TKA] Standalone waterkoeler Verkocht 2
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
Sw333t [TKA Diversen] Stroomkabel, rubber, MSI stickers, Silverstone MFP51 Verkocht 3
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
DBRichard [TKA] F-Secure (1 jaar, 5 apparaten) Verkocht 1
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
S TKA-Display Verkocht 0
Source [tka gpu] xfx 280x dd Verkocht 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
Sw333t [TKA] LG GGW-H20L Bluray brander Verkocht 1
Sw333t [TKA] RGB Ledcontroller met afstandbediening Verkocht 0
Freddy [TKA] Toshiba 42" LCD TV 42XV500P Verkocht 0
N [TKA RAD/Pomp/GPU block] Verkocht 0
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
C [TKA] EK-RAM Dominator x4 Acetal + Nickel Verkocht 0
C [TKA] EK-Supreme HF Acetal + Nickel Verkocht 3
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
NAVYVIPER [TKA] - FG Monstertuck 4x4 Verkocht 0
stefan787 [TKA-PSU] coolermaster sph 1050w Verkocht 0
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
Pharlap [TKA] CPu Patchpot van Duniek Verkocht 2
gerjanlubbers [TKA] NZXT Pink Phantom Modded Verkocht 11
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
tomasvanderpijl [TKA] Diverse WC onderdelen Verkocht 8
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan