• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[TKA-Diensten] Lasersnijden Lasergraveren

lemonade

New member
Al enige tijd heb ik een lasermachine in bezit en heb daar al veel mee geëxperimenteerd zodat ik voor de meeste materialen de juiste settings heb kunnen vinden. Daarom wil ik bij deze mijn dienst ook beschikbaar stellen voor casemodders.

Inmiddels heb ik al enkele members van de HighFlow community geholpen met wat eenvoudige onderdelen van plexiglas. Omdat ik zelf ook een tijd actief ben geweest in het casemodden zal ik de prijs relatief laag houden, dus geen torenhoge opstart-/administratiekosten.

De prijzen worden op basis van een offerte vrijgegeven. Ieder project is namelijk weer uniek.

De machine:
Werkbereik: 120x90cm
Laservermogen: 100W

De mogelijkheden
- Plexiglas lasersnijden tot 12mm. Vanaf 10mm kan de snijrand niet meer precies 90 graden zijn ivm de hitte van de laserstraal en het wegsmelten van het materiaal.
- (Transparant)plexiglas lasergraveren, de gravering kleurt wit en kan met bv ledjes worden opgelicht. Andere transparanten kunnen natuurlijk ook gegraveerd worden. De gravering is dan wit met een tint van de materiaalkleur
- Metalen permanent lasergraveren. Harde metalen zoals RVS werkt het beste. De gravering hecht zich namelijk in het materiaal. Zacht aluminium kun je snel beschadigen, de gravering dus ook! Op RVS is de gravering zelfs met een mes niet weg te krijgen.

Uiteraard zijn er nog veel andere mogelijkheden, dus als je advies nodig hebt kun je ook contact met mij opnemen.

Wat is niet mogelijk
- Metalen lasersnijden.
- PVC lasersnijden en graveren.

Ontwerpen van het onderdeel
Om te lasersnijden heb ik altijd een vector bestand nodig. Dit is bijvoorbeeld een DXF, EPS, AI of DWG.
Om te graveren kan ik elke afbeelding gebruiken met een minimale DPI van 254 tot 300.
SketchUp bestanden zijn ook bruikbaar.

Foto's!
Meer foto's van andere projecten zijn de vinden op mijn portfolio op Portfolio « Graveco - Lasergraveren & RVS Naamborden Limburg Maastricht.

Mijn foto skills zijn niet super, maar heb er het beste van gemaakt:

Transparant zijpaneel met Diablo III logo
casemod-plexiglas-zijpaneel-diablo-3-lasergraveren-127.jpg

Zijpaneel van semi transparant antraciet plexiglas
casemod-zijpaneel-lasersnijden-plexiglas-131.jpg

3x 140mm Fan Grill uit 3mm antraciet plexiglas met lasergravering
rad-grill-420mm-antraciet-lasersnijden-graveren-69.jpg
rad-grill-420mm-antraciet-lasersnijden-graveren-71.jpg

Plexiglas zijpaneel - 2 delige closeup
2-delig-zijpaneel-van-plexiglas-lasersnijden-96.jpg

Frontpaneel uit zwart plexiglas
casemod-plexiglas-lasersnijden-graveren-53.jpg

Fan Grill
casemod-plexiglas-lasersnijden-graveren-161.jpg

Printplaat coverplate
coverplate-van-plexiglas-snijden-graveren-56.jpg
coverplate-van-plexiglas-snijden-graveren-66.jpg

Voorbeeldje van transparant plexiglas met led verlichting
led-naambord-plexiglas-lasergraveren-35-30-cm-170.jpg

Bestellen
Kan per PM, mail of via de website. Samen maken we er wat moois van!


Met vriendelijke groet,

Raoul van de Rijt
 
heb je een indicatie wat de prijzen ongeveer zouden zijn ?
Is natuurlijk zeer afhankelijk van wat je wilt.

Maar aangezien ik een pipo ben die nogal op de centjes let, kan ik je zeggen dat aardig wat van zijn voorbeelden hier in huis beland zijn ;). Kortom, vraag een offerte aan zou ik zeggen.
 
dat ziet er goed uit !!

heb je een indicatie wat de prijzen ongeveer zouden zijn ?

Het ligt er echt aan hoeveel materiaal er nodig is, en hoe snel de machine dit kan bewerken. Als richtprijs van bovenstaande voorbeelden van het zijpaneel en grills ligt de prijs tussen de 40 en 60 euro. Nogmaals, alle prijzen gaan per offerte.
 
ik ben bezig om dit te maken:

20100416_5751.jpg

Dus een stuk plexiglas op een stuur, maar ik kan zelf geen file maken voor de printer. doe jij dat ook, ik neem aan dat voor geld alles te koop is...
 
Hey Vincent,

Het is mogelijk dat ik het bestand maak. Als je een goede foto van bovenaf maakt,aangeeft om welk onderdeel het gaat en hoe groot het moet zijn dan kan ik dat namaken. Neem even per mail verder contact op
 
super kwaliteit. nog steeds zeer tevreden zou niet twijfelen om nog eens wat te bestellen. (eigenaar van de rad grill) voor de duidelijkheid de wasbeer is +- 3,5cm bij 3cm dus details zijn zeker duidelijk te maken
 
Hej,

Dit is wat ik zoek voor men MOD! Even voor alle duidelijkheid, je kan dus geen logos/namen uit alluminium snijden, klopt dat? 'Zou handig zijn voor men MOD)
Ik zoek namelijk iemand die uit een acrylplaat van 3mm dik een logo + naam kan snijden (dus niet graveren) kunnen jullie dit wel?
 
Hej,

Dit is wat ik zoek voor men MOD! Even voor alle duidelijkheid, je kan dus geen logos/namen uit alluminium snijden, klopt dat? 'Zou handig zijn voor men MOD)
Ik zoek namelijk iemand die uit een acrylplaat van 3mm dik een logo + naam kan snijden (dus niet graveren) kunnen jullie dit wel?

Metaal snijden is helaas geen mogelijkheid, plexiglas laat zich echter zeer goed snijden en tijdens deze bewerking wordt de zijkant van het plexiglas meteen 'gepolijst'. Het bespreken hiervan gaat het best per mail
 
Ik zal je zo nog een offerte toesturen voor 3mm clear plex.

Bedankt!
Het is wel geen clear plexi, maakt het veel uit in verschil in prijs denk je? want ofwel maak ik ze zelf, (moet ik wel een dremel kopen en zelf de acryl platen) ofwel laat ik ze maken... hangt een beetje van de prijs af. Maar stuur maar een bericht, apprecieer ik echt
 
Euhm, ik denk dat je even in de war bent met Lemonade / Graveco ;). Ik heb namelijk zelf een klusje voor ze. Ik ga jou dus niet een offerte sturen, maar ik ga voor mezelf iets aanvragen.

Wat de prijs betreft: Stuur hem een email met je wensen. Aangezien alles custom gelaserd wordt, is er geen generieke prijs aan vast te hangen.
 
Laatst bewerkt:
Euhm, ik denk dat je even in de war bent met Lemonade / Graveco ;). Ik heb namelijk zelf een klusje voor ze. Ik ga jou dus niet een offerte sturen, maar ik ga voor mezelf iets aanvragen.

Wat de prijs betreft: Stuur hem een email met je wensen. Aangezien alles custom gelaserd wordt, is er geen generieke prijs aan vast te hangen.

oooooow, LOL (feels like the supidest man on earth atm...:sarc:) btw nu je hier toch bent:
Hoe stuur je dit door? stuur je gewoon een mail met een tekening die je hebt gemaakt en afmetingen of in 3D hoe doe je dit?
 
Vraagje!

Is het mogelijk om in plexiglass een afbeelding van een schilderij te graveren?
Ik wil het laatste avondmaal in frontvan DD case laten graveren van ongeveer 35cm bij 15.
Zijn nog niet de exacte maten maar ongeveer.
Ik wil het dan uitlichten met leds.
Weet je dan ook of dit duidelijk te zien zal zijn?

Dit is het Jpeg bestand alhoewel ik een EPS bestand kan aanleveren mocht het allemaal mogelijk zijn.
Misschien dat je aan de hand van het plaatje me dan kan vertellen of dit iets moois kan worden:)

the_last_supper2.jpg

Bedankt alvast en hoor t wel...

Groetjes Dave
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sanders [TKA] EK Velocity² Full Nickel 1700 RGB Verkocht 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1
foxbuster [TKA-BITPOWER] Diverse bitspowerfittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
G [TKA-RAD] EKWB Coolstream PE240 Verkocht 1
Hightower Tka Teufel cage gaming headset Verkocht 1
arwin74 [TKA] Standalone waterkoeler Verkocht 2
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
DBRichard [TKA-RAD] Coolgate G2 Radiator (10 FPI) 360mm Verkocht 2
Sw333t [TKA Diversen] Stroomkabel, rubber, MSI stickers, Silverstone MFP51 Verkocht 3
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
DBRichard [TKA] F-Secure (1 jaar, 5 apparaten) Verkocht 1
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
S TKA-Display Verkocht 0
Source [tka gpu] xfx 280x dd Verkocht 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
Sw333t [TKA] LG GGW-H20L Bluray brander Verkocht 1
Sw333t [TKA] RGB Ledcontroller met afstandbediening Verkocht 0
Freddy [TKA] Toshiba 42" LCD TV 42XV500P Verkocht 0
N [TKA RAD/Pomp/GPU block] Verkocht 0
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
FactoryDefaults [TKA-GPU]2X KFA2 GTX 980 HOF + waterblokken Verkocht 3
C [TKA] EK-RAM Dominator x4 Acetal + Nickel Verkocht 0
C [TKA] EK-Supreme HF Acetal + Nickel Verkocht 3
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
Meelobee [TKA-GPU] 2x Asus R9280X (DC2T-3GD5) Verkocht 0
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
NAVYVIPER [TKA] - FG Monstertuck 4x4 Verkocht 0
stefan787 [TKA-PSU] coolermaster sph 1050w Verkocht 0
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
l3p [TKA-RADGUARDS] Bitspower Rad / Fan Guards Aluminum/Acrylic 120/140/240/360/480 Verkocht 0
Pharlap [TKA] TPI 342C1 Dual Input K-Type Thermocouple Thermometer Verkocht 3
Pharlap [TKA] CPu Patchpot van Duniek Verkocht 2
gerjanlubbers [TKA] NZXT Pink Phantom Modded Verkocht 11
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
tomasvanderpijl [TKA] Diverse WC onderdelen Verkocht 8
Aequitis [TKA] Diverse WC hardware Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan