• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TJ11 carbon









Update:Front plate

Deze week gelukkig wat bestellingen binnen, dus kon weer lekker knutselen
Om wat hdd's kwijt te kunnen heb ik de 2 trays op elkaar gemaakt

DSC09935.jpg


DSC09938.jpg


Gewoon met wat spacers

DSC09942.jpg


Om deze build toch ook weer een beetje over the top te maken komen er 3 BP hdd coolers in. Een tijdje geleden had ik al van L3p 2 overgenomen voor een toekomstige build, laar dit nu de perfecte case voor de coolers zijn. Dus de laatste ook maar overgenomen. L3p Bedankt man!!!

DSC09969.jpg


Straks hdd's eronder met nog wat ondersteuning aan de zijkanten

DSC09971.jpg


DSC09908.jpg


DSC09910.jpg


DSC09912.jpg


Na wat brainstormen met L3p en wwwicked heb ik de knoop doorgehakt
De bay komt zo te zitten met de hotswaps toegangkelijk

DSC09916.jpg


DSC09919.jpg


DSC09915.jpg


En een oud stuk alu paneel gebruikt die ik nog over had na een window cutout........gooi dus nooit wat weg

DSC09925.jpg


Aftekenen en decopeerzaag z'n werk laten doen

DSC09927.jpg


Na wat zagen en vijlen begint het al aardig vorm aan te nemen

DSC09929.jpg


Plakbandje erover heen om te kijken hoe het staat straks

DSC09930.jpg


En even zonder plakband geprobeerd

DSC09948.jpg


Daarna de sleuf gemaakt voor de slim-line dvd-rw

DSC09951.jpg


DSC09952.jpg


En daarna alvast de cover vast geplakt op de bovenste en ondertste bay cover met

3M Scotch Clear Mounting Tape #4010



En alles weer terug geplaatst

DSC09978.jpg


Maar nog niet af.......mis iets. Met de lippies rechts van de hotswaps ga ik nog iets doen. Maar das niet waar het omgaat.

Heb nog wat acryl geel besteld. Eigenlijk op de gok omdat er geen plaatjes waren van de kleur geel
Maar gelukkig is het precies de goede kleur die bij m'n sleeve past

DSC09959.jpg


Hier heb ik wat franse frietjes van gemaakt

DSC09988.jpg


En zo gele lijnen gemaakt in de sleuven van de swaps. Hoeft toch niet open te zijn vanwege de waterkoeling. en deze gele lijnen gaan nog vaker terug komen in de build

DSC09981.jpg


DSC09985.jpg


En de resterende 3 swaps ook gedaan

DSC09991.jpg


DSC09994.jpg


DSC09995.jpg


Denk om deze front plate nog even Carbon film (met rechte lijnen verticaal)

En als laatste nog een harware exchange. De Classified gaat de deur uit naar een maat van me, was verliefd op de carbon blokken geworden. En ik kreeg een buitenkansje.
De Rampage III Extreme

DSC09963.jpg


DSC09966.jpg


met EK full cover block

DSC09962.jpg


Deze gaat ook weer met carbon bekleed worden ;)

That's it............Grtzzz
 
Laatst bewerkt:
Gast... Waar werk jij?
Ik geloof dat ik met het geld dat jij in je laatste 2 builds hebt zitten, een nieuwe auto kan kopen :p

Maar goed ff OT, gaat weer prachtig hoor... Misschien een idee om een dun randje acryl rondom je slimline - outline te maken? Denk dat dat er ook wel strak uit gaat zien,
en waar haal je die acryl platen in kleurtjes? moet binnenkort ook zoiets alleen andere kleur :D

~ KUTGW.
 
GODVERDOMME KIER!!!

DANKZIJ JOUW LIGT MN KAAK 2 VERDIEPINGEN LAGER EN MAG IK WEER EENS GAAN DWEILEN

[angry mode off]

Maar nu weer serieus, ziet er nu al wonderschoon uit :D
 
Gast... Waar werk jij?
Ik geloof dat ik met het geld dat jij in je laatste 2 builds hebt zitten, een nieuwe auto kan kopen :p

Maar goed ff OT, gaat weer prachtig hoor... Misschien een idee om een dun randje acryl rondom je slimline - outline te maken? Denk dat dat er ook wel strak uit gaat zien,
en waar haal je die acryl platen in kleurtjes? moet binnenkort ook zoiets alleen andere kleur :D

~ KUTGW.


Knap staaltje werk, Kier. Je inspireert me hoe ik mijn TJ07 ga inrichten. Nice! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig, echte "eyecandy":p

thnx man ;)

Gast... Waar werk jij?
Ik geloof dat ik met het geld dat jij in je laatste 2 builds hebt zitten, een nieuwe auto kan kopen :p

Maar goed ff OT, gaat weer prachtig hoor... Misschien een idee om een dun randje acryl rondom je slimline - outline te maken? Denk dat dat er ook wel strak uit gaat zien,
en waar haal je die acryl platen in kleurtjes? moet binnenkort ook zoiets alleen andere kleur :D

~ KUTGW.
Hergebruiken en verkopen
Tis een idee van de slim-line, maar moet eerst kijken hoe alles uitkomt met de carbon
Psst.........bouwplastics


GODVERDOMME KIER!!!

DANKZIJ JOUW LIGT MN KAAK 2 VERDIEPINGEN LAGER EN MAG IK WEER EENS GAAN DWEILEN

[angry mode off]

Maar nu weer serieus, ziet er nu al wonderschoon uit :D

gelukkig niet op je toetsenbord ;)

Voor Acryl panelen kun je terecht bij: xxxxxxxxxx

Knap staaltje werk, Kier. Je inspireert me hoe ik mijn TJ07 ga inrichten. Nice! :)

Bouwplastics heeft deze kleur
 
Ga toch eens op vakantie jij ! :sarc:

je hebt nog niet gezegd dat je mod af is staat alles alweer klaar voor een nieuwe :D
Nee grapje gozer ! , ziet er zoals gebruikelijk weer ontiegelijk strak uit !

Mocht je ooit de case weg doen kun je wel eens een pm richting mijn kant doen ^^
Verder zeg ik graag werk door! want dit is een build waar je met plezier naar kijkt :D
 








Update

Nu we de REIII hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om deze ook met carbon te bekleden. Voor ik dit ga doen, is er eerst wat voorbehandeling nodig.
Als ik de carbon film er zo op plak ga je de gaatjes zien waar de boutjes in zitten
Daarom ga ik de gaatjes eerst dichtkitten. Wat hebben we nodig:

Afwasmiddel

DSC00011.jpg


Amoniak met wat wattestaafjes

DSC00013.jpg


En wat kit

DSC00017.jpg


Eerst heb ik de gaatjes en boutjes schoongemaakt en ontvet

DSC00014.jpg


Daarna de kit erin gespoten en met afwasmiddel op de vinger gladgestrekken

DSC00021.jpg


DSC00019.jpg


DSC00020.jpg


Toen het allemaal droog was heb ik de carbon erop geplakt en met m'n heatgun de carbon af en toe warm gemaakt om hem mooi om de randen te krijgen

DSC00047.jpg


DSC00045.jpg


DSC00039.jpg


En met een scherp mesje alles mooi om de randjes uitgesneden

DSC00042.jpg


Toen was het tijd om het moederbord te behandelen. de orginele blokken eraf geschroefd en een reinigings kit gebruikt om alles schoon te maken

Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit

DSC00122.jpg


Wat druppeltjes

DSC00049.jpg


DSC00048.jpg


En schoon is het weer

DSC00050.jpg


Toen het blok geplaatst

DSC00055.jpg


DSC00054.jpg


DSC00053.jpg


DSC00062.jpg


En het blok zit erop

DSC00068.jpg


Ik heb ook nog de cover van de radiator gewijzigd, omdat ik wel optimale warmte afvoer wil hebben. Daarom heb ik naast de opening van radiator ook nog een 120mm gat gezaagd.

DSC00022.jpg


DSC00024.jpg


Deze fan zal dus de warme lucht weer naar buiten blazen

DSC00025.jpg


Om toch maar een beetje orgineel te blijven ben ik van plan om een custom midplate te maken, zeg maar een aluminium gedeelte met daarop de gele plex en dan een zwarte laag erop

Alu plaatje 1mm

DSC09996.jpg


Eerst afplakken en aftekenen

DSC09998.jpg


Zometeen een totaal shot, nu eerst de Air intakes die in de zijpanelen zitten zijn naar mijn mening niet mooi, maar het bied wel een mogelijkheid om deze te gebruiken voor 2 aquaero's

Eerst een hoekprofiel als beugeltje gemaakt en even gepast met een oude Aquaero

DSC00008.jpg


Voor deze ook sparingen gemaakt in de midplate die nog gebogen moet worden. Ik had gehoopt dat ik dit al aan jullie had kunnen laten zien, maar ik zit nog te wachten op m'n nieuwe zetbankje.

DSC00002.jpg


DSC00006.jpg


DSC09999.jpg


Toen de 2 Aquaero VF geplaatst

DSC00080.jpg


En de Midplate ervoor gezet

DSC00073.jpg


DSC00070.jpg


DSC00071.jpg


De side paneel ervoor gezet

DSC00077.jpg


DSC00074.jpg


Om de sparing kleiner te krijgen in het sidepaneel heb ik een stukje aluminium op maat gemaakt en afgetekend

DSC00111.jpg


En daar ook weer sparingen in gemaakt met de maten van het display van de aquaero,s

DSC00112.jpg


DSC00113.jpg


Deze heb ik aan de binnenkant geplakt en voor de buitenkant heb ik nog een stuk
op maat gemaakt die er precies in valt

DSC00117.jpg


Dit zo strak mogelijk gedaan omdat er straks carbon op komt en ik geen lelijke randen zichtbaar wil hebben. Een klein stukje even op geplakt om te laten zien wat de bedoeling is

DSC00118.jpg


Straks als ik het hele paneel ga doen worden de randjes netjes omgebogen, en mischien komt er nog een acryl display voor

DSC00121.jpg


Ben ook nog bezig geweest met de hardware en de WC stuff. De reservoirs komen tegen de achterkant. Hiervoor komen er 2 EK-DDC X-RES met 200mm reservoirs erop
Om te kijken hoe het eruit gaat zien heb ik ze even zo geplaatst

DSC00106.jpg


DSC00101.jpg


En het past allemaal strak langs m'n geheugen

DSC00109.jpg


2 x GTX480 zitten er al in, 3e komt nog. Met deze ga ik ook nog wat leuks doen

DSC00089.jpg


DSC00084.jpg


Nu zitten er nog nickel backplates op maar hiervoor komen zwarte

DSC00097.jpg


DSC00099.jpg


En weer wat mooie Corsair rammetjes erbij

DSC00093.jpg


Dinsdag m'n zetbankje binnen en kan ik de midplate verder afmaken en uit te werken

That's it op m'n laatste dag van mijn vakantie, morgen weer werken...........helaas
Updates zullen nu weer wat langer duren

Grtzzz.
 
Laatst bewerkt:
Mooi kier, klein vraagje, ikzelf gebruik altijd 80% alcohol om cpu's en gpu's schoon te maken, wat prima gaat, raad jij het aan om zoiets als ArctiClean te gebruiken, of zit er weinig/geen verschil tussen?
 
Het gaat ook met alcohol maar ik heb toch ArctiClean aangeschaft om het eens te proberen en ik vind dat het goed reinigd
Mooi kier, klein vraagje, ikzelf gebruik altijd 80% alcohol om cpu's en gpu's schoon te maken, wat prima gaat, raad jij het aan om zoiets als ArctiClean te gebruiken, of zit er weinig/geen verschil tussen?
 
carbon blijft niet zitten @ randjes :)

komt na een tijdje los :) je moet het carbon met 90 graden verhitten zodat het zijn vorm aan neem :) daarna afkoelen met een plantenspuit oid (ivm kleine oppervlakte)

Voor de rest zeer leuk werk verricht je! ik had aleen dat rechterschermpje meer in het midden verwacht :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Radiator Stand voor Silverstone TJ11 Waterkoeling 5
arwin74 [CANCELLED] Silverstone TJ11 Verkocht 9
arwin74 [CLOSED] silverstone tj11 Gesloten 4
Luculenus [VERKOCHT] SilverStone TJ11 met complete waterkoeling, XSPC, EK, fans/controllers! Verkocht 5
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
Luculenus [CANCELLED] TJ11 met watercooling voor geinstaleerd. Verkocht 3
Luculenus [CANCELLED] Silverstone TJ11 watercooled, 3930k, asus rampage IV Verkocht 8
Luculenus TJ11 build advies Advies Waterkoeling Setup 6
vincent Silverstone TJ11 V-edition Gallery & Build Logs 303
vincent Silverstone TJ11 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Jason EK-Quantum MSI MPG Z590 CARBON EK X + Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Carbon of kevlar Cases en Modding 0
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
djwesz11 Carbon Pi Miner Gallery & Build Logs 13
NAVYVIPER [IN-ACTIVE] carbon look folie sample stuckjes Gevonden 4
z999 [VERKOCHT] Asus 5870 MET ekwb waterblock (nikkel acetal) en backplate + carbon look Verkocht 10
DieHard [IN-ACTIVE] Stukje carbon folie van 32x32 CM Gevonden 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Asphiax [IN-ACTIVE] Bitspower Black (Matt of Carbon) Gevonden 3
I Carbon fiber Cases en Modding 14
Sw333t [VERKOCHT] 2x Western Digital Raptor WD360GD, 36GB, Carbon Verkocht 4
L Carbon muis Gallery & Build Logs 5
Sw333t Aerocool RS12 Carbon Fiber Black & Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Ant Nieuwe Bitspower Producten, o.a. Carbon Black fittings etc., hier melden aub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 182
D Carbon Stickers, mooi of fake? Cases en Modding 5
soppy Aerocool RS12 Carbon Fiber Edition(Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X Carbon Fiber Sleeving HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
Freddy TFC Carbon Rad Grillz HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan