Update
Nu we de REIII hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om deze ook met carbon te bekleden. Voor ik dit ga doen, is er eerst wat voorbehandeling nodig.
Als ik de carbon film er zo op plak ga je de gaatjes zien waar de boutjes in zitten
Daarom ga ik de gaatjes eerst dichtkitten. Wat hebben we nodig:
Afwasmiddel
Amoniak met wat wattestaafjes
En wat kit
Eerst heb ik de gaatjes en boutjes schoongemaakt en ontvet
Daarna de kit erin gespoten en met afwasmiddel op de vinger gladgestrekken
Toen het allemaal droog was heb ik de carbon erop geplakt en met m'n heatgun de carbon af en toe warm gemaakt om hem mooi om de randen te krijgen
En met een scherp mesje alles mooi om de randjes uitgesneden
Toen was het tijd om het moederbord te behandelen. de orginele blokken eraf geschroefd en een reinigings kit gebruikt om alles schoon te maken
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit
Wat druppeltjes
En schoon is het weer
Toen het blok geplaatst
En het blok zit erop
Ik heb ook nog de cover van de
radiator gewijzigd, omdat ik wel optimale warmte afvoer wil hebben. Daarom heb ik naast de opening van
radiator ook nog een 120mm gat gezaagd.
Deze fan zal dus de warme lucht weer naar buiten blazen
Om toch maar een beetje orgineel te blijven ben ik van plan om een custom midplate te maken, zeg maar een aluminium gedeelte met daarop de gele plex en dan een zwarte laag erop
Alu plaatje 1mm
Eerst afplakken en aftekenen
Zometeen een totaal shot, nu eerst de Air intakes die in de zijpanelen zitten zijn naar mijn mening niet mooi, maar het bied wel een mogelijkheid om deze te gebruiken voor 2 aquaero's
Eerst een hoekprofiel als beugeltje gemaakt en even gepast met een oude Aquaero
Voor deze ook sparingen gemaakt in de midplate die nog gebogen moet worden. Ik had gehoopt dat ik dit al aan jullie had kunnen laten zien, maar ik zit nog te wachten op m'n nieuwe zetbankje.
Toen de 2 Aquaero VF geplaatst
En de Midplate ervoor gezet
De side paneel ervoor gezet
Om de sparing kleiner te krijgen in het sidepaneel heb ik een stukje aluminium op maat gemaakt en afgetekend
En daar ook weer sparingen in gemaakt met de maten van het display van de aquaero,s
Deze heb ik aan de binnenkant geplakt en voor de buitenkant heb ik nog een stuk
op maat gemaakt die er precies in valt
Dit zo strak mogelijk gedaan omdat er straks carbon op komt en ik geen lelijke randen zichtbaar wil hebben. Een klein stukje even op geplakt om te laten zien wat de bedoeling is
Straks als ik het hele paneel ga doen worden de randjes netjes omgebogen, en mischien komt er nog een acryl display voor
Ben ook nog bezig geweest met de hardware en de WC stuff. De
reservoirs komen tegen de achterkant. Hiervoor komen er 2
EK-DDC X-RES met 200mm
reservoirs erop
Om te kijken hoe het eruit gaat zien heb ik ze even zo geplaatst
En het past allemaal strak langs m'n geheugen
2 x GTX480 zitten er al in, 3e komt nog. Met deze ga ik ook nog wat leuks doen
Nu zitten er nog nickel backplates op maar hiervoor komen zwarte
En weer wat mooie
Corsair rammetjes erbij
Dinsdag m'n zetbankje binnen en kan ik de midplate verder afmaken en uit te werken
That's it op m'n laatste dag van mijn vakantie, morgen weer werken...........helaas
Updates zullen nu weer wat langer duren
Grtzzz.