• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal

Quatron

New member
Goedemiddag allemaal,

Ik ben compleet nieuw met watercooling. Maar ik wil wel degelijk beginnen.

Nou heb ik een winkelwagen bij elkaar gezocht en zou hier graag de mening van meer ervaren gebruikers op krijgen.

Keuze voor een 2e reservoir is bewust, ik wil de 400mm reservoir dwars op de grond plaatsen. En de kleine die bij de kit zit hoog in de kast zodat ik deze ook als vulpoort kan toepassen.

De fancontroller is gekozen zodat ik niet alle fans continu op 100% vermogen hoef te draaien maar kan programmeren op temperatuur.

Link winkelwagen - Winkelwagens :: Barry 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Dit alles komt in een Thermaltake Core X9 behuizing.
http://www.thermaltakeusa.com/products-model.aspx?id=C_00002562

Alvast bedankt met jullie input.

Ik heb nog wel wat speling maar wil graag onder de €800 blijven voor een eerste build.

Met vriendelijke groet,
Barry

Edit 1 - Toevoeging Kast waar het in geplaatst word.
 
Laatst bewerkt:
welkom op het forum ga je dit in een case bouwen omdat her reservoir behoorlijk groot is volgens mij is dat een complete zet met reservoir pomp alles erbij behalve je vga blok dan en zoals ik de pomp zie zit er een pwm aansluiting op dat wil zeggen dat je de pomp op je voeding aansluit en de pwm kabel op je moederbord zou moeten kunnen aansluiten er zit een ek 150mm reservoir bij de aansluitingen heb je nodig voor je vga waterblok en slang zit ook in de doos en ook een vles koelvloeistof ik zelf neem graag doorzichtige vloeistof opzich zijn de producten oke waarom de pomp controller en in wat voor case komt het bas
 
Hoi Bas,

De controller heb ik gekozen omdat ik de ventilatoren niet altijd op 100% wil hebben draaien ivm geluid.
De vloeistof die in de set zit is een toevoeging waar je nog gedestileerd water bij moet toevoegen. Gezien ik graag een kleurtje wil dacht ik dat een Fazer koelvloeistof ook zou werken. ( Of zelfs alleen die gebruiken en de EK als backup bewaren.

Mvg, Barry
 
ja een toevoeging is bij kant en klare vloeistof niet nodig je moederbord hoeft alleen het sigmaal naar de pomp te sturen deze kan dan op zacht of snel draaien voor de fantilatoren kan je dan beter een fan controller nemen er staat een 6x 30 watt bij de fan controllers kost 39 euro kunnen heel wat ventilatoren op ik zou dan voor deze gaan
Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller - 6x 30W - FC-LC-01

je moet uitgaan van ongeveer max 5 tot 7 watt voor een erg zware fan en dan heb je een extreme grote fans ik gebruik fans met led die zijn 2,8 watt per ventilator kan je er 10 van aansluiten per kanaal ik weet niet hoeveel wat deze pomp is maar die kan je op je cpu pin zetten omdat deze 4 pin pwm is en via molex of sata op je voeding ik gebruik voor mijn pompen een pwm splitter omdat ik 2 pompen gebruik staan op mijn voeding en pwm op moederbord

wat voor moederbord heb je en wat voor case
 
die heb ik ook met een hele hoop radiatoren en 2 pompen en 14 ventilatoren
met deze kabels pwm splitter op moederbord asus rog hero viii i7 6700k 32gb ik gebruik normaal altijd een fan controller omdat je dan gelijk ziet en kan ingrijpen heb je deze software bij de interne controller zodat je melding krijgt kan je hem instellen hiervoor
http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/ek-cable-splitter-4-fan-pwm-extended.html
en op het moederbord aangesloten net als mijn 2 d5 pompen alles via 1000watt voeding en om alles te bekijken de asus dualbay controller zit een fan controller in mijn moederbord enkel laat ik het signaal sturen niet de spanning
dit bord gebruik ik
http://tweakers.net/pricewatch/457424/asus-republic-of-gamers-z170-maximus-viii-hero.html
ik heb 7x pwm aansluiting en aparte aansluiting voor mijn waterpompen mijn moederbord zet als het niet warm is de ventilatoren uit daarom via moederbord en de asus bay controller omdat deze met sepeciale stekker naar mijn moederbord gaat stroom van af de voeding ben nog steeds bezig hoor klik maar op mijn link
ik bouw al jaren heb over klok wetbench noem maar op zit ook nog steeds met vragen of veranderingen is een dure leuke hobby en beter in 1x goed dan steeds aanpassen ik heb er 3 radiatoren in zitten kan alleen dual controller omdat de bovenste radiatoren voor zitten ik gebruik ook geen cd of dvd meer alles gaar via usb
http://forum.highflow.nl/members/bas9466/albums/onderdelen-voor-core-x9-en-steeds-veranderen/

Goedemiddag allemaal,

Ik ben compleet nieuw met watercooling. Maar ik wil wel degelijk beginnen.

Nou heb ik een winkelwagen bij elkaar gezocht en zou hier graag de mening van meer ervaren gebruikers op krijgen.

Keuze voor een 2e reservoir is bewust, ik wil de 400mm reservoir dwars op de grond plaatsen. En de kleine die bij de kit zit hoog in de kast zodat ik deze ook als vulpoort kan toepassen.

De fancontroller is gekozen zodat ik niet alle fans continu op 100% vermogen hoef te draaien maar kan programmeren op temperatuur.

Link winkelwagen - Winkelwagens :: Barry 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Dit alles komt in een Thermaltake Core X9 behuizing.
Thermaltake - U.S.A. - Core X9 - CA-1D8-00F1WN-00

Alvast bedankt met jullie input.

Ik heb nog wel wat speling maar wil graag onder de €800 blijven voor een eerste build.

Met vriendelijke groet,
Barry

Edit 1 - Toevoeging Kast waar het in geplaatst word.
er zit geen backplate bij ek kan je los kopen zou ik wel doen mooier gezicht betere afwerking en let op je raam omdraaien anders zit je tegen je grafische kaart aan te kijken of moet je niet uitmaken ik heb boven in 2v 60 dik radiatoren en dan de fans heb je 20 cm over is in een x zeer klein kastje geworden
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de fancontroller omgewisseld naar de 8w pwm splitter van Swiftech.
Volgens mij geeft dit ongeveer het zelfde effect dat de fans op lage temperaturen langzamer blijven draaien, en zodra de cpu warm wordt gaan de fans ook harder spinnen.
Zou hem zelfs op de aansluiting cpu fan 2 kunnen zetten en de pomp op cpu fan 1. Zo blijven de pomp en ventilatoren los van elkaar geregeld, maar wel beide software matig regelbaar in MSI Command Center.
Of gaat dit problemen opleveren met mijn videokaart temperaturen als het hele gebeuren op de CPU temp geregeld wordt?
(De GTX 980 TI is een warm beestje)

http:// http://www.highflow.nl/fans...n/swiftech-8-way-pwm-splitter-8w-pwm-spl.html
 
moet je wel pwm ventilatoren 4pins hebbe anders met 3pin werkt niet dat zijn dc stroom fans. dan is het misschien beter lijken of je nog een 380 x6o mm rad erbij kan krijgen via 2e hands of een nieuwe kanje eerst door de ene voor de cpu dan naar 2e rad en die gpu hebben ze wel 1 loop met de zelfde koeling jou cpu warmte word dan weer eerst gekoeld voor het bij je gpu komt en dan kan het wat voor cpu en hoe heet word de 980 ga je de gpu overklok draaien radiator niuw 100 euro snap je reservoir rad 1 cpu rad 2 dan naar gpu en terug naar reservoir
 
oke de grid 2 is heb je 3pin dc fans
even uit leggen een 3pin fan is spanning regelbaar met rpm signaal een pwm 4pin is een signaal kabel die de fans zachter laat draaien met een rpm toeren kanaal 12 volt regelt via de voeding

grid is 3pin met y splitter naar 4pin kan ook 3 pin op

rustig aan als je 3 pin fabs hebt werkt het best met fan controller de pomp kan op de cpu omdat de spanning van de psu komt voeding

Added after 18 minutes:

zoek eerst even uit ik heb een topic staa over 3pin op pwm kabel even zoeken bij hulp hardware ondersteuning goed lezen ik ga nu slapen anders even geduld de baas gaat je ook helpen morgen nog een dag beter goed dan fout
groet
bas http://forum.highflow.nl/f84/2-x-3-...ederbord-asus-rog-hero-viii-17581/#post296931 even goed lezen
bas
 
Laatst bewerkt:
Ik kom heel veel verdeelde meningen tegen over het nut van een fan controller. Ik zit dan ook sterk te denken om deze te laten vervallen en het eerst zonder te testen.

Een 2e radiator ( mits dezelfde EK 60mm dikke radiator leverbaar is ) gaat wel een optie zijn. Maar ik wil het eerst proberen op 1 radiator om te kijken hoe dat gaat werken.

Ik heb (nog) geen overclock draaien op de GPU. Is nog niet echt nodig, en mijn CPU is locked dus die kan ik niet klokken. Hier gaat in de toekomst wel verandering in komen. Maar ik stap niet over tot de volgende serie van Intel uitkomt. Skylake is voor mij niet interessant genoeg.

Ik zie trouwens ook dat ik het per ongeluk in het verkeerde subforum gezet heb. Zou deze naar het Advies Sub forum verplaatst kunnen worden?
 
Als je PWM fans neemt, kan je alle fans laten reguleren via jouw moederbord, dan is een fan controller niet nodig.
Maar wil je meer controle, elke fan afzonderlijk reguleren etc., dan kan je niet om een fan controller heen.

Met de dikke 360 radiator die al bij de kit wordt geleverd, kan je gemakkelijk de CPU en GPU koel houden.
Een extra radiator zal niet nodig zijn (zelfs niet met een goede overclock).
 
Bedankt voor de input!
We gaan de fan controller lekker laten staan, daar kan ik ook de casefans die bij de kast komen op aansluiten. En hoef ik geen andere fans te kopen dan die al in de kit zitten.

Kan ik mooi de bestelling plaatsen als ik thuis ben. Dan is deze hopelijk optijd binnen zodat ik van het weekeind kan hobbyen :).
 
Bestelling is geplaatst en betaald :)

Heb de fancontroller uiteindelijk toch omgewisseld voor een 5,25 inch bay versie van Lamptron waarmee ik ook de temperatuur van het water kan uitlezen ( inclusief sensor natuurlijk ).

Nu is het dus mijn mailbox en voordeur in de gaten houden :)
 
De Lamptron kan je ook je pomp mee bedienen.

Ik heb wel naar Aquaero gekeken maar dat vond al met al een erg duur (en ingewikkeld) verhaal worden.
Wie weet voor een volgende of aangepaste loop dat ik het ombouw naar Aqua Computer, het ziet er allemaal wel leuk uit ;)

Voor nu houd ik het bij een iets uitgebreide EK-Kit Performance :)
Het gaat mijn 1e ervaring worden met watercooling. Wie weet heb ik het virus straks wel goed te pakken.
 
Ik kan je vertellen dat het allemaal wel mee valt met de moeilijkheidsgraad van de Aquaero. Is misschien even wennen qua instellen en gebruik maar alles is dan ook software matig in te stellen, te loggen etc etc.

Je hebt 14 dagen retour recht :p voor als je je bedenkt hehe.
 
Ik heb even gekeken en dat is opzich wel te doen idd.
Maarja dan komen we ook een behoorlijk bedrag hoger uit, heb ik er nu nog niet voor over :)

Eerst eens gaan aanzien hoe met dit gaat bevallen :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
vincent Fotograferen, tips en tricks Handleidingen en Installatie Tips 196
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
G laatste tips voor mij? Waterkoeling 18
Robin Tips / How-tos HighFlow Computer Cooling Shop 1
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
yamaha_R1 demi/ gedestilleerd water - Toevoegingen ?! Waterkoeling 53
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan