• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tijd voor een nieuwe kast.

XenoMorpH

Well-known member
Ben de laatste tijd een beetje aan het rond kijken naar een nieuwe kast. Mijn huidige NZXT Switch 810 voldoet opzich nog prima, maar ik wil weer eens wat anders na 4 jaar.
Helaas ben ik beperkt in kast maat, dit omdat mijn pc in een PC-kast staat in de woonkamer. Heb heel wat mooie kasten gezien, maar 9 van de 10 x is de afmeting gewoon niet goed, al dan niet te breedt, dan wel te diep, of anders te hoog.
Heb mijn oog laten vallen op de Parvum L1.0.

L1_0_1.jpg

Maar je raadt het al: Te breedt :012: en 2 cm welgeteld. Niet het grootste probleem, want ik kan de case ook gewoon via de achterkant van mijn pc-kast naar binnen schuiven, ware het niet, dat wanneer je er ff bij moet, de complete kast van de wand moet schuiven:092:

Nu zag ik ook de Parvum M1
M1_0_1.jpg

Deze is breedt genoeg, maar heeft echter geen pedestal helaas. Ik had namelijk verwacht dat de z'n grote broer de L1.0 gewoon de M1.0 was met pedestal.

Zijn er mensen die ervaring hebben met PARVUM cases? Qua bouw, maar ook qua mogelijkheden om veranderingen aan t vragen?
 
Parvum kan zeker kasten op maat laten maken.
Alleen de communicatie verloopt niet altijd soepel (reageren traag door drukte).
Je kan het even proberen door hun een mail te sturen met jouw exacte maten en wensen.
 
Dank je Fredy, Ik zal ze ff een mail sturen, het moet me geen honderden euro's gaan kosten. De €330 voor de L1.0 vind ik eigenlijk al best veel voor een kast die je zelf ook nog in elkaar moet zetten.
 
Dat is inderdaad ook een optie :)
Maar mijn design skills moet nog flink aan gewerkt worden.
Als Xenomorph met een design kan komen, is het geen probleem om deze voor hem uit te snijden :D
 
Dat is inderdaad een optie :) Maar mijn design skills zijn nou ook niet echt om naar huis te schrijven. Laat staan dat ik met 3d software overweg kan. Iemand die zin heeft om te helpen :icon_rolleyes:
 
Nog steeds geen manier om deze om te zetten naar een leesbaar formaat voor Freddy's machine?

Heb Parvum een mail gestuurd met de vraag of ze een L1.0 met de breedte van een M1.0 kunnen maken.
 
Freddy, hoe traag is traag voordat Parvum geregeld reageerd?

Ik zal van't weekend een poging doen om te "tekenen" (op papier dan). De looks van de Parvum bevallem me overigens wel....En dan eens hoe ik het digitaal ga krijgen.
Ik heb bvb geen middelen om acryl te buigen etc, das wel het voordeel van een kast van Parvum, daar hebben ze dat al wel gedaan.
Heb je enig idee wat je voor het snijden all in gaat vragen Freddy?
 
Soms kan het wel een week duren, soms zelfs langer en moet je een e-mail nasturen ter herinnering :sarc:

Kosten hangt vanaf hoeveel er gesneden moet worden en hoelang we ermee bezig zijn.
En de materialen natuurlijk (kan je eventueel zelf brengen).
Als je een schets hebt, kunnen we checken hoeveel platen je nodig hebt en dan kunnen we een kostenschatting doen.
 
Heb van't weekend (2x) contact gehad met Parvum. Ze kunnen of de L1.0 smaller maken, of de M1.0 hoger.
Justin gaat eerst een render maken over hoe de case eruit komt te zien icm de M1.0 en features vcan de L1.0.
Ben benieuwd dus.

EN dna ff kijken of ik dan bij Freddy een leuk stuk acryl kan laten snijden met een logo ofzo:icon_winkle:
 
Nou...kast is besteld en de Renders krijg ik één deze dagen en met eventuele aanpassingen van mijn kant kan ik hem dan laten snijden :).
Misschien dat ik dan wel een buildlog van doe.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
D Na lange tijd lid stelt DunceDict zich (eindelijk) voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Wouter Forum upgraden. Offline voor kort tijd. HighFlow Forum 1
Wouter Forum voor onbepaalde tijd offline. HighFlow Forum 8
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
R normale tijd om een product na te bestellen? Algemene Discussies 1
D tijdje ben ik al lid. nu eens tijd om mijn pc voortestellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Mannozels boot order reset om de zoveel tijd.? Problemen & Oplossingen 0
Robin Goede ouden tijd Build Logs Gallery & Build Logs 6
ZwerverRoodbaard [INACTIVE] Iemand met tijd en zin om een pakket op te halen en versturen Gevonden 5
arwin74 pakjes tijd HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Koelvloeistof, gaat dat aankoeken als je PC lange tijd niet gebruikt? Waterkoeling 3
Slader [Wiii] Trage reactie tijd van Wii op LCD scherm Gaming 6
MrGiorgio Is de publieke omroep wel van deze tijd? Nieuws en Sport 22
Oli4v tijd om nog eens wat dingen te bestellen bij Freddy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Joren Record tijd bestelling! HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan