• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermochill PA120.3+shroud correcte manier opbouwen?

  • Onderwerp starter Deleted member 42
  • Startdatum
D

Deleted member 42

Guest
hallo,

ik heb nu al een tijdje mijn waterkoeling producten binnen, het leveren ging uitstekend via highflow.nl. Maar ik dacht zo van ik ga eens proberen mijn rad + shroud te monteren.

hieronder enkele foto's met bijhorende vragen.



welke bijgeleverde schroeven moet ik daarvoor gebruiken? En is het normaal dat de afstand tussen de shroud en de rad tamelijk ver is?



moeten al mijn voedingskabels daaronder?



Is het normaal dat ik zoveel afstand heb van de zijkant?



is de opbouw correct zo? en is die neoprene gasket dit ? :



Is het ook aan te raden om een push > pull rad te maken? of scheelt dit niet veel in prestatie.

dank bij voorbaat
 
Hey je moet de fan OP de shroud zetten!! :D

Niet ONDER, want dan gaat de werking van de shroud weg.

Als je het er op zet, zal je ook geen last hebben van de stroomkabels.

Dan zal je ook merken dat de shroud beter past op de radiator :)

Om de shroud te bevestigen moet je de schroeven gebruiken die bij de shroud zijn meegeleverd (is vastgeplakt aan de bubbel folie).

De gasket kan je het beste tussen de shroud en fan doen, zodat die de trillingen van de fan absorbeert en het lucht beter afsluit.

Op de fan komt dan weer de gril.

Dus van boven naar beneden:

grill
fan
gasket
shroud
radiator
 
ah ok :) vanamiddag ff proberen. eerst eten heb honger :( bedankt voor het snelle antwoord. hopelijk kan ik volgende week of de week erna beginnnen aan mijn case :lol:


edit : mag mijn shroud onderaan en mijn fittings boveaan en omgekeerd? of moeten ze bijde op dezelfde kant.

Ook staat er in de handleiding om eerst je rad uit te spoelen voor 10mins... is dit echt nodig? En indien ja moet je hem dan leggen drogen ook of?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of je de Shroud boven of onder de radiator doet, maakt niet veel uit.
Als de Fans maar op de radiator Blazen.

Spoelen is wel aan te raden bij Thermochill radiatoren.
Wat ik heb gedaan is bij de drogisterij 5 flessen gedistilleerd water gekocht (50 cent per fles hier).
Die heb ik laten koken, laten afkoelen zodat ik mijn vingers niet verbrand en vervolgens door de radiatoren laten spoelen.

Spoelen kan je vervolgens doen door het water in de radiator te gieten met een trechter.
Dan de radiator goed schudden.
Daarna het water weer uit laten lopen.

Dit heb ik gedaan tot mijn 5 liter op was.
Ben je wel een tijdje mee zoet :)
 
Ja 5L is meer dan genoeg.

Zoiezo altijd handig gedistilleerd water in huis te hebben.
Kan je bijvoorbeeld gebruiken voor de strijkijzer (krijg je geen kalk aanslag).

Maar ook als je jouw waterkoeling onderdelen wilt schoonmaken.
 
Dat ga je met gedistilleerd / gedemineraliseerd water niet krijgen. Alle mineralen zijn er immers uitgehaald die voor kalkaanslag zorgt.

Na het spoelen het gedistilleerd / gedemineraliseerd water goed uit de radiator laten lopen.

Blijft natuurlijk altijd wel enkele druppels achter.
Dat kan geen kwaad met het koelvloeistof wat erin gaat.
 
ah ok dan begin ik er meteen aan, dus gewoon water in een pot doen op het vuur zettten wachten tot het kookt dan in trechter gieten en uit mijn radiator schudden? Moet het water koud hebben terug of speelt het geen rol? Mss domme vragen maar doe het liever correct dan verkeerd en alles verknoeien..
 
Vragen mag altijd!
Beter teveel vragen dan te weinig en fout doen!
Dus vraag maar raak :D

Na het koken even af laten koelen, anders brand je je vingers.
Ook wordt anders de radiator zo heet dat je het niet meer kan vastpakken (zelf ervaren :p)

Als het water op een temperatuur is dat jij het kan vastpakken, met trechter in radiator doen.
Je moet de radiator niet helemaal vol laten lopen, anders schudt het niet zo lekker.
Dus radiator op gevoel drie kwart vullen.

Daarna radiator oppakken en schudden maar.
(de opening wel aan bovenkant houden, anders wordt de hele kamer nat :p)

Na paar seconden goed schudden, het water weer uit laten lopen.
Als het goed is, zie je een beetje prut in het water.

Alle water eruit, begin je weer opnieuw.

Als je bijna geen prut meer in het water ziet, ben je klaar :)
(let op, zal altijd wel een beeetje prut achter blijven. Je moet dus niet doorgaan tot je echt niks meer ziet, want dan ben je een week bezig)
 
Heey Freddy, Dit ga ik binnenkort ook is doen! meteen me systeem vullen met halfords LONGLIFE puur.

op GOT wordt het trouwens vaak met AZIJN gedaan....dit kan namelijk ook met heet water.
 
ik ben nu al voor de 2de keer bezig met het spoelen van mn rad, er komt een soort van zand uit? grijsachtig zand zeg maar. ik heb nu een goede 2-3l verbruikt.
 
Ja klopt, heele kleine mini korrels komt eruit.

Azijn was vroeger erg populair, het reinigt namelijk heel goed.
Maar tegenwoordig wordt Azijn afgeraden, het reinigt namelijk een beetje TE goed :p
Het kan namelijk de binnenkant van de radiator aanvreten.
En dat willen we natuurlijk niet hebben.

Met heet water ben je iig veilig, alleen je moet iets harder werken :)
 
ik ben nu gestopt met het uitspoelen van mn rad, er kwam namelijk bijna niets meer uit. dit weekend hopelijk mijn plexi inbouwen en beginnen aan mijn cutout voor nieuwe widow :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sp33dFr34k Thermochill PA120.3 fans Waterkoeling 3
JeanPaul [IN-ACTIVE] Thermochill 240 Radiator G1/4 PA120.2 Verkocht 0
alain-s [VERKOCHT] ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Verkocht 10
fatal_error.be afmetingen ThermoChill PA120.4 Quad - 480 (15mm) Waterkoeling 4
R fan schroeven voor ThermoChill PA120.2 Waterkoeling 7
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
JeanPaul [VERKOCHT] EK-Supreme LTX CSQ - Copper Acetal & Thermochill 240 Radiator G1/4 TA120.2 Verkocht 9
Sw333t Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P [VERKOCHT] Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Verkocht 0
N Fans op thermochill radiator: TA120.3 Waterkoeling 4
P Thermochill 360 Radiator G1/4 TA120.3 versus Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Waterkoeling 16
W Thermochill / Bitspower Mesh Schroeven Waterkoeling 6
Freddy Op voorraad: Nieuwe Thermochill 15mm fan spacing radiatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A mounting screws thermochill PA Waterkoeling 7
R Thermochill PA 120.3 shroud Waterkoeling 8
Freddy Feser Xchanger Radiatoren, de Thermochill killers! Nu beschikbaar! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 43
ShaquilleMoreno Cosmos S Watercooling + Thermochill 120.3 Gallery & Build Logs 45
Freddy Goedkopere alternatief Thermochill radiatoren. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Deleted_User_Z pa120.3 versus pa140.2 ? Waterkoeling 5
S Neoprene rubbertje voor PA120.4? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan