• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermaltake level 20 xt push and pull build

Alecs010

Active member
Goede middag,

Ben ik weer :p

Na lang twijfelen tussen een overclock setup bouwen of een nieuwe behuizing ben ik toch voor de behuizing gegaan. Zoals in de titel staat de Thermaltake level 20 xt. Worden 3 loops met 3x 480mm rads in push and pull config met 3x D5 pomp. Ook haal ik de oude corsair 900d leeg kwa hardware. Echter wil ik voor de behuizing overstappen naar een e-atx mobo.

Huidige setup die ook meegaat naar de nieuwe behuizing:

Cpu: Ryzen 9 3900x
Mobo: Msi x570 ace (word vervangen door een e-atx mobo)
Geheugen: Gskill trident z 3600mhz cl16 (4x8gb)
Videkaart: Msi rtx2080ti sea hawk ek 2 stuks met Msi nvlink adaptor
Schijf: Samsung 970 pro (250gb) 2 stuks in raid 0
Samsung 950 pro 500gb
Voeding: Corsair Ax1200i

Ben bezig met offertes op te vragen voor een custom distroplate/reservoir, die ik in de voorzijde van de behuizing wil plaatsen met de 3 d5 pompen in 1 blok maar wel met 3 loops. Maar ze hebben afmetingen nodig nu de behuizing binnen is maar is even op meten :).

Foto's:

5XTAJAR.jpg

2KyW0fM.jpg

EDTelpo.jpg

Dit is de reden dat ik wil overstappen naar e-atx vind een atx mobo te klein voor in de behuizing, en de tray waar het moederbord opzit is wel erg handig(oud msi mobotje niet op letten is niet wat er in komt alleen om te kijken):

4hwRThT.jpg

Freddy je ziet dus binnenkort wel weer bestellingen van me voorbij komen :p
 
Na lag twijfelen tussen de msi x570 godlike en de gigabyte aorus extreme, heb ik toch gekozen voor de aorus extreme :)
2zVxObl.jpg

X4iB0NM.jpg

Echter ben ik toch band dat ik zelf een moederbord 2 moet laten frezen, om deze tray juist te krijgen met alle aan sluitingen word het lastig het kan wel maar denk dat toch een custom tray toch wel makkelijker en strakker eruit ziet. Ook de 6pins aansluitingen en de 2x 8pins voor de cpu moet ik de tray aanpassen is zie hier onder bijv de 24pins precies tussen 2 brommers in:
4iC8YUN.jpg

Dus even goed kijken en nadenken, toch nog tijd ben de 900d behuizing aan het demonteren, daarna ga ik alles reinigen met blitz oneshot en schoonmaken.

Had al 2x 480mm ekwb of rats. En een 480mm zelf. Maar heb op tweakers nog een 480mm een of radiator overgenomen zodat ik gelijk precies de zelfde rads heb.

UuHgKyW.jpg

En ben een tijd geleden op mp opgelicht had een Corsair 1500i voeding aan geschaft maar die was defect, die ligt nu bij een oude klas genoot die een electronica reparatie bedrijf heeft. Dus kleine updates nu helaas.
 
Zo heel vorige week aan het stoeien geweest met het moederbord zodra je hem wilde booten ging de psu in beveileging. Dus op internet gaan lezen en doen blijkt helaas dat heel veel van deze moederborden dit hebben, zelfs de bios flashen lukte niet, las ook dat veel van deze borden kapot gaan wat je niet verwacht als je een moederbord van 756 euro koopt..

Dus heb ik toch besloten om voor de msi x570 godlike te gaan kwa design vind ik hem minder mooi dan de extreme, maar heb wel weer alles van hetzelfde merk. Ook 2 keer spullen besteld natuurlijk bij highflow 3 fan controller, usb 3 way spillter, velocity zwart cpu blok, 2x ekwb d5pomp en nog wat spullen. Ook quick releases wil met de 3900x met div rads en fans wat testen doen om te zien wat het in temps scheelt.

Ook heb ik de der bauer ryzen oc custom bracket binnen gekregen zodat de cpu nog iets cooler word. Maandag met de behuizing en het moederbord naar een maat toe om de custom panelen die ik in de behuizing wil hebben te gaan tekenen. Ook mdpc sleeve samples binnen gekregen. En gelijk een keuze kunnen maken.

Hier wat fotos:

weGbh1Z.jpg

7Zmjcqg.jpg

De m4 inbus bouten van de oc brsckets worden nog wel zwart,

uThFrOs.jpg

Titnium grey, oranje met zwart:
7vSbiJW.jpg

En kon nergens 22pins closed cable clamps vinden voor de videokaart kabels maar deze worden de 3d print
 
Leuk project, erg benieuwd naar de rest!

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is dat draaiknopje onderaan je nieuwe moederbord?
Wel echt balen van je Extreme zeg, is er al iets bekend over waarom dit zo vaak gebeurd?
 
Thnx Mannozels!!

Daarmee kun je de cpu overclocken. Ik maak geen gebruik van die draaiknop.

Nee sommige zeggen dat de moederborden een sluiting maken dus dan zou je zeggen productie fout. Gigabyte zelf laat niks los, zit ook in de gigabyte discord channel moest van alles proberen maar helaas geen suc6, las ook diverse berichten dat sommige de voeding wisselde en hij toen goed werkte, ik heb er 2x corsair voedingen en een seasonic op gezet maar helaas maakte geen verschil. En bij veel ging ook na enige tijd draaien de geheugen slots kapot of werkten er 2 niet meer. Ook zijn er al mensen die op het 3de moederbord zitten.

Tuurlijk heb je met alle merken wel verhalen die je leest waar iets niet goed ging of een fout inzit maar dit zijn wel heel veel dingen echt zonde!!
 
Vandaag bij een maat met 3mm dik karton 2 platen gemaakt. Maar er zitten bevestegingen dat je een bracket voor fans kunt plaatsen deze moeten weg gedremelt wordl.

Ook komt er in het zeipaneel een 5 inch display, weet nog niet precies wat er voor de rest met het zeipaneel ga doen. Zat te denken om misschien godlike te zetten de tekst dan in een ruit zegmaar zodat je de radiator die er achter komt toch nog kan zien.

20200531_163902.jpg

20200531_163920.jpg

En godlike in ruit vorm dan ook in de letters die op de msi website staan zie de foto hier onder, alleen met een ruit moet ik dan wel iets verzinnen voor de o en de d omdat die dan los zouden zitten of ook gewoon in ruit vorm doen er omheen afplakken en dan spuiten. Morgen weer even verzinnen en doen waar ik ook gaten wil hebben voor alle kabels die naar beneden gaan :).

Screenshot_20200525-121834_Chrome.jpg
 
Na weer wat hobbyen er achter gekomen dat push and pull met de corsair sp120mm fans net niet gaat, kom 2mm te kort. Deze fans zijn 25mm dik, ga nu dus kijken naar 16fans van maximaal 15mm dik met een redelijke cfm. Dan ziet het nog uit nu leek het net of het te klein was in een grote behuizing :(

Maar zoals ik nu de platen van ze behuizing wilde hebben, zie je in alle 4 de hoeken 3 schroeven zitten wat niet mooi is. Dus een maat die langs kwam zei mar ik de bevestegingen van je huidige ruit los schroeven want heb een idee. Ik zei tuurlijk. Daarna alles weer op maat gemaakt van karton en ik bind het resultaat al stukken beter,

20200603_202548.jpg

Nu moederbord erop leggen en alle gaten af gaan tekenen dus voor de usb, 24pins kabels etc etc

Ook even gekeken of dit moederbord wel in orde is en hij doet het goed, gelijk maar de nieuwste bios erop zetten eb van de week even windows opnieuw erop met alle drivers erc etc

20200603_171922.jpg

Wil hem toch liever even op een benchtable zetten maar ga eerst nog even wat andere spullen bestellen. Maar mochten jullie iemand kennen die van zijn benchtable af wil voor een leuke prijs let me know :).
 
Zo ben onder tussen de setup aan het testen merk kwa overclocken al wel verschil tussen de ace en het godlike moederbord :).

Ik heb ook een spuitbus nardogrey laten maken. Ik ga dit weekend een oud scooter ontstekings kapje spuiten en de sleevingen die ik wil gebruiken kan ik dan ervoor houden om te kijken of dit mooi is.

Ook ben ik ik bij een maat geweest die heeft gebolpen met tekenen in fusion 360. Dit progamma heb ook geinstaleerd en wil ik onder de knie krijgen.

Hier een tekening in 3d:

20200618_113605.jpg

Deze wilde ik laten frezen maar toen ik er kwam zei de man die is makkelijker om te lasercutten. Voor achter het godlike logo heb ik ook een doorzichtige en shadow black ruitjes laten maken kan ik dalijk kiezen.

20200619_144759.jpg

20200619_214228.jpg

Het is gemaakt van persplex matriaal en 4mm dik. Je merkt wel dat het toch wat flexiebel is dus in het midden staat hij nog een beetje bol maar ben al bezig met een oplossing ervoor.

Zit te twijfelen om me gskill 4x 8gb 3600mhz cl16 te upgrade naar 4x 8gb 3800mhz cl14 geheugen. Maar heb nog tijd zat om Daar over na te denken :p je zal wel denken is maar iets hoger met iets lagere timings maar met benchmarks is dat gewoon paar honderd punten erbij.
 
Laatst bewerkt:
Heb toch me gskill 3600mhz cl16 verkocht en nu de 3800mhz cl14 neo kit (2 sets dus 4x8gb) aangeschaft.

Ook omdat deze commandrate 1t blijft bij 3800mhz ipv 2t.
20200630_160115.jpg

20200630_160131.jpg

Nu leer ik het tekenen in fusion 360 gaat steeds beter want bedrijven willen het reservoir maken alleen als jij de tekening ontwerpt, maar ben al aardig wat keer gecorrigeerd op foutjes. Om het reservoir achter het glas te maken heb ik niet de dikte om de d5 pompen direct erop te monteren, het worden dus meerdere platen op elkaar.

Gisteren een aardig end gekomen de foto is alleen vanaf een hoek genomen dat de reservoirs niet even groot lijken, maar ze zijn alle 3 65mm breed en 250mm hoog dat is excl het stukje waar hij naar de inlaat van de pompen gaat.

20200704_003138.jpg

Nu wat dingen monteren in de behuizing zodat ik kan zie waar ik de fillports etc wil hebben of kan hebben :p.

Ipv het scooterkapje spuiten heb ik een stukje polycabonaat de nardo grey gespoten met 2 lagen zijde glans blankenlak vond de combo met de sleeving wel staan.

Eerste foto was buiten in de zon, 2de gewoon binnen:
20200620_134605.jpg

20200620_134522.jpg
 
Vandaag met een maat verder gegaan aan de behuizing, Als eerste de voorkant eruit geslepen, daarna vlak geschuurt:

Dremel1.jpg

Dremel2.jpg



Heb de reservoir maten op geschreven en op hout laten zagen waren 1cm dik heb er 3 laten maken voor de zekerheid. Daarna geplaatst maar alle kabels die weg moeten lopen naar beneden totaal 6 stuks ging niet via 1 kant wel via 2 kanten als de kabels gesplitst worden gelukkig.

Met pen de reservoirs getekend, de 3 pompen komen eronder:

Voorkant1.jpg

Voorkant2.jpg

Daarna leerde hij me weer tekenen in fusion, proberen de tekening dinsdag af te maken dan zal ik prijzen opvragen voor het frezen, daarna moet ik nog een tekening maken van de moederbord tray over de hele langte van de behuizing:

reservoir1.jpg

En het gaat natuurlijk weer kriebelen nu er nieuwe spullen uitkomen.... zit te denken aan of 2x amd big navi, of nu 1x 3090 en dan in de toekomst 1 erbij ooit. en cpu ook te vervangen door een 4900x als die uitkomt of mis de 10 core.

Als ik dalijk weet hoe ik alls ga bevestigen nadat ik alles binnen heb kan ik beginnen met het schuren en spuiten van de behuizing fans etc etc :)
 
Gisteren avond verder gaan tekenen om het reservoir af te maken helaas kwamen we er achter, dat niet alle pomp centers juist zaten, 2 zaten er goed en 1 niet. dus als we dit willen corrigeren moeten we zo goed als opnieuw beginnen... baal er wel van.

Toen zei die maat van vraag nu is voor dit reservoir een offerte aan ik denk dat je je kapot schrikt wat het je gaat kosten om het zo te laten frezen. Ik naar een bedrijf gereden vandaag na me werk en gevraagd wat het reservoir maken kost incl tappen van alle schroef draden. Ben indd geschrokken!! hier kan je een rtx 3080 voor kopen!! en dan moet je nog maar hopen dat alles goed is ontworpen. ander kost het nog een keer een rtx 3080... Heb een maat met freesmachine maar die heeft niet alle frezen ervoor en de machinen kwa koeling hier hoor is ook niet optimaal helaas. en nog niet super veel ervaring heeft hij met frezen en komt meer bij kijken dan ik dacht...

Mis toch slimmer om wat simpelers mee te beginnen om te tekenen zonder de pompen in het reservoir: bijv zoiets:

Test.jpg

Twijel nu even hoe of wat probeer wat inspiratie op te doen en te kijken wat er mogelijk is of het word opnieuw de tekening maken... wel balen maar goed dat we het nu zagen dan achteraf.
 
Zo daar ben ik weer,

Heel wat veranderingen zijn er, ik heb mijn 2x 2080ti kaarten en 3900x cpu verkocht ong 1,5 maand geleden. Cpu heb ik nu de 5950x gehaald, nog geen gpu gekocht heb nu een gtx 1060 6gb kunnen lenen, wacht op de resultaten van de 6900x, zijn die goed dan haal ik er denk ik 1. dan worden het nog steeds 3 loops. Dus cpu en gpu apparte loop, en dan de 3de loop voor memory en intel optane 900p 480gb pcie schijf :) deze heb ik 2dehands aangeschaft.


intel900p.jpg

5950x.jpg

Geheugen ook alvast klaar gemaakt zodat ik bij het tekenen rekening kan houden waar de gaten moeten komen. Waar de pompen komen te staan wil ik dat ze vanaf de pompen recht omhoog gaan door de plaat die ik getekend heb.

monach.jpg

De plaat de ik had getekend en laten laser cutten, zaten nog wat fouten in maar is wel handig om nu te kijken hoe en waar de leidingen moeten komen.Had de zei kanten niet erin gezet waardoor, zowiezo de hoeken niet goed waren ontworpen en de totale breedte was ook verkeerd helaas, het gat voor de 24pins moet ook 5mm verplaatst worden, de zei kanten moeten ook een stukje lager komen maar dat word geen probleem.

plaat.jpg

Heb op diverse manieren gekeken hoe ik de leidingen van de intel optane wil laten lopen, direct 90grade vond ik niet zo tof dan zou je niks meer van de gpu zien, nu komen ze zo:

intel 900p incl waterblok.jpg

Nu het tekenen in fusion 360 steeds beter gaat heb ik een Arillery Sidewinder X1 printer besteld, wel handig en weer een uitdaging erbij. nu is een maat van me bezig met het printen van het frame voor de 5 inch touchscreen:

scherm2.jpg

scherm1.jpg


Het word ondanks de grote behuizing toch nog wel krap met 3 pompen :p, hier komen de pompen ongeveer denk alleen dat ik 1 pomp andersom zet dat word degene die vanaf het middelste en kleinste reservoir zijn demiwater krijgt,

pomp setup.jpg

Ben nu het reservoir en de nieuwe moederbord tray opnieuw aan het maken,

res.jpg

mb tray v2.jpg

Ook komt van de behuizing de power knop en usb aansluitingen te vervallen, dus ook daar zal ik een plaat voor moeten tekenen dalijk, maar dat komt later pas:

bovenzijde.jpg

dus nog een hoop te doen, maar komt goed stap voor stap komen we verder :)
 
De build ziet er indrukwekkend uit. Bij de lasercut mis ik het binnenwerk van de O en de D. Hadden ze geen bridges kunnen maken zodat het midden gedeelte bleef hangen. Wat is dat voor een 5,5" scherm.
 
De build ziet er indrukwekkend uit. Bij de lasercut mis ik het binnenwerk van de O en de D. Hadden ze geen bridges kunnen maken zodat het midden gedeelte bleef hangen. Wat is dat voor een 5,5" scherm.

Tnhxx!! ja die heb ik nog, er komt een ruitje achter godlike heb een stukje laten cutten in doorzichtig en smoked black glass. 1 van die 2 stukken lijm ik achter die godlike cuts en de uitsparingen erop, heb gekeken denk zelf dat ik de smoked black mooier vind :)

Schermpje is besteld via aliexpress zal kijken als ik thuis ben welk merk het is.
 
Laatst bewerkt:
Had weer tijd om wat te knutselen :),

De mobo tray v2 was binnen gekomen, aan de achterzijde was het net 1 a 1,5mm te breed dus aangepast en past hij er wel netjes in nu,

aqMVPGEl.jpg


Toen ik het godlike paneel wilde passen moest ik eerst nog een klein stukje uit de plaat halen of het framepje, heb gekozen om het framepje aan te passen moet dit nu ook nog voor de andere kant doen:

AYSyzHEl.jpg


Daarna ook snel wat spullen ingezet om te kijken of ik alle gaten juist heb gemaakt, wil me gpu stroomkabels in een bocht van 90grade hebben naast de gpu, het gat is aan de grote kant dus misschien nog een frampje printen zodat het gat kleiner lijkt (de gpu op de volgende is niet de gpu die erin komt)

NV6u2GHl.jpg


Voor me intel schijf klopten de gaten gelukkig ook:

jpYQZOBl.jpg


Ook had ik voor me ekwb monarch blok 1 gat net verkeerd uit gemeten kan of de tube buigen, of met fittingen oplossen, of nog een keer de plaat laten maken... voor nu los ik het op met een fitting uit mijn hoofd een 30 grade fitting:

Wv11Hn9l.jpg


Ook is helaas de Corsair Ax1500i voeding voor de 2de keer stuk gegaan, en besloten om me Ax1200i erin te zetten, nog een keer repareren als het mogelijk was en dan weer de kans hebben dat hij ermee stopt had ik geen zin meer in.

Na lang twijfelen, ben ik voor de asrock 6900xt videokaart gegaan ondanks dat de drivers van nvidia gewoon beter zijn, maar kwa prestaties doet hij het wel goed. Heb er een ekwb waterblok op gezet met blackplate:

Ekc42c4l.jpg


8Lm6ySVl.jpg


hEVVJ0ol.jpg


Als ik weer tijd heb alle tubes maken, de andere zijkant passend maken, de pomp mounts bevestigen.

Moet ook nog even nadenken aan de achterkant van de behuizing aan de bovenzijde waar me 2x 480mm rads komen, plaats ik ook nog 2x aquacomputer fan controllers, krijg dus dan 1 molex die naar boven moet en 2 aansluitingen voor op moederbord die naar beneden moeten of ik zet een splitter er tussen zodat er maar 1 kabel naar beneden hoeft, maar misschien toch een achterwand tekenen en ze rechts achterin beneden weg laten lopen, of ik moet ze buiten langs doen maar ben ik niet zo happig op. Maar heb daar nog even de tijd voor om er over na te denken :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Blackruby Thermaltake Level 10 Cases en Modding 37
P Dipswitches Thermaltake Pacific PR22-D5 Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Thermaltake DP100-D5 distro Waterkoeling 1
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-PRO G1/4 PETG Tube 16mm OD Compression - Green HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg HighFlow Product Reviews 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Pacific C-Pro Series - Compression Fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg Cases en Modding 2
A inbouw brackets Thermaltake Shark Cases en Modding 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
HighFlow Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling idee Thermaltake 900 Waterkoeling 2
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Thermaltake C-Pro & M-Pro fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Thermaltake P5 + 4 x vega 56 en threadripper. Advies Waterkoeling Setup 3
Q Thermaltake 900d Advies Waterkoeling Setup 17
Hightower Thermaltake Riing RGB fans New Premium compatible with old version? Overige Koeling 4
S Thermaltake P5 CPU loop Advies Waterkoeling Setup 15
O Thermaltake commander FP - 10 poort PWM HUB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
C Thermaltake T15 Gallery & Build Logs 0
Viepert Thermaltake Core V21 window Cases en Modding 12
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
B Thermaltake X9 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
bundymania [User Review] Tt Esports / Thermaltake Theron Gamer Maus [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
nicvdv Thermaltake Element s HDD screws Gevonden 4
E [VERKOCHT] Thermaltake Shark Case/PC (2005) Verkocht 5
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
dark viper zwolle [VERKOCHT] Thermaltake DH202 media center Verkocht 1
K Team Thermaltake VS Team HIGHFLOW! VOD Gaming 1
R Thermaltake Swing tekening voor Google SketchUp? Cases en Modding 0
S [VERKOCHT] Thermaltake Toughpower 1500W Cable Management Verkocht 1
maomanna [IN-ACTIVE] Thermaltake Eureka Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan