• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Thermalright Ultra-120 eXtreme Copper

Nighthawk

Senior Member
Ik kan even niet meer volgen, eerst was er sprake dat deze in kleine oplage geproduceerd zouden worden, maar dan is dit weerlegd door mensen van Thermalright zelf dat dit absoluut het geval niet ging zijn, volgens hen puur concept voor op beurzen en zo tentoon te stellen. En nu blijkt dat er toch een oplage komt? Wat moet je nu nog geloven lol.

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ymiclJqTwp6aaJY/Koperen_Thermalright_Ultra120_eXtreme/

thermalright_u120true_copper01_550.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal nog een tijdje duren voordat ze te koop zijn.

Thermalright had die een tijdje geleden aangekondigd, maar was toen nog prototype.
Dus nog niet in productie.

Zodra er meer info, wordt het uiteraard gepost.
 
Zit er ook standaard een ondersteuning in voor je CPU koeler voordat je mobo afbreekt :p 1,9 kilo godsallejekus ik weet niet wat het mobo zo rond de cpu kan hebben, maar 1,9 kg is toch wel erg veel :eusa_doh:

Dit is wat je erbij krijgt:
296hlpu.png


Dus geen extra ondersteuning :118:

Mobo kan denk ik wel wat hebben, maar voor de zekerheid zou ik wel een tie wrap van PSU naar Cooler laten plaatsen.


De fan holder:
17.JPG

Ik zal navragen of ze deze ook los gaan verkopen, bij meer info plaats ik het hier.
 
Ik denk dat het op korte termijn het wel houdt.

Maar voor langere termijn denk ik niet dat het goed is voor het moederbord.
Misschien dat de PCB "moe" wordt en steeds verder gaat buigen en uiteindelijk scheurtjes gaat vertonen.
Aangezien er niet ver gebogen kan worden, omdat de PCB vast zit met schroefjes.

Alhoewel ik nog niet iemand ben tegenkomen die een gescheurd/kapotte moederbord heeft gehad door een te zware coolers.
Een Mugen/Infinity met 2/3 fans komt vaak voor en dat is ook al behoorlijk zwaar.

Het is een kleine moeite om ondersteuning te geven aan het moederbord middels een tie wrap. Daarmee voorkom je iig mogelijke gewichtsproblemen :D
 
Btw er zijn er die stellen dat aluminium de warmte sneller afgeeft dan koper dus dat de koelvinnen beter uit alu zouden gemaakt zijn maar dat is toch echte onzin?
Voor zo ver ik weet staat sneller warmte opnemen (geleiden) gelijk aan sneller warmte afgeven ook. Het is toch gewoon de delta T die bepaalt hoeveel warmte aan de lucht wordt afgestaan. Dus volgens mijn logica gebeurt de "warmtestroom" van de CPU naar de koelvinnen nu veel sneller waardoor de overtollige warmte-energie in grotere mate aan de lucht wordt afgestaan. Als ik mis ben dan zeg je het maar...
 
Koper moet beter gaan naar mijn idee.

Even gegoogled, hier een stukje tekst van hardware info:

Koper of aluminium
Net als bij processorkoelers worden bij koelers voor videokaarten twee materialen veelvuldig gebruikt: koper en aluminium. Koper is een duurdere grondstof en wordt dan ook vooral in duurdere modellen toegepast. Qua koelingefficiency is koper duidelijk de betere van de twee. Om de warmte zo goed mogelijk bij de chip weg te halen, is het namelijk belangrijk dat het materiaal de warmte snel van de chip opneemt en binnen het koellichaam weggeleid. Deze zogenaamde thermische geleidbaarheid wordt aangegeven in W/mK, waarbij het vooral belangrijk is om te weten dat een hogere waarde betere geleiding betekent: aluminium heeft een warmtegeleidingcoëfficiënt van 238 W/mK, terwijl koper op 380 W/mK uitkomt.

Bron: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmprZGea/13_VGAkoelers_vergelijkingstest/
 
Ow sorry, die post had ik overheen gekeken.
We krijgen die naar verwachting eind deze week of volgende week binnen.
Je kan het beste die gewoon bestellen via onze webshop:
Thermalright Ultra-120 Extreme Copper

Dan wordt er gelijk een voor je gereserveerd.
Als die binnen komt, wordt die gelijk doorgestuurd naar jou ;)
 
Laatst bewerkt:
Wel ja dat had ik zelf wel gedaan als dat het enige was dat ik moest bestellen :)
Maar mijn winkelmandje zit nu al vol met stuff (de TRUE copper had ik al lang toegevoegd) voor de waterkoeling voor mn GPU loop en ik ben nog wat aan het twijfelen of ik al een CPU loop zou toevoegen ook, maar daar heb ik nog even de tijd voor nodig. Hoe dan ook of ik beslis om een loop te nemen voor de cpu ook dat maakt niks uit want die copper TRUE koop ik toch :) Om nu de winkelmand leeg te maken en daarna alles weer toe te voegen na de bestelling van die TRUE is wel wat werk. Ik zou trouwens alles ineens willen bestellen en laten verzenden ook dus, kwestie van wat te besparen op de verzendingskosten. Maar voor ik die bestelling vastleg heb ik nog ff tijd nodig. Vandaar mn vraag of ik em zo al ff kon vastleggen. En aangezien er maar 2000 stuks geproduceerd worden wil ik er graag vroeg bij zijn.
Ik weet het, lange uitleg voor iets eenvoudigs :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Bestelling Thermalright Ultra-120 Extreme HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
maomanna Thermalright Ultra-120 Extreme Overige Koeling 7
B Thermalright square fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L ThermalRight AXP-140 RT cpu cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Thermalright X-Silent 140mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Traxtorm Thermalright TR-360, XBOX 360 cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12
R Thermalright Chill Factor3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Thermalright TY-140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M thermalright spitfire voor geforce 480 gtx Overige Koeling 1
D Thermalright CoGage True Spirit + 2x Cooler Master Excalibur Overige Koeling 14
OhTheAgony Thermalright HR-01 X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
JYT Thermalright SI-128 se - afmetingen Overige Koeling 2
dragon_unleashed Thermalright HR-05 SLI/IFX Overige Koeling 14
Craven thermalright ifx-10 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
maomanna Thermalright V2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
Yil Noctua vs. Thermalright ((wie))? Overige Koeling 3
Jason Lamptron HM173 Portable Display for AIDA64 - 17.3" IPS, HDMI, Ultra-thin narrow edge/bezel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Magicool 240S & 360S G2 Ultra Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Witte Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 en Titan TFD-12015H12ZP/KE(RB) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Hightower nieuwe monitor ultra wide Hardware & Software 12
Tath Bitspower Water TanK Z-Multi Ultra 50/100/150/200/250 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
R Aqua-Computer Double Protect Ultra - Orange 1000ml HighFlow Webshop 4
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
Sanders ['VERKOCHT'] Koelpasta Coollaboratory Ultra Verkocht 3
J [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra Verkocht 2
joostgvk Ultra Bright Cold UV Light - 30cm QUAD set werkt niet? Cases en Modding 7
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
stravinski NetGear ReadyNAS Ultra 2 hardeschijven instellen Hardware & Software 1
Legendary1985 [GEWEIGERD] Ultra highend bench/game pc’tje met ultra highend koeling Verkocht 7
M Innovatek AGB-O-Matic - Eheim 1046/1048 Reservoir Blue op een Aquastream XT ultra Waterkoeling 2
D Aqua-Computer Aquastream XT USB - Ultra <VS> Laing D5-MCP655 Waterkoeling 0
S Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 30cm TWIN set Cases en Modding 10
dark viper zwolle 8800 ultra fan connector Hardware & Software 13
PasLis [VERKOCHT] EVGA 8800 Ultra Superclocked Verkocht 4
brazen [INACTIVE] GeIL 6GB DDR3 Ultra+ 1600 C7 Triple kit (GUP36GB1600C7TC) Verkocht 6
brazen Revoltec Ultra Bright Cold WHITE Light - 10cm TWIN set Cases en Modding 1
arwin74 poweradjust 2 USB, ultra version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Welke processor kan elk spel op ultra high spelen. Hardware & Software 11
Crispii Thermalpad Ultra 5W/mk 100x100x1.5mm (1 Stuk) Overige Koeling 0
M Aquasteam XT Ultra: Fans gaan niet aan. "Error at Fan output Aquasuite" Waterkoeling 1
M XSPC 450 Pomp vs Aquastream XT Ultra prestaties Waterkoeling 5
T Aqua Computer XT ultra krijg ik niet werkend!! Waterkoeling 7
M Aquastream XT ultra aangesloten, maar het pompt niet? Heb ik het goed aangesloten? Waterkoeling 18
M flowmeter op de ultra XT van aqua computer Waterkoeling 6
Colossus Ultra X4 1600 Watt Full Modular Power Supply HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan