Beste mede Highflowers,
Eindelijk ben ik verder gegan met het idee dat 3 jaar geleden is geboren.
Nadat ik een housewarming gaf met wat close vrienden is de bal gaan rollen.
Na een paar biertjes had Mark zin om wat GTA Vice city te spelen op mijn Xbox classic.
hij deed hem aan en een knetter en en rook was het gevolg.
Xbox dood! Na het openmaken van dat ding bleek dat bij het verhuizen er een los schroefje via de zijkant in is gekomen.
zonde maar het bracht me op een idee.
Een Mediacenter in een Xbox case.
Het idee is niet nieuw. maar ik wilde voor een perfecte harmonie.
incognito, Een wolf in schaapskleren. zoals een mod als deze betaamt.
Er zijn een paar eisen die ik had.
* Case moest zoveel mogelijk onbewerkt blijven. zodat voor het oog op het eerste ogenblik niks aan te zien is
* alle controllerpoorten naar USB modden
* originele Controllers en DVD Playback kit modden naar USB. Ook dit keer moest het perfect
* ingebouwde voeding. Ik wilde geen laptop stijl voeding, alleen een pc voeding kabel en bam! de muur in.
* Front led en switches moeten dezelfde functionaliteit hebben als bij een Originele Xbox
Dit waren de harde eisen die ik had. aangezien dat ik nu al bijna klaar ben gaan we over op de verleden tijd.
Als die hard Intel en Nvidia fan heb ik besloten om een Atom bord aan te schappen.
Na de verkoop topics hier en op tweakers in de gaten te hebben gehouden vond ik dit bord:
Asus AT3IONT-I
Ik weet dat er een deluxe variant is met Wifi.
Maar toevalig is dit meer naar mijn smaak voor dit project omdat er een 24 pins voeding nodig is i.p.v. een externe voeding. en dat was wat ik wilde.
aangezien dat ik een mobo try nodig had ben ik ook op zoek gegaan naar HTPC cases om te canibaliseren.
deze vond ik hier:
ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding
Bedankt wwwicked en L3p (wwwicked moet zijn privé messages wat legen want ik kan geen direct bedankje sturen )
toen kwam het aan op het laten vervallen van garanties .
nu wat foto's tot nu toe:
Eindelijk ben ik verder gegan met het idee dat 3 jaar geleden is geboren.
Nadat ik een housewarming gaf met wat close vrienden is de bal gaan rollen.
Na een paar biertjes had Mark zin om wat GTA Vice city te spelen op mijn Xbox classic.
hij deed hem aan en een knetter en en rook was het gevolg.
Xbox dood! Na het openmaken van dat ding bleek dat bij het verhuizen er een los schroefje via de zijkant in is gekomen.
zonde maar het bracht me op een idee.
Een Mediacenter in een Xbox case.
Het idee is niet nieuw. maar ik wilde voor een perfecte harmonie.
incognito, Een wolf in schaapskleren. zoals een mod als deze betaamt.
Er zijn een paar eisen die ik had.
* Case moest zoveel mogelijk onbewerkt blijven. zodat voor het oog op het eerste ogenblik niks aan te zien is
* alle controllerpoorten naar USB modden
* originele Controllers en DVD Playback kit modden naar USB. Ook dit keer moest het perfect
* ingebouwde voeding. Ik wilde geen laptop stijl voeding, alleen een pc voeding kabel en bam! de muur in.
* Front led en switches moeten dezelfde functionaliteit hebben als bij een Originele Xbox
Dit waren de harde eisen die ik had. aangezien dat ik nu al bijna klaar ben gaan we over op de verleden tijd.
Als die hard Intel en Nvidia fan heb ik besloten om een Atom bord aan te schappen.
Na de verkoop topics hier en op tweakers in de gaten te hebben gehouden vond ik dit bord:
Asus AT3IONT-I
Ik weet dat er een deluxe variant is met Wifi.
Maar toevalig is dit meer naar mijn smaak voor dit project omdat er een 24 pins voeding nodig is i.p.v. een externe voeding. en dat was wat ik wilde.
aangezien dat ik een mobo try nodig had ben ik ook op zoek gegaan naar HTPC cases om te canibaliseren.
deze vond ik hier:
ASKTech ALTO NT-TX1000 + 200W voeding
Bedankt wwwicked en L3p (wwwicked moet zijn privé messages wat legen want ik kan geen direct bedankje sturen )
toen kwam het aan op het laten vervallen van garanties .
- de HTPC kast verzaagd.
- de samsung DVD brander gemod. de drukknop en led verwijderd en draadjes in de plek gesoldeerd. de onderklep platter gemaakt d.m.v. de goede oude klouwhamer en een blok hout.
- Koelblok van het mobo ingekort met de dremel
- heatspreaders van het Corsair XMS3 geheugen ingekort met de dremel. dit was spannend omdat de heatspreaders van corsair met geen mogelijkheid los te krijgen zijn
- XBOX case gemod om alles passend te krijgen.
- Voeding kaal gemaakt. Ik heb de P4 aansluiting verwijderd van het PCB en heb van de floppy aansluiting (waarom zit er in godsnaam een floppy aansluiting op een HTPC voeding? en dan ook nog op een voeding die bij een case zit die niet eens ruimte heeft voor een floptical drive, enfin) veranderd naar een extra sata.
- ik had nog een pci-slot bracket met 2x esata en een molex gevonden van mijn oude Gigabyte X48-dq6 moederbord. Bedankt Gigabyte . het leek mij wel erg vet om ook esata te hebben voor mijn volgende matching project maar die komt nog en ik denk dat jullie die maar in de gaten moet houden.
nu wat foto's tot nu toe: