• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The CreAtOr

het is een soort van super versie van een dremel ja alleen dan met betere kogellagers en uitgelijnd en ook nog eens 1050w vermogen

en ik heb de 2e laag erop zitten, ik heb ook besloten om de bodemplaat ook maar te verven want ik trok een stukje tape eraf en in 2 dagen was het toch flink verkleurd en met een roller is het ook in 10 minuten gedaan.

2vv012s.jpg

vandaag ook wat gekloot met de nieuwe aansturingskaart, de y-as doet het en ik verwacht dat ik kabelbreuk in de z-as heb. x-as is een ander verhaal geen idee wat daar loos mee is dus die ga ik morgen na het verven even loskoppelen en apart testen of de driver kapot is ofzo

Laatst bewerkt:
ik heb hem aan de praat gekregen :) wat bleek: ik had de encoders van de 2 stappenmotoren van de x-as omgewisseld waardoor ze nooit in de juiste positie kwamen, beetje dom maarja dat gebeurt. waarschijnlijk heb ik toch kabelbreuk in de z-as want die doet het nog niet dus die ga ik morgen nameten

en zoals beloofd het eeste filmpje, het is een beetje donker en ik zal morgen als hij het met alle 3 de assen doet met wat meer licht een nieuwe maken.

ik heb hem nu de machine werkend en heb een klein filmpje gemaakt maar nog zonder iets te frezen want de verf is nog niet droog en ook een foto van hoe het erbij ligt op het moment.
15p3gvd.jpg

ik moet alleen nog de limit switches aansluiten en dan is het helemaal klaar :) wordt ook wel tijd vind ik :p

ik heb vandaag de eerste dingentjes gefreesd. omdat ik het wel leuk vond om het highflow logo te frezen heb ik dat maar even gedaan. met dank aan freddy voor het aanleveren van een hoge kwaliteit foto.

voorlopig alleen een filmpje van hardhout heb ook al trespa gefreesd maar veel te diep dus viel dat stuk in deeltjes uit elkaar.

svrjaf.jpg

en nu nog een foto van iets dat ik net af had, het is de wand van een oude pc kast gewoon omdat ik wil laten zien dat hij ook door staal heen kan.

dit kunstje koste ongeveer 20 minuten
ik moet echt leren mijn telefoon om te draaien als ik ga filmen :p

4gg66v.jpg

av64pg.jpg

20j0lm9.jpg

30ua1df.jpg

2qtk492.jpg

en inderdaad hij is in spiegelbeeld :p was vergeten het te spiegelen als je het van de binnenkant bewerkt :p weer iets geleerd :)
fu5260.jpg

ik ben vandaag eens aan de slag gegaan en heb me even 2 aluminium klemmen gemaakt, de stalen die ik eerst had waren iets te klein dus heb ik maar nieuwe gemaakt: flimpje en wat foto's
de frees in het filmpje begeeft het wel is namelijk alweer 1 jaar oud en was al flink versleten.

en dan een foto van het eindresultaat:
2hrd6qv.jpg

wak9j5.jpg

ziet er best goed uit al zeg ik het zelf, maten komen ook precies overeen met wat ik in de software gezet heb dus lekker precies is de machine :)

ik heb ook nog vandaag het klem plaatje van de machine klem bewerkt, deze had op zin strakst een speling van 1 mm dus iets te veel dus heb ik het plaatje bewerkt zodat ik hem strakker kan zetten.
gedaan met een 8mm frees, ongeveer 1mm diep
t7zl9v.jpg

ging best goed voor een eerste keer zwaar gehard staal blokjes bewerken.

om toch nog wat te laten zien. ben nu bezig met de onderdelen te frezen voor een aluminium machientje voor een klasgenoot van mij. hier de beelden van hoe ik slots aan het frezen was met een dikke 8mm frees :)

nog een laatste update, heb vandaag een nieuwe freesmotor houder gemaakt uit een solide stuk aluminium. is maar goed ook want de oude houder was best wel zwak.

IMG_0523.jpg
IMG_0521.jpg

zoals te zien is heb ik lekker verspaand :p
iemand spaanders kopen ongeveer 0,01 cent per spaander :p heb er ongeveer 100000000 in de aanbieding :p

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan