• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Boilers Shiptheme case mod

Foto's uppen is geen probleem.
Probleem ligt meer dat ik geen pc in elkaar heb staan thuis behalve mijn HTPC en aangezien ik die pas laat tot mijn beschikking krijg doordat de vrouw des huizes dan pas stopt met tv kijken kom ik er niet aan toe om die update te maken.
Ik denk dat ik hem waarschijnlijk morgenavond wel weer aan het draaien krijg en dan met een update van dit build log kom :D
Maar ik moet zeggen het resultaat mag er zijn hij is sweet :D
 
hmm ik ben gewoon in staat om naar jou toe te komen varen ( voor fietsen ben ik te lui ;P ) mn laptopje mee zodat je dan de foto's kan uppen xD

maar gezien de rest van jouw buildlog zal het weer een super update zijn :D
 
Gewoon nog even geduld hoop hem vanavond te laten draaien alleen moet hij dan gelijk weer uit elkaar want ik heb niet bijgehouden welke kleur de led verlichting is en moet hem dus even laten draaien om kleur te zien arrg stom
 
Ben zeer benieuwd naar de update. Overigens, mocht je er interesse in hebben.. ik heb hier nog een paar 5mm ledjes liggen in rood en groen die automatisch knipperen (knipperfunctie is niet uit te zetten overigens).
 
Ben zeer benieuwd naar de update. Overigens, mocht je er interesse in hebben.. ik heb hier nog een paar 5mm ledjes liggen in rood en groen die automatisch knipperen (knipperfunctie is niet uit te zetten overigens).

ik denk niet dat ik er meer rood groen in gooi, dit omdat het te lelijk wordt ik heb nu aan de voorkant een mooi stuurboord bakboord licht effect en achter mijn mobo een rode gloed. en nog iets anders groen maar voor het oplichting van de hardware ga ik denk ik voor mooi warm wit licht zoals velen al aangeraad hebben.
 
Mijne beste volgers hierbij mijn update na lange tijd.
Veel stomme tegenslagen gehad ivm modem etc. etc.

Een ieder geval de case is flink ver gekomen moet nog een paar kleine dingetjes maar het einde is in zicht.
Allereerst begonnen met een frontje voor mijn videokaart wilde geen volledige backplate maken maar een soort van licht bak met het xfx logo erin uit gezaagd zodat je de letters opgelicht ziet.
Dus eerst maar eens wat aan elkaar gelijmd.

u1.jpg

u2.jpg

u3.jpg


Nu de letters uitgezaagd en weer een andere lat erop gelijmd telkens weer 4 uur wachten na het lijmen dus dat zorgd voor veel oponthoudt.

u4.jpg

u5.jpg

u6.jpg

u7.jpg

u8.jpg


Ook ga ik toch mdf in deze case verwerken niet alles wordt eiken hier heb ik de eerste 4 latten voor de zijkant van mdf die extra ruimte moet creeeren voor de kabelboom.

u9.jpg


Netjes in verstek.

u10.jpg

u11.jpg


de 18mm opdikking was niet genoeg dus nog maar een laag latten.

u12.jpg


Met een extra sparing voor bij de voeding.

u13.jpg

u14.jpg

u15.jpg

u16.jpg


Hier begin ik aan het front eerst maak ik een basis waarop later het eindfront geschroefd wordt.
Dit zorgt voor een goede basis waarop je verder kan werken.
Ook weer in de lijm klemmen.

u17.jpg

u18.jpg

u19.jpg


Het voorfront waaruit de dvd, aan en uitknop en USB met headset aansluiting worden gezaagd worden.

u20.jpg

u21.jpg

u22.jpg


Voor wat extra ruimte om wat kabels weg te werken heb ik het een en ander weggefreesd ook voor de aan en uitknop moest ik een vlakke ruimte creeeren.

u23.jpg

u24.jpg

u25.jpg

u26.jpg


Even een onafgewerkte overview shot en tussentijds genieten.

u27.jpg

u28.jpg


Begonnen met aflakken en het mdf gronden.

u29.jpg

u30.jpg

u31.jpg

u32.jpg

u33.jpg

u34.jpg

u35.jpg


Hier begin ik met het afmonteren.

u36.jpg

u37.jpg

u38.jpg


Nog een keertje tussen tijds genieten van het resultaat en even op mijn bureau gezet of ie wel staat :D.

u39.jpg

u40.jpg

u41.jpg

u42.jpg

u43.jpg


Voor het solderen heb ik hulp ingeroepen van een artisan soldeerder die niet geeft om het kleine soldeerwerk.

u44.jpg

u45.jpg

u46.jpg


De rode smd ledstrippen achter het mobo.

u47.jpg

u48.jpg

u49.jpg

u50.jpg

u51.jpg


Doordat ik het laatste front op plexiglas 1 cm breed 5mm dik gefrost met daar achter rode en groene leds heb ik dus dat stuurboord bakboord gecreeerd en ik moet zeggen ik ben erg tevreden van het effect.
Allen jammer dat de dvd speler een ongelijke licht gloed geeft.

u52.jpg

u53.jpg

u54.jpg

u55.jpg


Laatste totaal plaatje.

u56.jpg


Verder moet ik nog wat enkele dingetjes doen heb wat bestellingen geplaatst.
De Noctua NH-C14 is bij Freddy besteld en ook heb ik wat witte smd led strips besteld om de hardware te verlichten meer rood en groen wordt hem niet dat is gewoon lelijk.
En nog wat kleine scheeps details verwerken dan moet hij klaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vind het echt geweldig :D

Ik denk dat je zelf ook niet wist dat je er zover mee door zou gaan.
Maar als je nu terug kijkt, had je dan niet beter gewoon een volledige custom houten case kunnen maken ^^
 
Damn, dat is een flinke update. Ziet er werkelijk prachtig uit, maar moet zeggen dat ik die dvd brander wel een minpuntje vind. Het zou (in mijn ogen) mooier staan als je het front van de dvd brander ook van eiken had gemaakt (stealth) en dan met een extern knopje voor open/close.

Verlichting (bakboord, stuurboord) komt en goed uit zo te zien. De rode verlichting achter het moederbord vind ik echter teveel in het oog springen (had hier zelf warm witte strips geplaatst). En dat XFX logo, damn.. echt freaking nice.
 
Damn, dat is een flinke update. Ziet er werkelijk prachtig uit, maar moet zeggen dat ik die dvd brander wel een minpuntje vind. Het zou (in mijn ogen) mooier staan als je het front van de dvd brander ook van eiken had gemaakt (stealth) en dan met een extern knopje voor open/close.

Verlichting (bakboord, stuurboord) komt en goed uit zo te zien. De rode verlichting achter het moederbord vind ik echter teveel in het oog springen (had hier zelf warm witte strips geplaatst). En dat XFX logo, damn.. echt freaking nice.

DVD speler staat nog op mijn to do list die wordt eerst maar eens ivoorwit daarna kunnen we altijd nog kijken om hem in eiken te maken.
De witte ledstrips zijn al besteld betaald en die verwacht ik deze week samen met de cpu koeler.
Als de witte de hardware gaan verlichten verwacht ik dat het rode effect een stuk minder wordt vanachter het mobo vandaan dat is vooralsnog even afwachten.
 
om nom nom nom Prachtig!

misschien is het een idee om je front connectors nog een beetje opvullen met iets omdat je nu zeg maar een gat hebt maar voorderest is dat ene minpuntje niet genoeg om te zeggen dat het er niet uitziet ( Lees: SUPPPPPPPPPPPPER MOOOOOOOOOIIII!)
 
om nom nom nom Prachtig!

misschien is het een idee om je front connectors nog een beetje opvullen met iets omdat je nu zeg maar een gat hebt maar voorderest is dat ene minpuntje niet genoeg om te zeggen dat het er niet uitziet ( Lees: SUPPPPPPPPPPPPER MOOOOOOOOOIIII!)

daar moet nog een klein kapje overheen dat ik nog moet spuiten heb deze uit de oorspronkelijke front gezaagd dus dat staat op mijn to do list
 
Noctua koeler bestelling

Kleine update thx to Freddy!!

GLS heeft netjes het pakje binnen 12 uur bezorgt vraag me af of freddy nu zoveel oosters eten eet.

hf01.jpg


De inhoud is netjes verpakt zodat het niet kan schuiven ed.

hf02.jpg


hf03.jpg


Mooi doosje van Noctua

hf05.jpg


De inhoud van de Noctua doos

hf04.jpg


hf06.jpg


hf07.jpg


En daar is het eerste gedeelte o..0 Sweet.

hf08.jpg


Hij is in het echt mooier als op de foto's

hf09.jpg


hf10.jpg


hf11.jpg


Ook natuurlijk een reinigings setje
hf12.jpg


hf12a.jpg


En de inhoud van de lolly

hf13.jpg


Die krengen zitten altijd verschrikkelijk verpakt dus bij deze een kleine TuT
Men nemen een stanley mes
Maak een kleine snede over de steel heen zodat je het eetbare gedeelte niet beschadigd.

hf14.jpg


Scheur de verpakking los

hf15.jpg


En voila klaar om te eten.

hf16.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan