• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Boilers Shiptheme case mod

Ik heb de pc een anderhalve week uit elkaar gehad en druk op mijn werk vandaar de weinige update's
Maar hier is er maar weer eens eentje.
De volgorde is niet geweldig maar ben met teveel dingen tegelijk bezig geweest vooral doordat als je het ene bouwt je het ander ook maar weer moet aanpassen.

Maar genoeg ge bla bla bla nu maar eens weer wat modwerk.
Allereerst had ik mijn frame van de kast al gespoten.
Dat is dus een domme zet geweest en die kan ik dus overnieuw doen.
Dit doordat alle modwerkzaamheden zorgen voor krassen na een paar krassen heb ik de voorzichtigheid maar opgegeven en besloten dit later alles in 1 keer opnieuw alles te spuiten als ik klaar ben met zagen boren etc.

update1.jpg


Dit was dus het resultaat was er wel tevreden over.

update2.jpg


update3.jpg


En toen kwam boormans zaagmans vijlmans en schuurmans.
Enkele gaten uitgebreid of toegevoegd voor kabelmanagement.

update5.jpg


update6.jpg


update7.jpg


Ook werd de 3.5inch bay ingekort en afgeslepen zodat ik mijn harde schijven op een andere manier in de kast kon weg bouwen.

update8.jpg


Het oude kabelsleeve werk wat ik dus weer losgehaald heb.

update9.jpg


Het nieuwe wat ook nog steeds een geweldige klus wordt om netjes weg te werken.

update10.jpg


Toen heb ik de plankjes van de bovenkant aan elkaar gelijmd en geschuurd.

update11.jpg


update12.jpg


update13.jpg


Mooi he al zeg ik het zelf en hierna dus mijn eerste probeelsel voor mijn hd bevestiging wat dus ook niet naar mijn zin was.
update14.jpg


Dus maar weer 2 planken lijmen.

update15.jpg


Gaten boren en uitkepingen zagen voor de kabels en hdd's.

update16.jpg


update17.jpg


Weer even zonder hdd plank.

update18.jpg


update19.jpg


en verder zeggen de foto's wat meer

update20.jpg


update21.jpg


update22.jpg


Hier komen nog wat gaten zodat ik heel wat meer kabels in de dubbele bodem kan weg werken.

update23.jpg


update24.jpg


wat verlichting en ja stuurboord bakboord klopt nog niet dit moet wat subtieler worden niet de felle verlichting die ik nu laat zien.

update25.jpg


update26.jpg


verder heb ik nog niet kunnen doen de dubbele bodem moet er nog een keer uit en vooral aan het kabels zit nog een boel wegwerk werk.
en ja de fan zit verkeerd maar heb men case nog niet in elkaar maakt voorlopig niks uit.

nou volgende week weer verder.
Ik hoop dat het een goede indruk weer achterlaat.

The Boiler
 
Laatst bewerkt:
mm mijn casemod is een beetje te populair voor mijn photobucket account zal de fotos wat meer spreiden vanaf nu over meerder foto site's.
Kreeg net een waarschuwing dat ik er waarschijnlijk overheen ga.
Dus bij deze het kan zijn dat ze het straks niet meer doen.
 
Een update maar weer eens heb gister even lekker bezig kunnen wezen.

Eerst dus de case maar weer eens uit elkaar geschroefdtodat de dubbele bodem eruit kon.
Verscheidene gaatjes geboord voor het wegwerken van de interne usb kabels, firewire, fan, HDD, en powerswitch.
De gaatjes.
upd1.JPG


upd2.JPG


De bodem met weg gewerkte kabels

upd3.JPG


upd4.JPG


Dus alles maar weer aan het terug monteren

upd5.JPG


upd6.JPG


Wat sata kabels uit de bodem.

upd7.JPG


upd8.JPG


Maar de sleeving is dus wel dik en ik heb geen modulaire voeding alhoewel dat toch niks uit maakt want ik heb alle kabels in gebruik.

upd9.JPG


Dikke fail door evengoed mijn panel te proberen te monteren lol oops tegen beter weten in :D

upd10.JPG


Even met bovenkant. en wat previews me panels gemonteerd en hoe welke hoek je dus de kast in kijkt via de patrijs poort.

upd11.JPG


upd12.JPG


upd13.JPG


upd14.JPG


En van mijn werk nog een mooi knopen bord gekregen die wij altijd schenken aan opdrachtgevers als wij opleveren.

upd 15.JPG


Mijn werkgever begint langzamerhand al wel aardig een sponsor te lijken.
Eiken hout, plexiglas, knopenbord wat schroeven etc. dus daar ben ik wel dankbaar voor en is het noemen wel waard al vragen ze er niet om.
Dus bij deze thx L. Post en Zonen b.v.
 
Oew.. ziet er erg mooi uit. Maar inderdaad, die sleeve maakt alle kabels wel een behoorlijk stuk dikker.

Ik heb nu 1,5 mm touw gebruikt en als het draad dan al 3mm is kom je op een verdubbeling.
De stugheid en de dikte maken dan ook de enigste nadeel van de sleeve.
Die sata data kabels die zijn bekleed met 3mm dik touw dat is helemaal dik maar wilde die wel behouden voor dat dikke effect.

Maar als je dan weer naar de audio kabel kijkt die van het moederbord loopt naar de voorkant dan is die stugheid weer een groot voordeel en blijft hij recht hangen ipv op het videokaartje te gaan liggen

Ik wil graag een noctua cpu koeler maar ik heb zomaar de indruk of het gevoel dat het te groot wordt want ik vindt namelijk de NH-D14 gewoonweg de mooiste.
Deze heeft de afm. van
Height (with fan) 160 mm
Width (with fan) 140 mm
Depth (with fan) 158 mm
Dus behoorlijk groot zal vanavond maar eens opmeten en even fototje maken met de liniaal in de kast kijken of het echt niet te groot wordt.

noctua_nh_d14_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een bump.
Ik heb wel bezig geweest maar ben erg druk op het werk dus nergens eigenlijk aan toe gekomen de laatste 2 a 3 weken.
Nu het laatste drukke weekje werken dus volgende week 2 hele weken vrij en dus tijd voor wat modwerk :D en de case maar eens afmaken.
 
Na een paar weken bijna er niet aan toe te zijn geweest om te modden heb ik de laatste 2 weken een hele boel gedaan alles is momenteel gespoten en gelakt ligt te uit te harden en te drogen.
Kan momenteel geen buildlog update uitvoeren aangezien de pc nu echt uit elkaar ligt en ik de HTPC niet een langere tijd tot mijn beschikking krijg van de dame des huizes :D
Op men werk flik ik het maar niet en heb het er hier ook te druk voor atm.
Dus even deze bump dat jullie een behoorlijke update kunnen verwachten een dezer dagen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan