• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Black Fox

UPDATE !
Ik had de fillport dus geprobeerd te monteren maar dit lukte niet. Dit was te danken aan het te grote fillport gat in de HAF932. Nu had wwwicked van HF me dus 2 ringetjes doorgestuurd. Deze heeft hij vrijdag op de post gedaan en zouden dus zaterdag of maandag aankomen. Zaterdag heb ik inderdaad een envelop gekregen thuis maar zonder ringetjes. Deze hadden ze dus eruit gehaald in de veronderstelling dat het geld was. Dat vond ik dus best wel op zijn zachts gezegd klote. Maar gelukkig had mijn redder in nood er nog een paar liggen en deze heeft hij toen nogmaals op de post gedaan, deze keer goed verpakt in karton, en deze zijn toen maandag aangekomen. Deze moest ik dus een beetje uitdremelen waarna ze vlekkeloos pasten. Tevens heb ik de resterende fans plus nog een shroud aangeschaft en deze worden zodra de fittingen bij highflow.eu binnen zijn geleverd.

De Lijst met onderdelen:
Aluminium 120MM Fan Filter Black 5 keer
120MM Fan Grill Black 6 keer
Xigmatek 120MM XLF-F1253 LED 7
Tecnofront AirBox Plexi 360 - Triple 1
3-Pin Splitter naar 4x 3-Pin Fan 3
Koolance G1/4 Inline Coolant Filter INS-FLTR01 1
Xigmatek 140MM XLF-F1453 Orange 1000RPM 1

Foto’s van de fillport en de ringetjes.

2zs0cxy.jpg

9ih7np.jpg

Laatst bewerkt:
UPDATE !!

Net dus de hele middag bezig geweest met het installeren van mijn WC setup en de temps vallen mij echt zwaar tegen. Onder intel burn test een gemiddelde max van 63 terwijl ze eerst gemiddeld 73 werden. Tevens is de idle temp gemiddeld 45.

IK zal zo even wat foto's plaatsen. Barst maar los met de ideeën.

Kan natuurlijk ook aan het warme weer liggen.

Beter een lagere load temps dan een hoger idle temps.
Ik weet niet of AMD ook last heeft van een kapotte tempsensor?
Bij mijn oude E8400 had ik daar wel last van, lager idle temps van 37grd gaf ie niet aan.Terwijl de temps wel lager moest zijn.

Bij deze dan de echte UPDATE!!!:
Nogmaals bedank ik freddy bij deze voor het snelle opsturen en het corrigeren van de bestelling. Tevens ben ik een fitting vergeten voor de drain dus dit is nu even anders gemaakt.

Kijk en Huiver:

De onderdelen los:
2vmuas0.jpg

Een lege kast na het schoonmaken smorgens

nex30g.jpg

35kr786.jpg

de Q9550 gelapped
16ksy2c.jpg

Pomp + filter

243goya.jpg

Fillport
ap5bo.jpg

De zijkant
2mdm58p.jpg

Scythe Kama Bay:

292r787.jpg

Nog geen loop
mj4aiu.jpg

Heatkiller 3.0
24mw17k.jpg

11qn413.jpg

687k1l.jpg

De rad in aanbouw
34y8z2c.jpg

2weceht.jpg

De Rad:
2qvsa35.jpg

68fmlc.jpg

Eerste verbinding
vf9nc1.jpg

Lege loop:
2z568ex.jpg

Leeg res

9rkahl.jpg

De drain
s3jy2f.jpg

In het algemeen
11sigkh.jpg

2i8ul4l.jpg

De 140er
30xg8p2.jpg

200d6js.jpg

Pomp
2qbwv85.jpg

Res
xfapfd.jpg

Cable Management.
2v0emus.jpg

Zo ziet het eruit alles alles aan staat.

2ymf1y1.jpg

Zoals gezegd vallen de temps voor mij zwaar tegen. Ik had er meer van verwacht ik weet niet of het door ene fout komt die ik heb gemaakt in de loop of door iets anders.
Tevens is mijn GPU ook warmer geworden en deze heb ik schoongemaakt en er MX3 tussen gedaan net zoals ook op de CPU. Misschien dat het hier een ligt ???

Stay tuned want hij is nog niet klaar ;)

Laatst bewerkt:
mmnn... de idle temps zijn wel hoog... mijn Q9550 was op 3.8Ghz idle zo'n 35 graden...
Maar deze sensor zat ook vast op 35gr.. daar onder kon hij niet... ok niet toen ik in de vrieskou zat en de andere cores 17gr waren...

Je load temps zijn wel ok... je Vcore is wel hoog vind ik voor deze snelheid... Ik had em meestal op 1.33 voor 3.8ghz

mmnn... de idle temps zijn wel hoog... mijn Q9550 was op 3.8Ghz idle zo'n 35 graden...
Maar deze sensor zat ook vast op 35gr.. daar onder kon hij niet... ok niet toen ik in de vrieskou zat en de andere cores 17gr waren...

Je load temps zijn wel ok... je Vcore is wel hoog vind ik voor deze snelheid... Ik had em meestal op 1.33 voor 3.8ghz

Welke stepping had jij ? C1 verbruikt namelijk veel.
Jij kan ook niks vinden in de loop wat verkeerd is he ?

Zo zichtbaar zie ik niers dat fout zit... Je hebt gelijk over de de voltage hoogte...Ik heb een E0... die verbruikt minder en is ook minder warm...

Is het 1 core die op 43 idle blijft of zitten ze allemaal daarop?? het kan zijn dat de tep sensor bij jou ook vast zit...

Probeer anders je cpu blok te remounten... het kan ook zijn dat daar iets niet goed zit...

Overigens, voor degene die het ook ooit nodig hebben. De ringetjes voor de fillport heb ik zelf in de HAF gebruikt voor montage van een Bulgin schakelaar in de fillport opening en komen van RVS Paleis af (hebben ze nog meer mooi materiaal).

Alvast goedemorgen, Gisteren heb ik mijn overclock van 4 Ghz even terug gehaald op een voltage van 1.4375. NU is hij idle rond de 42 graden en onder load worden de cores respectievelijk 64, 62 ,63 ,62. Dus dit is wel een verbetering ;). Aangezien ik toen met mijn Artic square 85 85 82 82 haalde.

's wel een reusachtig gevalletje.
Temps zijn wel redelijk hoog onder load met zo'n rad, maar het kan aan je C1 versie liggen, mijn Q9550@4Ghz met een GPU in de loop niet warmer dan 52°C...

Maar al bij al is het redelijk geslaagd, althans ik dan toch meer ben voor interne mounting van radiatoren :D

Zoals wwwicked al zegt heb ik hem gelapped ;). Feitelijk is het gewoon de CPU schuren.
@ freddy dankjewel hij ziet er ook echt bruut uit :p ^^

's wel een reusachtig gevalletje.
Temps zijn wel redelijk hoog onder load met zo'n rad, maar het kan aan je C1 versie liggen, mijn Q9550@4Ghz met een GPU in de loop niet warmer dan 52°C...

Maar al bij al is het redelijk geslaagd, althans ik dan toch meer ben voor interne mounting van radiatoren :D

Ik hoor van veel mensen dat het binnen misschien mooier was maar ik vind dit gewoon bruut staan en ik wil de binnenkant graag vrij houden ^^

Wel allemaal bedankt voor de reacties.

Ps,

Misschien dat het aan het koelblok ligt. En dan bedoel ik hoe sterk het aangedraaid moet worden ? Ik heb 200n aangehouden zoals ook in de beschrijving stond.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow HighFlow Black Friday 2024 is gestart HighFlow Computer Cooling Shop 0
SeaShark Mogelijk SK-UNI 120D Distroplate D-RGB - Black Edition te kopen? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Jason Op voorraad: EK-Classic InWin 303EK D-RGB – Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason RESTOCK! Black Ice radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Cape Cora HF 642 Konvekt - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Watercool MO-RA3 External Radiators - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3090 D-RGB - Silver and Black Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black & Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
ShockRaver [Te Koop] BarrowCH Boxfish series Acrylic Square Digital RGB Tank Reservoir 150mm - Black Verkocht 1
Jason EK-Quantum Vector FE RTX 3080 D-RGB The Special Edition - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini ITX/DTX - Black or Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Black Friday 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 5
Jason EK-Classic Kits D-RGB - Black Nickel Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 3.0 - Black/Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
pilotter MDPC-X Heatshrink 4:1 MEDIUM - black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan