• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Bear I7

het is wel een grote Bear nu...wat een ruimte!

wat gaat er eigenlijk in de boven kant komen wat nu aan het maken bent??

alu en staal las je op verschillende manieren zo als je nu dus achterbent... alu moet TIG gelast worden...pokken werk... ik kreeg dat nooit lekker onder de knie..

ziet er goed uit!!
als ik een tip mag geven en als het even mogelijk is moet je het laten TIG lassen ;)
en het klopt dat die zoveelste test niets werd want bij aluminium lassen hem je een groene "gloed" ;)

edit: lol wat karensky gepost had nog niet gezien :p @karensky gewoon veel doen/oefenen ;)

Woooooowwoooooowwoooooowwoooooow
:046: :046: :046: :046: :046: :046:

Het lassen is voltooid!

Jazeker mensen, het heeft die beste man, bloed zweet en tranen gekost om dit voor elkaar te krijgen. Maar het is gebeurd, EN HOE!

Ohw, en tegen iedereen die mij nog eens verteld: '' 1mm dik aluminium met coating kan je niet lassen.'' :098:

(wel bedankt voor de tips)

Die man is ruim 2,5 uur bezig geweest om mijn ding te lassen, maar echt wat een schoonheid is het geworden!

Nu nog gaatjes boren voor de fans, de schilder vragen of hij snel op wil schieten en de meuk installeren. Dan zit deze mod er al weer op D:

Maar goed, genoeg gezanekd, op naar de foto's van het mooie stukje werk!

Kapje is gelast, en ZO ziet het er nu uit...

De voorkant even in een close-up

En ook de achterkant dan maar even ;)

Oog voor detail, 1mm aluminium, en dan zo kunnen lassen, mijn complimenten!

Aan de binnenkant zijn de oorlogswonden te zien die de kap te verduren heeft gehad tijdens het lassen

Helaas echter voor iedereen die dit ook wil laten doen, de lasser die ik had gevonden doet het naar eigen zeggen: ''NOOIT MEER!!''
De man zit al 38(!!!) jaar in het vak, maar heeft van zijn leven nog nooit zo'n K*T klus moeten doen :) Oeps, sorry :043:

Ik hoop dat jullie het wat vinden. Nu is het nog een mooi lakje eroverheen, spulletjes inbouwen, en gaan met die hap!

:053: OOOPS! :053:

Ik had wel even netjes een voortgang mogen posten idd!

Het zit zo, mijn kast is nu al een week bij de spuiterij, en ik verwacht hem eigenlijk vandaag terug :005:

Het is dus nog even wachten op foto's van het resultaat, en dan kan het inbouwen gaan beginnen :081:

Ik laat jullie het nu wel zsm weten!

zojuist na lang, lang wachten mijn bak van de spuiter terug gekregen.
EN wat was het een teleurstelling!

De spuiter sprak denk ik spaans toen we de kleur hebben bepaald, hij heeft hem namelijk in hoog-glans zwart gespoten, ipv de MAT zwart die ik had besteld. Ook was er veel stof zichtbaar op en in de verf :'(

Helaas moest ik dit (voor nu iig) accepteren, want Campzone staat voor de deur, en daar heb ik nu eenmaal een bak nodig.

Wel zal het NA campzone overnieuw worden gedaan.

Ik post nu ook geen foto's ervan, want het is niet om aan te zien.

Demo, signing out

Hoe gaat het eigenlijk met The Bear?

Wel jammer dat het spuiten mislukt is, maar waarom iets accepteren wat je niet besteld hebt ? :p Geef die kerel een dikke asswhooping en laat het hem opnieuw spuiten...

UPDATE:

Gisteren begonnen met inbouwen, en dat is waarschijnlijk vandaag klaar :)
De kast zal opnieuw worden gespoten, maar ik had hem nu nodig voor Campzone.

Vanmiddag/vanavond nieuwe foto's om de kast in zijn geheel te zien :)

ziet er mooi uit, hopelijk heb je niet teveel moeten uitgeven voor die armors want ik heb zelf hier nog eentje staan dat stof staat te gapen :D

wederom een update, en wederom geen pics :(
fototoestel is overleden, en mijn phone is dood. Wat dat betreft is het echt een week om te huilen, want ook mijn grafische kaart is dood. Ook heb ik verschillende lekkages achter de rug.

Uiteindelijk is nu alles (hoop ik) lek vrij, en doet 1 grafische kaart het nog gewoon, de andere gaat met RMA, hoewel de kans op vervanging klein is omdat de SEAL is verbroken :(

Voor de rest, er zullen zsm foto's verschijnen, maar dat kan dus heel even duren.

Demo

Beste mensen, het is ongelofelijk maar waar. The Bear I7 naderd zijn voltooiing.
Er is een spuiterij gevonden die alles wil gaan over doen, en dit keer gaan alle registers open getrokken worden. Powdercoating en de hele rambam :D

Maar goed, wat is er dan allemaal gebeurd.... Nouja, hij is natuurlijk naar Campzone geweest, en dat was erg leuk ;)

Daarna heb ik wat dingen aangepast, zo heb ik geen dual 4870 opstelling meer, maar heb ik er nu 1 kaart in zitten.

Tease tease
teaser.jpg

Verder ben ik een beetje met het wegwerken van de kabels ed bezig geweest. Het mooiste van de 2 kasten is dat ik in de kast waar geen window zit, al mijn hd's en andere draden gewoon lekker kan laten hangen. Ook de pomp kan gewoon vol in het zicht, want je kan hem toch niet zien :)

Eindelijk heb ik ook mijn mirrormod weer geinstaleerd. Nu is het alleen nog even wachten op mijn ''knipperlichtje out of hell''. Die komt er onder voor een heel cool effect.

Maar goed, ik kan beter even wat pics toevoegen, want daar zit natuurlijk iedereen op te wachten (of niet natuurlijk ;) )

oud en nieuw
oud%20en%20nieuw.jpg

bakbeest
monster.jpg

overzicht
overzicht%20semi%20licht.JPG

en nog maar 1 ;)
overzicht%20licht.JPG

en dan de binnekant
inside%20dark.JPG

en de mirror
mirror1.JPG