• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Bear I7

Let je wel op de verbindingsstukken van beide kasten? als beide kasten vol zitten met spullen, gaat het nog wat wegen. Als je de verbindingen tussen de kasten niet goed bedacht hebt, zal alles uit elkaar donderen als je het optilt. Een stalen plaat lijkt mij de beste oplossing, waar aluminium niet sterk genoeg zal zijn (of je krijgt een dikke plaat)

Antwoord op de vraag hoe ik het vast wil maken. Ik heb serieus overwogen om het te lassen, maar dat zou een giga klus worden, de naad is namelijk een kleine 7 mm breed boven en onderin. Het word nu vastgezet met aluminium plaatjes van ruim 3mm dik. ze zijn een cm of 4 breed, en 16 lang. komen vast te zitten met pop-nagels. boven en onder komen 5 plaatjes te zitten, en de kap die er bovenop komt houd ook de boel bijeen. achterkant is nog een vraagteken, maar misschien is dat wel helemaal niet nodig.

DAAR IS IE DAN

na het lange wachten, hierbij de update.
Helaas is het nog niet af. Het lassen bleek lastiger als gedacht.
Ik kwam er namelijk achter dat ik mijn hand heb weten te leggen op Aluminium ipv staal. En dat is heel anders met lassen :(

MAAR, de kasten zitten vast, en de kap is op maat gemaakt. Nu is het alleen nog de kap aan elkaar lassen, afwerken, en laten spuiten.

Hierbij de pics. (helaas zijn sommige weer van bedroevende kwaliteit, maarja, wat wil je met een telefoon camera he :) )

Gaatjes geboord, plaatjes erop en popnagels erin.

Voor, EN achter.

vast gepopt

Hier is goed te zien hoe strak de kasten aan elkaar vast zitten.

Voor de kap heb ik weer een mooie bouwtekening gehad van wederom MisterG. Ook dit keer weer top werk!

Omdat de zetbank echter niet in staat was om de voor en achterkant mee te ''zetten'' heb ik die los gemaakt. Later zullen deze eraan gelast worden.

De kap, nu netjes uitgeknipt uit het aluminium

in de zetbank ermee!

Voor het idee, even kijken hoe het staat.

En even van voren kijken

Toen gingen we dus kijken of het te lassen was.
Test 1:

Test (ik ben de tel kwijt geraakt). Je zou ook nog een tekst ballonetje bij hem kunnen tekenen met allemaal lelijke woorden nadat bleek dat dit ook niets werd.... :)

Dan de kappen maar niet lassen, en het overlaten aan de pro's.
Maar even om te controleren of de voor en achterkant paste:

ja, de voorkant wijkt, maar! Hij viel er steeds iets uit, omdat hij nog niet vast gelast zat ;)

dan maar even de achterkant:

Goed, dat was hem weer. Ik ga volgende week een afspraak maken met een lasser die even dat aluminium wil doen. Gaat me waarschijnlijk weer een goeie duid kosten, maarja daar moet je rekening mee houden ;)

Ik hoop dan weer snel te kunnen updaten.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Demolisher Demolisher en The Bear Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan