• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

testje mbt waterkoeling

Katsie

New member
Goede avond,

4 jaar geleden toen ik me thermalthake armor black met een thermalthake setje waterkoeling kocht, en waarbij het toen fout ging.

liet me beseffen dat ik niet meer aan waterkoeling zou doen.

tijdje terug heb ik er weer over nagedacht ( rond oktober 2009 ), maar liet het weer links liggen, ik had geen overdreven temps, ik overclock ook niet met hoge machten.

maar vorig weekend kreeg ik een spontane ingeving om toch te bestellen.

dit werd het bestel lijstje uiteindelijk.

64ihb7.jpg


uiteindelijk is de fesser one uv blauw acid groen geworden omdat ik dit weekend tog wilde gaan sleutelen ( met velen dank aan Freddy voor het flexibele handelen ;) )

dus, zaterdag rond 14:00 was het binnen gekomen, en pakte ik daarbij de thermalthake kast die ik onder 40cm stof vandaan moest halen.

omdat me flitsers en kleine studio ruimte niet begruikt konden worden ivm een verfbeurt, heb ik maar wat losse pics tussen door gemaakt, en helaas vind ik te weinig, maar das altijd achteraf :075:

het draait nu namelijk al weer ruim een dag.
maar tog wil ik dit met jullie delen ;)

2rfzf3m.jpg


rad had ik gelijk afgetekend en uitgeslepen, aangezien het een hobby case is maakt het me weinig uit ;)

wat me helaas wel opviel was dat de paintjob van de rad niet 100% netjes is, hier zal ik nog wat pics van posten.
en het is niet helemaal wit, maar een beetje creme achtig :(

hier getoond met 1/2'' slang en mat zwarte schroeffittingen van BP
(dual rotarry stuk er tussen )
24xjfht.jpg


hier nog 2 pics.
met de noctua fans
1247nyw.jpg


dbfwm.jpg
 
anders word het zo 1tonig dus maar even een reply erop. (op me eerste post dan ;) )

invoer van het CPU block ( wat een gekloot zeg om dat cpu block erop te zetten ! )

16ihc0l.jpg


in de kast zit trouwens een msi 790 FX gd 70 mobo met amd 955 en 4gb ocz en een xfx 9800 gtx, de vid kaart heb ik van me broertje want ik heb de 5870 verkocht om de 5970 te kopen maar die staat nog in backorder.

256dbf6.jpg


dan nu nog maar wat pics. ;)

35mob9d.jpg


-

33ubx1l.jpg


-

2luujkk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ooow w8 dat hoort zo, ok nu weet ik het zeker! kut Koolcrap! Waarom ingodsnaam dat bevestigings systeem, ok wel lekker universeel maar het ziet er echt niet uit.

Wel mooie foto's daarom!
 
gelukkig heb ik met een pot bier in de hand altijd wat geduld, maar ondanks dat heb ik tog wel een beetje zitten vloeken :p

a: ik lees nooit de handleiding.
b: nu dus wel
c: die was niet egt duidelijk, en de omschrijvings afbeeldingen die er stonden waren voor intel, en dan staan de boutjes in een andere positie.

dus, de lange boutjes die vanaf onderkant mobo komen om aan te draaien hebben een schanier punt, dus veel plezier met het proberen in elkaar te zetten :p

het is uiteindelijk wel gelukt maar het blok is niet recht met het midden boven het hart van de CPU te krijgen, hij dekt wel de gehele cpu maar voor een perfectionist is het niet mooi als je goed gaat kijken.

en idd kenny, ik dacht in het begin ook dat het eigenlijk niet goed was.

ik ga van de week nog kijken voor een ek supreme HF

me systeem blijft wel lekker op een stabiele temp rond de 35 a 39 graden, hoger kom ik niet of ik nou aan het gamen ben, film kijken of wat dan ook.

tot zover wel tevreden :)
 
@sanders, jup, ik heb nog geen zware testen gedaan, maar tijdens gamen word de temp egt niet hoger , ik zal nog wat gaan zoeken, en overclocken,

@ cool daddy, leuk dat je daar over begint ;)
aangezien deze case niet egt een mod is, denk ik wel de blauwe kleur in een mod te gaan gebruiken, want de kleur combi ziet er in mijn ogen wel gruwelijk uit.

de witte slang, zwarte met blauwe accenten mobo ( cpu block ga ik wit maken (mat) )

wie weet ;)
 
@sanders, jup, ik heb nog geen zware testen gedaan, maar tijdens gamen word de temp egt niet hoger , ik zal nog wat gaan zoeken, en overclocken,

@ cool daddy, leuk dat je daar over begint ;)
aangezien deze case niet egt een mod is, denk ik wel de blauwe kleur in een mod te gaan gebruiken, want de kleur combi ziet er in mijn ogen wel gruwelijk uit.

de witte slang, zwarte met blauwe accenten mobo ( cpu block ga ik wit maken (mat) )

wie weet ;)
lijkt mij in ieder geval de nieuwe mode op waterkoelvlak

naast
Wit-Zwart
Rood-Zwart
Blauw-Zwart
Groene soepjes

nu dus de 3 kleurencombi, ging h'm ook gebruiken voor m'n V2K
 
gister weer een vriendelijk pakketje van freddy ontvangen.
stukkje alu paneel van ac ryan, met e hdd houders van scythe + nog een noctua fan voor in me PSU , en wat kabeltjes etc.
tis om deze case even een beetje op te knappen, en effe te kloten, heb ik gewoon weer effe zin in ;)

effe pic, het ligt al klaar om morgen te spuiten ;)

2ijm5go.jpg


ei73g4.jpg


15zfcdk.jpg
 
vandaag weer hele dag lekker lopen klieren.
de noctua hierboven, is gespoten in de tussen tijd, en gedroogd, alleen nadat ik hem weer terug in elkaar klikte en starte doet hij het niet meer zuiver :| omfg

hij wankelt, en maakt een zeer hoog tonig geluidje, zitten en heb hem al nagekeken maarja....

voordat ik de loop leeg ging halen ( me eerste keer sinds de loop ''vol'' is )

viel me nog steeds op dat ik bellen hoor gaan in me rad, telkens als ik me kast heen en weer schut hoor je bellen, en de loop heeft 2 a 3 weken gedraaid en ik heb de kast regelmatig effe heen en weer gehaald :( ( pomp D5, ook op verschillende snelheden gehad, maar mocht niet baten )

in de tussen tijd draait het weer, kijken of ik deze keer de bubbels eruit krijg.
 
bedankt voor de info !

hier trouwens nog wat fotos van vandaag, met ook een foto van de niet zo mooie lak van de rad.

allereerst, hier is de noctua in gegaan die ik gespoten heb, mat zwarte omhuizing met witte blades.

21jt47r.jpg


in de be stil voeding, heb gelijk maar de grill gedraaid, want wss is dat te moeilijk om in hun fabriek te laten doen.
344ppas.jpg




loop heb ik gewoon helemaal verwijderd, moest het 1 en ander dremelen voor het wegwerken van bekabeling en denk laat ik het maar op veilig spelen en geheel eruit halen.
(mobo is natuurlijk er ook uit gegaan )

2chkw06.jpg


,nee tis geen lekkage op deze foto, had wat gemorst.
maar het blusje en he gebarste lak in de hoek van de rad zat er dus al op, er volgende van de week nog wat pics.

24qirdd.jpg
 
nu ook even 2 totaal fotootjes, 1 dmv een belichting zodat je de fan ziet draaien, en ik zal je zeggen de be quiet voeding ziet er tog strak uit :d

en de ander flitsje.

ik heb in de tussen tijd wat blauwe stukjes opnieuwe gespoten, ook wat zwarte stukken, o.a. achterkant van de case, en dat had ik gewoon veel eerder moeten doen.

me side paneel komt volgende keer nog een fotootje van, daar moet ik nog nieuwe plexi in zetten, was gebreekt :(

2z52gq9.jpg


219an38.jpg


in de planning staat nu nog een full cover block voor de NB, die staat gemiddeld namelijk op 80/90 graden zonder overclock, van anfi tech + CPU block van AT

en een 5970 block, maar das een kwestie van tijd.
 
Laatst bewerkt:
hehehe bedankt ;)
slang moet ik nog aanwerken wacht nog op 2 blocks in de tussen tijd.

iemand trouwens ervaring met Fesser 1 acid groen, want volgens mij ruikt het heel raar, ofja, me hele kamer is vergeven van de lucht, of is het de NB die staat te smeulen xD
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N IQ testje Algemene Discussies 20
Strict nog een testje (bovenaan beginnen met lezen) Algemene Discussies 12
Strict leuk testje Algemene Discussies 10
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
Viepert Ervaring gezocht mbt Cablemod/Darkside led strips Cases en Modding 2
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
G [spoed] korte vraag mbt verwijderen alg Waterkoeling 9
N Vraag mbt pomp Waterkoeling 4
J WC Newbie die hulp nodig heeft mbt WC i7 Advies Waterkoeling Setup 23
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan