• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

terug trekkend water??

Syntraxx

Member
Hoi heb mn eerste loopie van PETG tubbing gemaakt heel erg blij mee
Maar nu als ik mn loop leegmaakt dan blijft de helft hangen halve wege het buisje richting mn resevoir..:eusa_wall:
of terug trekt in de radiator (is een 303 kast zit boven in achter de NZXT fans )

Ik kan er dan ook niet helemaal achterkomen waarom dit is

Ligt dit aan de radiator? de loop zelf? de plaats van de resevoir? ik kan er mn vinger niet op leggen

Ik heb even een roode circel gedaan in welke deze buis het water blijft hangen
Heb hier nu even geen foto van

Het lijkt er op dat niet al het water uit mn Valve wegloopt die onder de resevoir zit
Hoop dat iemand een tip heeft


Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • loopie.jpg
    loopie.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
ja,

Bij het legen schijnt dat als je het dopje aan de bovenkant van je res..openhaalt normaal gesproken je hele loop leeg moet trekken
Maar dit is echt niet het geval..

ik heb er 3 doppies opzitten en de bovenste haal ik open voor ik de valve losdraai...dan nog blijft het hangen sterker nog ...tijdens het legen blijft ook mn onderste buisje volzitten (zal hier ook mee te maken hebben )

IMG_7592.jpg zo kan je de hele loop beter zien ..de onsderste buis blijft meestal vol en dan de buis van de radiator naar de resevoir.. ook in mn cpu block blijft er wat hangen maar goed neem aan dat dat normaal is Maakt het wat uit welke richting mn loop loopt? want deze gaat nu van res..naar pomp..pomp nnaar CPU ..cpu naar radiator en dan weer naamn resevoir.. lijkt me goed
 
Ok,Dus de resevoir hoger zetten maakt niets uit ?en ik ga er dan ook vanuit dat dit een blijvend iets zal zijn met deze build.
Gelukkig in een normale situatie heb je hier dan maar eens in het jaar last van ...On-gelukkig in mijn situatie ben ik best vaak op zoek naar hoe ik mn loopie kan aanpassen/veranderen of gewoon weer op zoek naar werk aan mn build.Ik gebruik nu een AA-flesje met een rietjes om de rest van de vloeistof eruit te blazen/zuigen .Vanmorgen zijn mn nieuwe fittingen gekomen die ik heb gebruikt mn resevoir wat hogerop te zetten omdat ik ergens gezien/gelezen had dat je resevoir op de hoogte van je rad moet zitten om je vloeistof er helemaal uit te trekken.Maar goed ps: die XS-pc fittingen zijn super..alleen de Bendingtool heb ik nog wel wat issues mee met die breuk in de bocht maar goed.Ik blijf natuurlijk zoeken naar een wat betere oplossing hiervoor wil je wel alvast bedankt voor je support in alles ;)
 
hehe ,nou ik ben altijd al min of meer bezig geweest met pc, Dit soort koeling is meer van afgelopen jaar alleen kon ik niet veel vinden in nederland wat betreft dit soort watercooling en wellicht nog niet goed zelfverzekerd genoeg...had in januari de knoop doorgehakt om het gewoon te doen en een setje besteld via Barrow omdat dit goedkoper was dan EK. ondertussen spar ik gewoon voor een EK block, en de overige componenten maar heb dan wel alvast iets..en nu is het alsof ik er verslaafd aan bent...altijd maar zoekend naar een bettere oplossing/mooiere loop/betere coolant enz enz ..en als ik dan de ultimate build hebt....verkopen en weer opnieuw beginnen :badgrin:
 
Ik ben vanmorgen natuurlijk weer druk aan de gang en nu merk ik dat mijn radiator 3 poorten heeft 2 boven en 1 aan de onderzijde deze schijnt als de radiator op zijn zij ligt wat lager te liggen dan die outlet die ik nu gebruikt...maakt dit nog verschil of mag dit geen verschil maken omdat er maar 2 gebruikt worden?
 
Je moet daarvoor de fabrikant even vragen hoe het water loopt door de radiator.
Het kan zijn dat wanneer je de tube aansluit op die ene aansluiting, dat het water maar door een helft van de radiator gaat, want volgens mij is dat een vul/ontluchtingsaansluiting.
Als dat laatste het geval is, zou je daar een hoekfitting op kunnen aansluiten en dan geleiden naar boven de behuizing (als het maar boven de radiator komt).
Dan kan je bij het legen kan je een stopplug van die tube afhalen, zodat de radiator lucht krijgt.
 
Ok,Als dit zo is dan zou dit weer een ander probleem worden gezien de radiator in achterzijde op een hele onfortuinlijke plek zit waar de vul/onntluchtings port alleen maar de mogelijk heid heeft aan de onderzijde de zitten (zie foto)loopie5.jpgMet andere woorden oeps..en de fabrikant was ik ook al mee in gesprek..ene stefanie Wang...dan weet je denk ik wel hoe dat gaat en hoe lang zoiets kan duuulen voor ze weten wat ik bedoel :icon_confused: Die vulport kan ik niets op draaien omdat er geen ruimte is tussen de voeding en de radiator.misschien dan toch maar sparen voor een normale radiator :icon_confused:

de radiator was zowiso al een vreemd eendje toen ik hem uit t pakketje van barrow haalde.Hij rook alsof ie net uit t verf kwam Ik monteerde hem aan de kast een paar dagen later er weer af gehaald en zo een zooi verf was aan de kast bleef plakken.Dit is dat ook t enige onderdeel waar ik moeite mee hebt gehad.Ook had de rad heel veel zooi erin zitten wat mischien met ongeveer 6 flesssen distilled water er uit was : gekookt,gewoon.de resevoir,fittingen,cpublocken pomp ben ik dan wel weer tevree mee ...voor nu
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Weer terug denk ik Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
retrorick Terug van weg geweest (wederom) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
J EVGA roept bepaalde reeks GTX 670 Superclocked terug NVIDIA 0
J Turken willen inburgeringsgeld terug Nieuws en Sport 5
ForresT Big Tasty terug bij de Mac Algemene Discussies 91
T waneer is de HAF X terug beschikbaar HighFlow Webshop 1
Vannos weer terug bij het begin Gallery & Build Logs 36
Exeon 'Klassieke bonuslevels keren terug in Street Fighter' Gaming 4
Joren Behouden van pagina bij terug gaan. HighFlow Webshop 3
S cpu klokt niet terug (EIST) Overclocking 7
D Slangen terug... Waterkoeling 7
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan