Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Neem fans die standaard een hoge rpm/cfm hebben zodat je die met een fancontroller simpeler langzamer kan laten draaien, dit icm overclocken (wat je weldegelijk doet) heeft meer marge, je kan beter je fans op 50% hebben en nette temps hebben, dan heb je dus nog marge voor je fans sneller te laten draaien als je gaat benchen/clocken, waardoor je meer rendement icm airflow heb
wat ik ook opmerk:
- waar je rad nu geplaatst is zou je normaal gezien in-take hebben (onderaan en in front), maar als je die zo hebt dan blaas je gewoon je warme lucht tegen je res/in je kast, dan neem je veel warmte weer op. Is het exhaust zal dat inderdaad al beter zijn, maar dan is je positie wel wat minder. Alsook zal je dan ofwel met een push opstelling zitten, of moet je je fans aan de andere kant van je rad zetten zodat ze lucht naar buiten zuigen.
- Je hebt maar 1 slim 280 radje voor je CPU (we weten nog steeds niet welke exact), maar als het een AMD heethoofdje is dan lijkt 30~me helemaal zo slecht niet (uitgaande van een room temp van 20-22°). Wat je verwacht je precies?
nu ben ik er weer, het gaat er om of het gaat werken
hierbij mijn vraag
nu ik een nieuwe case heb, moet mijn waterset gemonteerd worden.
nu komt er water uit me radiator terug via de bovenkant van me reservoir, bovenkant tube.
en gaat weer via de onderkant van de tube direct naar de pomp en er uit, is het ook mogelijk om dit te doen
nu ben ik benieuwd of dit kan en goed gaat werken.
alvast bedankt
TROUWENS
is het handig om me 900 rmp fans te gebruike als puch en pul in samen werking met me 2300 rmp fans?
of zou dat niet goed werken
Met Push pull laat je altijd de fans die tegenover elkaar zitten op dezelfde snelheid draaien. Op die 240mm radiator zou je dus een paartje 900 rpm fans naast een paar 2300 rpm fans kunnen zetten.
Ik heb mijn setup als volgende
Eerst was ik van plan om zalman reserator 1 alleen te gebruiken, maar vond het niet goed genoeg.
Daarna wat spullen gekocht.
als RES zalman reserator 1 --> RAD Thermochill 360 --> POMP MCP655-B --> CPU EK-Supreme LT copper/acetal -->
btw zonder fans op rad
ik gebruik demi water en Phobya ZuperZero Xtreme Concentrate 500ml
omgevings temp 25 graden
heb een 3770k, en de temps idle zijn rond 27-35 graden
na 30 min 100% load (3.7ghz) met prime95 zijn de temps 55-63 graden
Ik vroeg me dus af of dit wel beetje normaal is.
Graag jullie mening en evt advies
nou dat als dat op stock sneheden zijn , vind ik dat wel erg hoog ! mijn simpele intel wc : met 120mm rad houd mijn i5 2500K op 4.8 ghz rond die temp die jij omschfijft tijdens prime95.