• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Het is ook altijd handig om te zeggen welke rad/componenten je precies hebt. Ook handig, maar bij jouw waarschijnlijk niet haalbaar is de watertemperatuur als die gekend is.

Verder, alles goed ontlucht?
 
bij die loop hou je altijd lucht in je systeem :)

Het zal helpen met een anticyclone pijpje heb ik ook steken omdat ik hetzelfde type loop heb als jou :)

IMAG0420.jpg


IMAG0413.jpg


IMAG0417.jpg


dat pijpje zorgt ervoor dat er geen lucht terug gezogen kan worden :)

Je kan dit ook cheap doen, een fitting aan de binnenkant van je dop en een 10cm slang eraan :)
 
Dat zal inderdaad al een goede start zijn. Eens je loop dan volledig luchtvrij is en je Temperaturen wat dalen zal je op het juiste niveau zitten voor zo'n loop denk ik zo, zo slecht zijn je temps nu ook niet voor een 240 slim rad, enkel dat hij niet afkoelt na load lijkt me raar :s Hoelang wacht je telkens voor je temperaturen 'meet'?
 
Als het goed is zit er een 4 pins stekker aan die je kunt aansluiten op je moederbord, daarmee kan je via de meeste software de rpm lager zetten.
Een lagere RPM zal niet schadelijk zijn voor de pomp, maar zorgt voor een mindere flow, wat bij jou voordelig kan zijn.
 
.... elke willekeurige cpu cooler gebruikt een 4 pins kabel om de rpm te regelen, jij gebruikt hem alleen voor de pomp ipv fan.
De stroom voor de pomp komt nogsteeds van de molex kabel, alleen de RPM wordt via het moederbord geregeld.
 
Om hier even op in te springen, een MCP355 heeft een 4-pins molexconnector echter zitten hier slechts 2 draden in (ground en 12V+). Verder zit er een losse kabel bij voor RPM monitoring. Let wel, monitoring.. je kan met deze aansluiting op het moederbord niet de snelheid regelen.

Verder, enkele specificaties van de MCP355:

Nominal Voltage: 12 Vdc
Operating Voltage: 8 to 13.2 Vdc
Minimum Start-up Voltage: 9 Vdc

Gezien de operating en startup voltage raad ik het aan om hem niet op 7V te fixeren.
 
een mcp 355 heeft bnij mij een 3 pins conector

plus ik heb hem overgekocht van ledgend
via tweakers dus.

zou het mogelijk zijn om er een goed weerstandje tusse te gooien dat hij op 9.5 volt draait?
of 1 pomp aanzetten of is dat niet goed?
 
wat je kan doen is een leuke traploze fancontroller (lees lamptron) halen. natuurlijk kan je ook 1 pomp uitzetten echter beide pompen verkopen en dan 1 35x halen zou ik niet doen.

why?

omdat je later je beide gpu's 7970 ook wilt waterkoelen, en niet vergeten je gaat ook extra rads plaatsen dit allemaal zorgt ervoor dat je flow omlaag gaat en hierbij heb je meer baat bij 2x 355 dan enkele 35x.

35x is zeker de beste pomp dat je kan aanschaffen als je maar 1 pomp wilt in je systeem.
 
highflow levert altijd
vaak ligt het na de bestelling aan de bezorger want uncle freddy en zijn volgelingen rennen voor hun klanten
als er een bedrijf is die alles zo snel en goed mogelijk wil laten lopen is het highflow wel
of je moet iets besteld hebben dat niet in vooraad is ? maar ook dan doen ze zeker hun best voor je

heb je mijn dm niet gelezen/gekregen ? (via forum)
 
Laatst bewerkt:
wat noem je tips dan?
verkope nee

en dat van highflow niet leverd is gewoon fout benoemd ik bedoel gewoon dat ik hem nog niet heb
en highflow is niks mis mee.

en zeure doe ik niet
en ik wil 2 pompe houde maar via moederbord aansluite is me al door meerdere mensen afgerade
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan