• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

het voelt gelijkmatig en ik heb mijn case al bijna ondersteboven gehouden, ook het niveau van mijn res zakt niet meer, misschien moet ik mijn rad is even losvijzen, en zo alleen de rad kantelen?
 
even over zien.
ik zat eerst ook te denken aan een luchtbel in je rad.
lucht in je rad be invloed ook de flow.
Maar wat minder lange route van je slangen zou ook wel wat helpen zou de flow te goeden komen.
Het is een goede pomp voor de setup
Alleen je flow zo laag volgens spek zou die dit moeten kunnen zijn: zie rood gedrukt
Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra
De Aqua-Computer Aquastream XT pomp is gebaseerd op de Eheim 1046, maar is door Aqua-Computer volledig onder handen genomen. De pomp is "geupgrade" en presteert beter dan de standaard Eheim 1046, o.a. door de volledig keramische lagering (opvoerhoogte van maar liefst 4.2 meter en pompt maar liefst 300-500L/U!). De pomp is nu ook voorzien van een microprocessor, welke de pomp aanstuurt en via een USB-aansluiting met de PC kan communiceren. De pomp meet continu de spanningen en stroomverbruik voor een optimale betrouwbaarheid.)
Persoonlijk zou ik toch de boel los halen pomp testen cpu blok na kijken op vuiligheid (bij de way welke flow plaatje heb je er in zitten zou een andere kunnen proberen voor een betere flow)re-route goed ontluchten en zeker het rad.hopelijk heb je beter resultaat.
 
Ja dat had ik ook al gelezen, maar ik zou al blij zijn met 300L/U. In mijn Ek cpu blok zit het standaard plaatje. Ik dacht dat de 2 90º bochten aan de pomp misschien de boosdoeners waren ipv de lengte van de slangen? En wat bedoel je juist met pomp testen?
 
ik heb ondertussen al wat gegoogled en ik vind toch nog mensen met een flow van +-140 L/H
hier bv. kan je op de afbeelding van de pomp zien dat deze ook maar 140L/H doet TipidPC.com | Aqua Computer Aquastream XT Ultra USB Eheim 12 Volt Liquid Cooling Pump w/ Aquasuite Software

Added after 36 minutes:

Ik was nu juist aan het kijken, en nu blijkt dat de temp van mijn GPU hetzelfde is als mijn watertemp. Rekeninghoudend met de delta T is dit onmogelijk, dus heb ik een aparte sensor in mijn res gestoken en die geeft 2° minder aan als mijn aquastream pomp.
Momenteel is de situatie dus:
-> ambient is 20°C
-> Water temp volgens ext. sensor 26°C/volgens pomp 28°C
-> lucht uitgangstemp rad is 25°C
-> GPU is 27°C
-> CPU is 38°C

mischien moet ik mijn CPU block is remounten??
 
Laatst bewerkt:
weet je zeker dat je het folietje van het koeler gehaalt hebt??
anders als je wel zeker weet dat je goede pasta spreiding hebt heb je gewoon een "heete" cpu
wat vaak inhoud dat de verbinding tussen core en heatspreader niet 100% is
 
cpu blijft warm Help

ik zit met een probleem heb pas waterkoeling geinstalleerd en nu blijgt mijn cpu 40 graden idle en stressed tegen de 70

mijn setup:

intel i7 950 standaard geen overclock
420 rad monster
pomp aqua stream ultra
res ek 250 ml
cpu koelblock koolance 360
cpu block 2 ek supreme lt
volgorde aansluiting

pomp-cpu-rad-res

met koolance was hij idle rond de 36 a 38 stressed 53
met ek idle 40 en stressed maar heb ik stop gezet tegen de 70

heb koelblock paar keer opnieuw gemonteerd maar mocht niet baten

koelpasta artic silver 5 en kollance

stickers zitten er niet meer op

mijn maatje heeft de hetzelfde cpu pomp en die heeft idle rod de 28 a 29 stressed 38 ofzo hij heeft alleen ze cpu gepolijsed niet gevlakt

wat kan er mis zijn?

groetjes patrick kosterman
 
Er waren meerdere topics over "te hoge temperaturen met waterkoeling".
Heb de topics nu samengevoegd, neem de eerste paar posts door, daar zitten goede tips tussen om het probleem te verhelpen ;)
 
Dit zijn de meest voorkomende oorzaken, check ze alle een voor een na, zodat je het probleem kan uitsluiten:

Lucht uit loop halen (kast kantelen/schudden).

In/Out goed aangesloten? (CPU blok, pomp)

Flow goed? (geen knikken in slang?)

Plastic beschermlaagje onder CPU blok verwijderd?

CPU blok goed vast/gemonteerd?

Maakt CPU blok goed contact met CPU? (dus geen condensator etc. dat tegen blok komt?)

CPU blok opnieuw monteren helpt vaak (evenals opnieuw aanbrengen van Koelpasta)

Niet teveel/te weinig koelpasta?

Gebruik goede koelpasta (Arctic Silver, Arctic Cooling, ICD7 etc.)

Te hoge overclock / vcore?

Draaien de fans (hard genoeg) op de radiator?

Met welke programma's heb je jouw temps gemeten?

Wat is jouw kamertemperatuur?
 
wat het vreemde is dat het zelfde moederbord en cpu en koelblok. zo veel temp. verschil in zit. er moet dan toch een probleem zijn wat bij hem zo bijzonder is . wat we niet kunnen vinden.hij heeft wel duure pasta en ik doe het met koolpasta van 2.50 euro.en dat die van mijn wel zo koel blijft

eerst met everest, en daarna met real temp kamer temp 20 a 21 gr
 
Laatst bewerkt:
Even een kort vraagje aangezien ik hier veel mensen over een folietje zie praten, wat ik op mijn cpu block had was een sticker, zit daaronder nog een soort folie, lijkt me niet toch?

( mijn temps zijn namelijk ook te hoog) 40 idle op een stock i7 920 voltage en alles staat gewoon op auto.

kamertemp zal rond de 20 zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan