• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

temperatuur sensor delen

Marcel2102

New member
hoi

wie weet dit ??:116:
ik heb een temperatuur sensor in mijn loop zitten. nu wil ik deze sensor gaan delen zodat ik met èèn sensor twee apparaten kan bedienen.

b.v.

ik het op mijn pomp een ingang zitten voor mijn temeratuur, en op mijn bedienings pannel voor op mijn pc kan ik ook de temeratuur aflezen. ik wil een soort van een splitter maken :sarc::018:


gr marcel:icon_super:
 
Ik weet niet hoe jullie erbij komen, maar mij lijkt dit volstrekt onmogelijk. Je gaat twee willekeurige apparaten met elkaar verbinden, hoe wil je dat gaan doen? Je kunt absoluut niet zomaar de twee polen van een sensor aan gaan sluiten op beide apparaten, echt niet.

Wat voor een sensor heb je trouwens? En kun je er daar niet gewoon nog eentje van kopen?
 
Ik heb het al 2x gedaan, icm een aqua-computers controller en een scythe thermo meter,

Gewoon 1 voeler aan 2 stekkertjes paralel aangesloten, gaat perfect.

Je verbind ook niet de aparaten met elkaar, maar je maakt gewoon 2 uitlees punten :)
 
Zo'n sensor is in feite een temperatuurafhankelijke weerstand. Dit kan op 2 manieren, hoge temperatuur hoge weerstand of hoge temperatuur lage weerstand.

Zo'n meter is in feite dus niets anders als een multimeter die weerstand omzet naar temperatuur. Dus waarom zou je 2 multimeters niet parralel mogen zetten?
 
bij mijn weten meet zo een sensor gewoon de weerstand??

De meeste sensoren zijn inderdaad NTC's. De waarde van een weerstand bepaal je door er een spanning op te zetten en de stroom uit te lezen of vice versa. Als het ene apparaat er nu 12V op zet en de andere 5V en je verbindt die polen met elkaar en met de weerstand, dan zal er een stroom gaan lopen van je ene apparaat naar het andere apparaat, en die stroom hoort er dus zeker niet te lopen. Als daar geen rekening mee gehouden is en de aansluitingen zijn niet beveiligd, dan kan er van alles in rook opgaan.

Dat Kenneth het al een paar keer succesvol heeft gedaan verbaast me dan ook behoorlijk.
 
Een scythe temp meter (die van freddy zijn shop) en de aquacomputer zijn beide 12 volt, zoals bijna alles in een gehele pc, kwa controllers?

Mijn gebruikte onderdelen waren de:

53038.jpg

53067.jpg

Kama-Thermo-Mini-Unit_01.jpg


En dat bij een gpu-loop en bij een cpu-loop.
 
Wat Brinkdinges zegt: Het potentiaalverschil kan gevaarlijk zijn voor je systeem. Hou daar rekening mee, omdat niet alle controllers 12v over de sensoren zetten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Watertemp sensor Waterkoeling 7
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
N Temp Sensor aansluiten? Waterkoeling 3
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
Harjo [IN-ACTIVE] Voltcraft temp sensor Verkocht 0
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
tomasvanderpijl Inline Temp sensor Waterkoeling 3
Legendary1985 [VERKOCHT] BP matt black aftapkraan + Aquacomputer inline Temp sensor Verkocht 12
O XSPC LCD Display Temp sensor extension? Cases en Modding 2
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4
C xspc Bay Temperature Sensor Frame HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [VERKOCHT] XSPC Temperature sensor with LCD Display (white, 2 stuks) Verkocht 1
V temp sensor geeft negatieve waarde Electronica 3
Sw333t XSPC LCD Display Temperature Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
I Flow Sensor setup Waterkoeling 0
vincent Home-made schroud met temp. sensor Handleidingen en Installatie Tips 4
alain-s Enermax Fans sensor Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan