• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperaturen

Johan

Junior Member
Vandaag heb ik een nieuwe Scythe Mugen 2 opgehaald samen met wat Arctic Silver 5! Nadat ik het gemonteerd had gelijk een overclock gedaan tot 3.33Ghz wat tot nu toe nog redelijk stabiel blijkt te zijn.

Ik kon vanwege gebrek aan ruimte alleen mijn scythe fan kwijt als outtake. Ik heb namelijk een Sonata 3. Hier onder een fototje:


Dus als het ware is de mugen 2 passief gekoeld op dit moment.. totdat ik een betere manier vind van mijn fans te monteren, mijn geheugen zit in de weg en mijn northbridge :p

Ben al een tijdje prime95 aan het draaien. Zijn mijn temps een beetje acceptabel? Een E5200 op 3.33Ghz

 
Ik zal maar eens een extra scythe fan moeten bestellen... hij bevalt me zeer goed.. superstil en doet zijn werk nog al aardig op het milde toerental wat hij loopt (740RPM).

Hij loopt verder geen gevaar? Hij komt bij het gamen niet hoger als 50graden.
 
De zaken van hoe ze nu staan:


Met maximale stress op de CPU komen de core's niet boven de 61 graden uit. Tijd om te stoppen totdat ik er een fan tegen aanplak denk ik? :p Hij lijkt tot nu toe goed stabiel te zijn, ik ben zeer tevreden.

3.50Ghz

Raar genoeg doet het mij wel zorgen dat everest ultimate zegt dat de CPU 70 graden is terwijl de core's maar 61 - 59 graden zijn :O Kan dit kwaad?
 
Alles wat je tot nu toe zegt is dik in orde :) je hoeft je pas druk te maken als je boven de 65 gr uit gaat komen tenminste die limiet houd ik altijd aan aangezien t niet de bedoeling kan zijn om t te slopen ;)
 
Oke mooi! dan ben ik helemaal tevreden tot nu toe.. vraag me af of ik betere temps krijg als ik er een fan aan monteer, zodat ik misschien nog een tikkie meer richting de 4.0Ghz kan komen :p
 
Waarmee stesstest je? Ik zou voor de lol ook nog ff IntelBurntest gebruiken als je die nog niet hebt gebruikt en zeker wilt weten dat je temperaturen nooit te hoog zullen worden ( dat ding brandt je CPU echt als een gek, schijnbaar kan ie ca 22C heter worden dan met P95. In mijn geval 13C ).
 
Met burntest kwam die niet boven de 65 graden uit, alhoewel ik het niet zo lang heb kunnen testen als dat ik had gewilt maarja.. redelijk netjes toch? Ik heb niet eens mijn voltages moeten tweaken voor 3500Mhz
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan