• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TechniSchool

F.West98

New member
[size=+2]TechniSchool[/size]
Hallo,

Welkom bij mijn eerste casemod, lang verwacht en eindelijk aangekomen! Eerst even een verhaal over mij en het idee.

Ik ben dus F.West98, sommigen zullen mij wel kennen. (op tweakers.net) Ik zit op het Praedinius Gymnasium te Groningen in de tweede klas. In de eerste klas moesten we allemaal een test maken, de IST-test. Deze test een soort IQ. Mensen met een hoge uitslag en mensen die in een andere test hadden aangegeven graag alleen te werken werden uitgenodigd voor het verbreding-project. Huh? Het verbreding-project? Ja. Het verbreding-project houdt in dat je een paar lesuren in de week aan je eigen project mag werken, lesuren! (dus lekker spijbelen) Direct was mijn idee al: "Een Casemod bouwen". Nu eindelijk, na veel brainstormen, ideeën uitwerken en sparen, is het dan eindelijk zover. Eerst heb ik ook nog eens mijn Sketchup verloren, (vervl**kte USB-stick) en 2 maanden zitten wachten op subsidie van school die ik niet kreeg, heb ik de kasten gekocht en ben ik begonnen.

[size=+2]Wat zijn de plannen?[/size]
Zoals ook al in de andere topics te zien, ik ga twee kasten aan elkaar bevestigen en als 1 computer laten werken. Wat Sketchup-pics: [size=-2]sorry, maar geen kleine versie beschikbaar :( [/size]
full.png

algemeen overzicht
Koeling:
full.png

Lift:
full.png

Verder ga ik de processor zo ver mogelijk proberen over te clocken. (min. 4Ghz) En mijn idee: Een soort glazen lift, met daarin koelers :)

[size=+2]Wat komt er in dit geval?[/size]
Wat komt er nou in:
1x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,-
1x Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,99
1x Cooler Master V8 € 49,95
1x Intel Core i7 2600K Boxed € 247,90
1x Cooler Master GX 550W € 59,90
1x Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 95,-
1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 35,99
1x XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC) €132,45
1x Asrock Z68 Extreme4 € 154,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal € 835,58
Dit dus. Aangezien de Z68 al gpu onchip heeft, komt de grafische kaart later. Deze komt samen met 3 schermen later. Dat zijn de Dell U2711, en twee andere 17" of 19". (afhankelijk van de breedte, komen in portrait)

[size=+2]Build tot nu toe[/size]
Ik ben al een tijdje bezig, hier een totaal van 3 updates op tnet.
Binnen!!!!1!!!!111!

ook de Lian Li is binnen:

Unpacking:

De kast:

Hoe wordt het:

Aiii.... Probleem. De Lian Li steekt uit aan de achterkant.

Daar gaan we wat aan doen... We maken een gat en maken de schroeven van binnenuit vast, zit hij ook direct vast!
Uittekenen:

Boren:

Is daar iets slecht, of is dat gewoon potlood?

Er zat nog één plaats zonder gat, daar moeten een paar kleine dingen weg.

Boren, boren, boren

Erdoorheen!

Dan is er nog een streep-uitsteeksel. Aftekenen:

Eerste gaten gemaakt:

Vaag, maar dat gaat daar niet helemaal goed, op die dikke rand (versteviging)

Grove lijn wordt zichtbaar:

Lijn is af (niet erg netjes, maar komt buiten zicht)(hier geen grote versie van (dom dom))
full.jpg

Hij past!
full.jpg

Ai... De andere kant zweeft, niet helemaal netjes dus...
full.jpg

Moet dus door de verstevigingsrand heen:
full.jpg

Dan maar de andere kant eraf, probleem anders bestrijden
full.jpg

Hij zit aan elkaar!!!!

Helaas zit het net niet goed, het is perfect, maar de pootjes van de antec ziijn te laag... Vast hoogteverschil tussen tafels tijdens afmeten. Dus ga ik nu de Lian Li-pootjes (of andere van x cm) kopen en die onder de antec zetten... Hier zie je de schroeven van binnen:

En hé, hij steekt niet eens zoveel uit en valt eigenlijk nauwelijks op. Nu maar hopen dat het nog past met de cpu-koeler, dan kan ik altijd nog andere schroeven nemen.
Dan het andere probleem. Bij de cpu-koeler zit een speedregelaar met een knop. Die wil ik op de plaats van de aan-knop van de antec zetten, de aanknop van de lian li doet dan dient als aanknop. Dus ik voorkant eraf klikken... Kijken, schroeven losmaken, blijkt het nauwelijks los te kunnen. Heeft iemand hier ervaring?
Foto van probleem:

Ha! Eindelijk het bovenste paneel los gekregen, was nog een groot karwei

Zit nog steeds raar....

Losgeprutst

Hoe ziet het er nu uit:

Lampjes!! Het zijn er 10, en een grote troep...

Aan elkaar solderen met een zekering ertussen, was altijd slecht in solderen, eens kijken hoe ik het er nu vanaf breng, erg goed!

Niet teveel tin

Oops, zekering vergeten

Lelijk, zo'n grotere zekering ertussen (andere winkel)

Alles gedaan, nu nog even recht buigen, binnenkort sleeve eroverheen... (eerst bestellen)

Bijgebogen, en voor zekering bij elkaar en erna ook

Ik sluit alles aan op een arduino, die ook een LCD met temps aanstuurt, daarom dit bordje, wat perfect past

Dit antec logo.... Doorboren en er plexiglas achter zetten en verlichten! Met de dremel, maar die is van mn vader die zondag thuis komt uit amerika, dus pas volgende week... (of later)

Nu nog een vraag: ik heb powerled, audio en hdd led van beide kasten. Hoe kan je die combineren? Dus deze aansluitingen:

En hoe maak je een usb-3 snoer om naar een usb-3 header, of hoe sluit je die intern op het mobo aan? (want de lian li heeft usb3, maar met een snoer die je dan bijv in een andere hub kan aansluiten (normale stekker)

Dit was het, ik ga plexiglas bestellen, voor het window en de rest. Ook wat sleeves, verder komt er volgende week nog een klein gat bij, wat aan de andere kant moet de lian li nog wat beter worden bevestigd. Verder nog een verrassing...
Dit was het, tot de volgende update!

PS: sommige foto's zijn met mobiele camera, verder of niet? (de 3 met dat het zit (schroeven) en de mislukte aanknop zijn met mobiel, en de eerste paar ook)

Sketchup ziet er iig al goed uit ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Alleen 1 dingetje het zal vast werken zo maar warme lucht stijgt op vandaar dat ik het een beetje gek vind om de koude lucht vanaf het hoogste punt aan te zuigen, kun je niet beter onderaan naast je lift schacht een fan zetten maak je daar een nooduitgang van ofzo.

Mja als je dat niet mooi vind gaat het zo vast ook wel werken hoor;)

Is dit ontwerp trouwens op een bestaand gebouw gebaseerd?

die usb3 stekkers zitten erop zodat je die achter op de computer kunt aansluiten want veel mobo's hadden/hebben geen interne usb3 header

en die kabeltjes zou je aan elkaar kunnen solderen, dan heb je dus op beide kasten dezelfde aansluiting

Sketchup ziet er iig al goed uit ben benieuwd wat het resultaat gaat worden.

Alleen 1 dingetje het zal vast werken zo maar warme lucht stijgt op vandaar dat ik het een beetje gek vind om de koude lucht vanaf het hoogste punt aan te zuigen, kun je niet beter onderaan naast je lift schacht een fan zetten maak je daar een nooduitgang van ofzo.

Mja als je dat niet mooi vind gaat het zo vast ook wel werken hoor;)

Is dit ontwerp trouwens op een bestaand gebouw gebaseerd?
Er is idd aan de onderkant een mesh-stukje wat er uitziet als steviger tegen vandalen, daar zit nog een fan.
Nee, het is een zelfbedacht ontwerp
wybo

die usb3 stekkers zitten erop zodat je die achter op de computer kunt aansluiten want veel mobo's hadden/hebben geen interne usb3 header

en die kabeltjes zou je aan elkaar kunnen solderen, dan heb je dus op beide kasten dezelfde aansluiting
Solderen ben ik niet zo heel goed in, maar ik kan het proberen... Hoe gaat dat dan precies werken?
Xargeant

Stoer idee, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
BitFenix heeft recent een USB3 kabeltje speciaal voor jou uitgebracht: BitFenix.com » Products » Accessories » Internal USB 3.0 Adapter.
Weet alleen niet op wat voor termijn deze verkrijgbaar zal zijn... Wellicht aan Freddy vragen of hij deze (of een alternatief) in de shop op kan nemen... HighFlow Product Suggesties en Nieuws.
Heb alleen ook al in de antec met asrock mobo een front usb3 paneltje erbij (met ssd-houder, ga ik gebruiken), dus ik denk dat ik een usb3 splitter moet kopen oid :S Of een duurder mobo met 2 USB3 headers... Gigabyte, maar die levert weer geen bay en 775 CCO combinatie, dus heb ik kans dat de CM V8 niet werkt...

Verder nog een vraag:

Heeft iemand nog een 7"schermpje liggen? (zoals samsung syncmaster U70, is voorkeur), want ik ga die gebruiken...

Er is idd aan de onderkant een mesh-stukje wat er uitziet als steviger tegen vandalen, daar zit nog een fan.
Nee, het is een zelfbedacht ontwerp

Solderen ben ik niet zo heel goed in, maar ik kan het proberen... Hoe gaat dat dan precies werken?

Heb alleen ook al in de antec met asrock mobo een front usb3 paneltje erbij (met ssd-houder, ga ik gebruiken), dus ik denk dat ik een usb3 splitter moet kopen oid :S Of een duurder mobo met 2 USB3 headers... Gigabyte, maar die levert weer geen bay en 775 CCO combinatie, dus heb ik kans dat de CM V8 niet werkt...

Verder nog een vraag:

Heeft iemand nog een 7"schermpje liggen? (zoals samsung syncmaster U70, is voorkeur), want ik ga die gebruiken...

als een Y van beide kabeltjes connector eraf knippen, draden strippen kleuren bij elkaar, en dan weer 1 connector eraan.

wil het ook wel voor je doen, maar dan moet je het opsturen

[size=+2]Update!!!!!![/size]

Ik heb alle fotos van deze week verzameld, in één update. Helaas zijn ze allemaal met de mobiel, moeder was met camera weg :( (lapland)

Allereerst: Sleeves binnen!

De blauw is dus echt wel fel blauw! Bedankt MDPC-X voor dat groen om te oefenen ;)
Wat zit er allemaal in:
Zwarte sleeve

Blauwe sleeve, voor de mooie combi

Natuurlijk ook blauwe en zwarte, voorgeknipte heatshrinks

SATA sleeve en heatshrink, ook blauw:

En een gratis stukje groene sleeve, om mee te oefenen!

Dan nu het echte werk...
Ik ben bezig geweest met het figuurzagen van het antec-logo bovenop.

Afgetekende gaten, klaar om de kolomboor erin te zetten, en vanuit daar verder te zagen:

Gaatjes, nu verder gaan:

De 'A' eruit

Vrolijke vlieg/mug? Of een vrolijk eind? :+

Dit was het, tot de volgende week...

Verder, in de vakantie gaat het naar huis en werk ik hard door ;)

super vet idee!!

keer heel wat anders dan een normale mod!

alleen t verplaatsen lijkt me lastig

valt wel mee hoor ;) staat op één plaats namelijk

[size=+2]Update!!!![/size]
Waarom ik nou zo laat moet zijn, geen idee... Dinsdag had ik deze update al, maar ben er nu pas aan toe gekomen het hier te posten, maarja: Let's begin!
Ik heb helaas de grote versie niet kunnen uploaden, ze waren te groot voor Tweakers.net fotoalbum. Geen nood, binnenkort neem ik een eigen site, kan ik daar alles hosten :)
Hier is nog een keer de nog niet perfecte 'n':

En de lelijke 't', moeilijk stukje, daar past geen vijl doorheen, dunnere vijlen hebben we iig niet.

De 'A', moet nog iets beter:

De 'e' inmiddels uitgezaagd, wordt steeds beter:

Is de tante blij? Zo is het nu:

Laatste minuten aan de 'c' begonnen:

Voor de duidelijkheid: na het vijlen heb ik geen foto's meer gemaakt, ook gaat het niet best, op school zijn ze allemaal te dik, dus ik zal een oplossing moeten vinden...
Plexiglas heeft een paar weken vertraging, in de vakantie waarschijnlijk.

Tot de volgende update!

Wat dacht je van een stuk schuurpapier??
Geniaal voor de grovere stukken van het Antec logo lijkt me.
Btw hele mooie mod,

en nog een ideetje wat betreft die lift, ik denk wel dat je het werkend krijgt, maar dan zul je
(als dit het vooraanzicht van de lift is)
[ ]
[ ]
[ ]
[ ]
[ ]
[ HIER ]

Denk ik een fan moeten plaatsen gericht op de binnenkant van je behuizing, met een hoge airflow, zodat die de koele lucht erin blaast.

/bookmarked.

Wat dacht je van een stuk schuurpapier??
Geniaal voor de grovere stukken van het Antec logo lijkt me.
Btw hele mooie mod,

en nog een ideetje wat betreft die lift, ik denk wel dat je het werkend krijgt, maar dan zul je
(als dit het vooraanzicht van de lift is)
[ ]
[ ]
[ ]
[ ]
[ ]
[ HIER ]

Denk ik een fan moeten plaatsen gericht op de binnenkant van je behuizing, met een hoge airflow, zodat die de koele lucht erin blaast.

/bookmarked.
Dat was ik al van plan :)
Schuurpapier klopt, dat is laatste afwerking nog...
Lift komt nog, wordt waarschijnlijk ---- --- -------------------
Met een ----------- ------------------ ---- ------ en -------- ------------------ -------j -----
En dan --- j- van --------------

[size=+2]Mega update!!! - Opruiming zit vastgelijmd[/size]

Na een heleboel proefwerken, uitslagen, vakantiedagen, enzovoorts ben ik verder gegaan aan de Technischool, maar niet zonder eerst onze garage op te ruimen!
Dus van

naar

Toen een pakketje openen, jawel, het plexiglas was eindelijk, na 5 telefoontjes en 2 maanden gewacht, binnen!!!!
Veeeeel verpakking

Na een boel lagen bubbelplastic: nog een laag karton

Bubbeltjesplastic er bijna af

Hehe, eindelijk eraf, nu enkel 'wat' karton

Plexiglas in zicht

Doorzichtig plexiglas, voor window

En wauw, groen UV plexiglas :)
Dubbele wand in de Lian Li ;) (wie valt iets op?)

Oja, op zoek naar betere vijl in de garage een mooi setje gevonden

Terug naar de build. De 'c' is EINDELIJK uitgezaagd

Eerst wou ik de letters opvullen met plexi, maar dat leek me nogal ingewikkeld, dus doe ik er een plaatje achter.
Zagen:

Maar goed licht geeft het niet,

dus ging ik het frosten :)

Veel beter, ook als je de kap erover doet:

Aangezien het nu permanent wordt, heathshrinks eroverheen

Vastmaken, tape FTW

Plexi lijmen aan de 'kap'

Toch maar twee ledjes extra

Volgende item: De extra rand van het groene plexi, een probleem. Aan de voorkant zitten de afstandsbuisjes in de weg

De andere kant heeft een rooster

Dus of gaatjes, of het rooster wat wel mooi is

Dus jullie mening:

Poll: Gaatjes of een rooster met erachter groen plexi?
results.cgi

[size=+2]UPDATE - EINDELIJK[/size]

Jaja, eindelijk een update. En ik heb een boel gedaan!!! Inmiddels zit het systeem in elkaar, en dus een heleboel pakketjes ontvangen... Dus eerst even wat pakketjes binnen:

Highflow - 2x 80mm fan, 92mm fan filter, revoltec white ccfl, revoltec dual uv ccfl, sticker, en een lollie :p

Een leenvoeding. Zalman 500Watt. Bedankt voor het lenen Wiethoofd! :)

De grafische kaart, tweedehands gekocht, is tijdelijk. Komt over een tijdje een krachterige in :)

De processor: Core i7 2600K!

4launch pakketje: EVGA P67 FTW, 8GB RAM en 2TB HDD. (evga is nu niet meer verkrijgbaar, had de laatste :) )

Plexiglas binnen voor het liftje, 20 stuks 9x9cm

Dat waren de pakketjes. Voeding is inmiddels onderweg :) (Corsair AX750W)
Nu bezig met het echte casemodden. De tweede laag in de zijkant - van plexiglas. (nog niet helemaal af overigens)

Aftekenen en bijvijlen:

Ik had niet de juiste lengte schroefjes om alle vast te schroeven... Inmiddels wel de juiste maat maar niet kleur/vorm gevonden. Is zilver en bol, ipv zwart en plat.

Nu wat onderdelen inbouwen:

Voeding...
En de verlichting: 2x uv ccfl...

En dan nu... Het moederbord.
CPU erop + stock koeler, komt nog een cooler master V10 op.

En ingebouwd met ram erbij:

Grafische kaart erin

24pins past maar net, moederbord is net iets groter dan ATX, is dus even passen...

En dan ziet het totaalsysteem er zo uit:

Maar je ziet het goed... Er zit een kabel voorlangs. Dat komt omdat de kabel te kort is om achterlangs te doen... Nieuwe voeding komt eraan, met langere kabels...

Gelukkig is er ook veel bekabeling achterlangs. En ja - alles past nog :)

Probleempje
In de Lian Li kast zitten front-usb aansluitingen. USB 3. Alleen is de uitgang gewoon usb en geen header... Nu is het mogelijk om daar een usb -> header 2,0 op te zetten, maarja, waar heb je dan USB 3 voor?
Gelukkig vond ik in de doos van de EVGA de oplossing, een backpanel usb3 naar header:

Losschroeven van de backplate, en via de pci-backplate aansluiting van de lian li de lian li in :)

Next onderwerp:
Het liftje
Is al wel bijna af, maar ben in foto's nog maar op de helft.

De vier 90-graden profielen - elk 50 cm lang.

Zo komt het plexiglas op de profielen:

Na een dag boren (ja zo traag, daarna in 1 dag de rest af :) ), een rand af.

(overigens zijn dit de schroeven voor de tweede laag Lian Li)
Na nog een tijd zagen (half uur :p ), zijn er twee kanten

Dat was alles tot nu toe, er is inmiddels al weer meer gebeurd...
Wat te doen:
Kijken welke schroeven het mooiste zijn bij de dubbele zijkant
Liftje af + bevestiging
enz

hmmm
WTF. die foto's zien er op een computer niet uit. Op mijn mobiel nog wel (ja, sorry... mijn moeders camera was kapot)

Terug
Bovenaan