• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

(te) lage temperatuur

De ca 1,5 liter vloeistof in de slangen bezitten al een behoorlijk koelvermogen.
Het plan is om een flowmeter en een viertal tempmeters op te nemen om te kijken hoe effectief het allemaal is: Bijvoorbeeld fan (op de radiator) harder/zachter en pomp sneller/langzamer.
Mocht ik later ook nog een nieuw koelblok aanschaffen kan ik ook dat beoordelen.

WC_Xwardox.jpg

Ik moet de meetspullen nog aanschaffen, dus suggesties zijn nog zeer welkom.

Ik zie dat je 4 temp sensoren wilt plaatsen in je setup... 2 zal voldoende zijn...
plaats er alleen 1 voor de pomp en 1 na je laatste hitte bron... de temps in je setup zullen zowiezo ongeveer gelijk zijn... meestal zit er maar max 1 graden verschil in een setup...
Dit het ik zelf in mijn setup ook uitgetest ...

Mcubed T-balancer
De mcubed-Tbalancer meet geen flow en is al meer dan 5 jaar oud :icon_toilet:. Ik houd het maar bij de TMS 200, want zelf ingewikkeld omrekenen, zie ik niet zo zitten.

Ik zie dat je 4 temp sensoren wilt plaatsen in je setup... 2 zal voldoende zijn...
plaats er alleen 1 voor de pomp en 1 na je laatste hitte bron... de temps in je setup zullen zowiezo ongeveer gelijk zijn... meestal zit er maar max 1 graden verschil in een setup...
Dit het ik zelf in mijn setup ook uitgetest ...
Ik wil graag de exacteTemp bijdrage van ieder component kunnen meten en deze dan kunnen afzetten tegen de flow en de fanspeed op de radiator.

Door aan de slang te voelen weet ik direct of de vloeistof niet te warm of te koud is.:icon_wink: Daar heb ik geen dure sensors voor nodig

als je de exacte bijdrage wilt weten moet heel precieze meters halen want de bijdrage van een enkel component is erg klein... Zoek dan temp.meters uit die ook tot achter de komma meten want het is iets van 0,1 graad ofzo...

Goede tip, maar specificaties van temp meters zijn niet te vinden. Bijv de inline tempmeter 53066 van aqua-computers is op hun eigen website niet eens te vinden. Alleen in een nieuws artikel uit april 2009 kwam ik nog iets tegen:
Der Sensor ist durch ein isolierendes Gehäuse aus Delrin gegenüber der Umgebungsluft geschützt und durch die Verwendung von Messing als stark Wärme leitendes Medium zwischen Sensor und Wasser sehr genau
:017:

ik weet niet of dat aan het mobo of Everst of de sensoren ligt...

Dat ligt aan de software. In de software wordt het analoge signaal omgezet naar een getal en wordt bepaald hoeveel cijfers achter de komma je kunt zien. Of het zin heeft om veel cijfers achter de komma te laten zien, hangt af van de nauwkeurigheid van de sensor en wat je met de resultaten van de meting wilt doen.

Door veel cijfers achter de komma te laten zien wek je de indruk heel nauwkeurig te zijn, maar schijn bedriegt vaak, zie de miljoenennota.

Nog even over de nauwkeurigheid:
De sensor wordt aangesloten op een A/D converter en afhankelijk van het aantal bits wordt hier mogelijk de nauwkeurigheid beperkt.

Het ijken van een sensor is een goed idee, zie nog niet helemaal hoe dat thuis uitvoerbaar is.

degene die je er standaart bij krijgt

Dat betekent dat alle sensoren dezelfde temperatuur aangeven. Dat hoeft nog niet de juiste temperatuur te zijn. Een digitale thermometer kan heel precies de verkeerde temperatuur aangeven.

Zolang dat maar niet meer is dan 1 of 2 graden maakt dat voor mij niet zo heel veel uit.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Te lage flow in mijn systeem Waterkoeling 7
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
G google chrome staat op lage resolutie? Problemen & Oplossingen 7
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
W CPU oververhitting / lage flow Waterkoeling 13
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
D Ineens alleen op de pc lage upload snelheid. Hardware & Software 1
VoYaGeRTM Swiftech MCP35X Pomp "piept" bij lage toeren? Waterkoeling 8
T Call of duty black ops lage fps Gaming 5
B Lage FPS met HD6970 en i7-920 @ 3.2 GHZ?! Problemen & Oplossingen 49
V COD Black Ops loopt traag, lage FPS, hoe te verhelpen? Gaming 8
C lage voltages Waterkoeling 2
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
Xelation Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen